Strategie HR 2014? Studiu de caz Resurse Umane, industrie Training Organizational. Proiect Business Coaching la nivel Executiv. HR Strategic?

Business Coaching: HR

Strategie HR 2014 » HR / Nivel Strategic?

Studiu de caz Resurse Umane in Romania

Scalabilitate in Business sau exit profitabil din afacerea ta prin optimizarea anterioara a performantei de grup?

Focus pe identificarea caii de dezvoltare a business-ului catre urmatorul nivel definit de stabilitate, dezvoltare si scalabilitate.

Companie cu background in Resurse Umane si cu profil de activitate orientat pe optimizarea performantelor organizationale prin Training.

Definitivarea perceptiei Owner-ului business-ului asupra realitatii prezente din interiorul echipei sale.

Autotestarea perceptiei asupra amenintarilor iminente ce ingreuneaza dezvoltarea business-ului.

Sustinerea owner-ului companiei in definitivarea modalitatii de optimizare a performantelor business-ului spre un nou nivel, mai stabil si mai scalabil. Sustinerea in etapele de implementare a schimbarii!

Situatie:

Identitatea clientului este protejata de confidentialitate prin prisma amenintarii de destabilizare a afacerii, atat interne cat si externe.
15 ani de experienta in industria de Resurse Umane pe piata din Romania.
8 de ani de dezvoltare a propriului business in domeniul optimizarii performantelor organizationale prin Training, Business Development si Soft Skills.
O echipa formata din 6 traineri, 4 stabili si cu vechime, 2 pozitii de suport.
75% din volumul de business era reprezentat de trainingurile organizationale in Business Development iar 25% de cele de Soft Skills.
Achizitia proiectelor companiei era rezultatul exclusiv al recomandarilor primite de la clienti. Nu exista persoana cu atributii de dezvoltare.

HR vs CEO vs EBIDTA?

Nevoi:

Stabilitate afacere.
Dezvoltare afacere.
Scalabilitate afacere.

Amenintari dezvoltare:

Stare de demotivare a echipei de traineri prin scaderea numarului de proiecte, implicit a veniturilor, din cauza inexistentei unui persoane dedicate achizitiei de clienti noi.
Posibilitatea de pierdere a celui mai vechi trainer, care din analiza owner-ului de business, era tentat sa inceapa o noua provocare individuala pe acelasi domeniu in sfera antreprenoriatului.
Risc crescut de bulversare a propriilor clienti prin separarea echipei.
In strategia de dezvoltare owner-ul de business nu a pus accentul pe dezvoltarea brandului de companie si nu a avut o strategie de retentie a clientilor, delegand de multe ori catre cei 4 traineri intretinerea si dezvoltarea acestora.
Desi mare parte din profit era directionata catre beneficiile salariale ale echipei, owner-ul de companie a identificat o stare de confort sporit generat de veniturile mari ale acesteia si o imposibilitate de mobilizare colectiva pentru trecerea peste momentele dificile cauzate de scaderea volumului de proiecte caracteristica recesiunii.

Strategie HR 2014? Pozitionare HR la nivel Strategic in Business?

Strategie HR 2013

In ultima perioada timpul alocat dezvoltarii afacerii a crescut pentru Owner-ul de business care a preluat de la traineri toate initiativele de dezvoltare a clientilor afectand activitatea de sustinere a trainingurilor Soft Skills in propria baza de clienti.

Prin preluarea directa a relatiei cu portofoliul celor 4 traineri intreaga echipa nu a perceput rolul pozitiv al acestei masuri, acela de generare de noi oportunitati, dimpotriva, a perceput negativ initiativa prin posibila racire a relatiei lor proprii cu acesti clienti.

Solutii:

In urma programului de Business Coaching, Owner-ul companiei de Training a identificat exact situatia reala a business-ului sau si si-a stabilit pe termen scurt, mediu si lung urmatoarele etape impetuos necesare pentru repozitionarea afacerii sale:

Pe termen scurt:

Angajarea din exterior a unui Business Developer.
Analiza tuturor clientilor si a programelor de Training livrate catre acestia.
Stabilirea in functie de profilul fiecarui client a potentialelor programe de dezvoltare din portofoliul propriu, ce pot fi livrate pe termen scurt catre acestia.
Schimbarea politicii de beneficii prin trecerea de la plata salariala la parte din profit mentinand proportia de venituri.
Startul discutiilor cu fiecare client in echipa noua – trainer, business developer, Owner de companie.

Pe termen mediu:

Sa unifice portofoliul de clienti si sa inceapa rotatia trainerilor cu scop de a creste complexitatea abordarii in cadrul fiecarui client cu scopul final de a dezvolta trainerii prin diversitatea programelor pe care acestia le vor sustine cu finalitate in profitul general al companiei.
Sa inceapa un proces de rebranding al propriei companii.
Sa inceapa procesul de repozitionare al abordarii din singular spre echipa cu beneficii pentru tot grupul.

Performanta Echipa Vanzari, Nivel Tactic si Operational:

Pe termen lung:

Sa isi formeze un departament de Vanzari solid si un departament de Internship pentru a putea degreva Trainerii cu experienta de programele pentru Entry Level. Scopul final fiind acela de a continua dezvoltarea grupului prin experienta celor 4 persoane cu vechime si prin implicarea acestora in dezvoltarea de noi programe de Training.
Scalabilitatea noi abordari prin cresterea implicatiei celor 4 membrii odata cu cresterea partilor de profit a acestora, optimizandu-si propria balanta LIFE vs WORK!

Rezultate:

Procesul a inceput pe finalul anului 2009, in momentul de fata Owner-ul de companiei este in etapa de implementare a Departamentului de Vanzari si a Internship-ului precum si a noii identitati de companie. Din cei 4 traineri cu experienta au ramas 3.

Ownerul impreuna cu cel mai experimentat dintre traineri au reusit la finalul 2010 sa readuca echipa la o cifra de afaceri similara cu cea din 2008 (varful de crestere). Deasemenea au ca estimare de crestere un procent de +30% pentru finalul 2011 vs 2008.

Cel mai important beneficiu este ca au reusit sa treaca ca si grup prin cea mai grea perioada si sunt in plin proces de dezvoltare.

Iti dorim o balanta optima intre timpul acordat afacerii tale si cel personal!

Daca ai simtit in ultima perioada ca nu reusesti sa iti cresti randamentul in business pentru a creste ulterior timpul acordat vietii personale te putem ajuta in procesul de dezvoltare a scalabilitatii afacerii tale. Work and life balance!

Pentru ca totul incepe cu tine si cu viata ta personala si se incheie prin satisfactia proprie a eforturilor depuse, materializata prin timpul acordat vietii personale.

Esti pregatit pentru antrenament intens?

Nu ezita sa ne contactezi pentru un balans optim intre viata personala si de business, balanta ce o poti optimiza prin serviciul de Business Coaching sau prin proiecte de Turnaround Management.

4P vs 5C » Ramai informat(a) » Diferentiaza-te… !

B2B vs B2C? Expertiza profesionala fondator Agentie B2B Strategy, Daniel Rosca, LI:

+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro

[vCitaMeetingScheduler]