Procesul de 🧠 🧠 🧠
marketing strategic
Intervalul de timp 2022 / 2027
În fiecare an pe finalul lunii noiembrie începe dezvoltarea documentului strategic denumit “Planul anual de marketing” astfel încât anul calendaristic să se termine cu startul implementării noii strategii. Momentul în timp este identic pentru marea majoritate a companiilor excepție fiind doar cele multinaționale care implementează strategia odată cu anul lor financiar care începe și se termină undeva în luna martie a fiecărui an.
Schimbarea paradigmelor în timp real
Procesul de marketing strategic dintr-o companie dispune forecastul activităților pentru atingerea obiectivelor undeva pe un orizont de 5 ani. În mod clasic intervalul a fost în trecut de 5 ani, astăzi, cu evoluția procesului de digitalizare și mai nou cu schimbarea contextului economic prin pandemia COVID19 care a modificat atât obiceiul de cumpărare cât și structura programului de lucru al angajaților, orizontul aș spune că este aproape de zero… în timp real se optimizează, recalibrează și se iau decizii care afectează și acest document numit plan anual de marketing.
Tendințe în timp real 🧠
• mixul de marketing s-a modificat din 4P spre 5P unde al 5-lea P este resursa umană
• paradigma COVID a redus din motoarele departamentului de vânzări, mai exact, a pus și o să pună în continuare o barieră fizică în mobilitatea vânzătorilor.
• structura procesului de vânzări este radical modificată astfel încât fără o abordare digitală SMART vânzătorul practic rămâne legat la ochi atâta timp cât peste 70% din deciziile de cumpare se iau fără a contacta compania client.
• dacă suprapunem ultimele două tendințe rezultatul ne duce înapoi în timp 9 ani la conferința anuală de vânzări organizată de Business Mark “Romanian Sales Conference“ unde am anticipat acest rezultat, vânzătorul este pe cale de dispariție dacă nu a dispărut deja!
Care este planul tău de marketing pentru 2022 / 2027?
Hai să povestim: letstalk@b2b-strategy.ro / 0758273142.
Tags: Audit Marketing, Marketing, Romanian Sales Conference, Strategie Marketing