Consultanta Marketing Online? Integrarea in Strategia de Marketing a notiunii Online, o pozitionare strategica obligatorie. Strategie Marketing 2013?

Marketing Online » Strategia de Marketing 2013?

Strategie Marketing Online » New Media » Marketing 3.0?

Consultanta Marketing Online » Plan de Afaceri Digital 2014:

Nu astepta ca rata de penetrare a internetului sa creasca in Romania…2013?

Ce o se intample in maxim 5 ani cand generatia actuala “Facebook / Twitter / LinkedIn…Social Media” o sa se incadreze in prospectii tai?

Marketing Online » Strategia Marketing 2013

Despre Marketing Online si importanta integrarii acestei notiuni in Strategia de Marketing 2012 / 2013!

…notiunea de retentie nu mai exista in 2012 pentru ca la fiecare proces de fidelizare in propriul portofoliu de clienti ai de fapt in fata de fiecare data un “client nou”…!

Chiar daca esti CEO sau reprezentant de vanzari ar fi bine sa intelegi asta inca de acum!

In 2012 profilul de cumparator pe care il stim, pentru ca pana la urma fiecare dintre noi suntem un cumparator la randul lui, o sa oblige companiile la eforturi suplimentare in special in directia analizarii asteptarilor noastre din punct de vedere al beneficiilor produselor/serviciilor vs nevoi personale vs pret platit (ecuatia de profitabilitate pentru 2012, atat pt. companii, cat si pentru clientul final).

Initiativele strategice ale fiecarui decizional din companii in 2012, fie ca amintim de CEO sau de Marketing Manager, trebuie sa pozitioneze in interiorul organizatiilor pe primul plan in locul profitabilitatii companiei profitabilitatea clientului final pentru a reusii sa se diferentieze!

Atentia organizatiilor in 2012 trebuie indreptata catre notiunea de ROI, de data asta din punctul de vedere al clientului final!

Prin pozitionarea lor trebuie sa fie mult mai atente la ecuatia produs vs competitie vs profil cumparator vs tipologie de cumparare vs mecanism decizie de cumparare vs profitabilitate organizatie pentru a reusii sa faca diferenta intre profitabilitate medie si performanta.

Pe harta de strategie pentru anul ce tocmai a inceput trebuie inclusa inca incepand de la analiza propriului portofoliu de clienti, finalizand cu sinteza de forecast a profitabilitatii si optimizarea strategiei de Marketing, urmatoarea ipoteza:

In 2012 nu mai exista notiunea de client fidel! Nimeni nu isi mai permite sa fie un client fidel in detrimentul raportului beneficiu personal vs pret platit per serviciul / produsul achizitionat!!!

In 2012 profilul de consumator o sa fie definit de INSTABILITATE pentru marea majoritate a cazurilor, indiferent de industrie.

Notiunea de retentie o sa trebuiasca redefinita in achizitie, pentru ca la fiecare etapa de fidelizare o sa discutam de fapt despre un “nou client” fie ca amintim de companii multinationale sau de segmentul SO&HO&ME (Small Office, Home Office, Medium Enterprise)!

…Up-Selling, Cross-Selling…de fiecare data negociezi cu un “client nou”!

Proces achizitie clienti noi in 2013? Cum arata Strategia de Marketing 2013?

Strategie Dezvoltare 2013 » Inovare » Strategie Marketing 2013 » Business Strategy » Strategie Business » Marketing Strategie » Blue Ocean Strategy » Marketing 3.0 » Innovation » Marketing Strategy

Pentru ca discutam despre Marketing Online o sa constientizezi in urmatoarele randuri de ce este important ca in 2012 sa ai o multitudine de cai de access spre business-ul tau si mai ales o sa te fac atent la aceste “porti de intrare virtuale” care sunt prezente in orice nivel al funnel-ului tau de marketing, chiar in stadiile incipiente ale sale, indiferent daca business-ul tau este prezent sau nu in Marketing-ul Online.

Profilul de consumator este intr-un process continuu de modificare iar pentru ca echipa ta sa tina pasul cu aceasta transformare trebuie ca tu in calitate de leader al organizatiei tale sa o ajuti prin sustinerea comunicarii atributelor si diferentiatorilor tai in mod constant catre potentialii tai clienti.

Ce legatura are notiunea de Marketing Online cu profilul de consumator din 2012?…dar mai ales ce impact are integrarea notiunii de Marketing Online in Strategia de Marketing?

Tipologia deciziei de cumparare a clientului aferenta 2012 implica cateva etape in mecanismul sau de cumparare, una dintre ele fiind acest fenomen al ultimilor ani numit Marketing Online.

Cu ajutorul acestei notiuni consumatorul preia din ce in ce mai mult controlul funnel-ului tau de Marketing prin capacitatea proprie de informare si prin controlul pe care Directorul tau de Marketing il pierde odata cu dezvoltarea mediului online.

Care este perceptia ta despre Rebrandingul Agricola? Controleaza funnel-ul?

Brand Tailors » Rebranding Agricola Bacau » Closca cu Puii de aur

Chiar daca discutam de companii multinationale care au in portofoliu produse premium sau chiar discutam de segmentul SO&HO&ME cu produse de Mass Market, clientul final, inainte de a intra in funnel-ul fiecaruia de marketing cu siguranta face o vizita in mediul online pentru a-si construii o opinie proprie despre categoriile de servicii sau produse ce intentioneaza sa le achizitioneze.

O sa constientizezi in urmatoarele randuri de ce Funnel-ul de Marketing clasic este istorie si de ce nu mai poti sa speri la performanta in 2012 fara notiunea de Marketing Online integrata in strategia ta de Marketing

Dar ce este de fapt aceasta notiune de Marketing Online?

Personal, imi place sa asimilez acest termen de Marketing Online cu “o multitudine de porti virtuale” inspre business-ul meu sau al clientului pentru care lucrez:

  • Marketing Online: SEM (search engine marketing) – marketing pe motoarele de cautare.
  • Marketing Online: SEO (search engine optimization) – optimizare pentru motoarele de cautare (inclus de obicei in SEM).
  • Marketing Online: SMMC (social media marketing clasic) – platforme sociale clasice gen Facebook, Google+ sau forumuri.
  • Marketing Online: SMMB (social media for business) – platforme sociale pt. business gen LinkedIn, Paper.li.
  • Marketing Online: Content marketing – Online Video Marketing.
  • Marketing Online: E-mail Marketing – campanii prin newslettere.
  • Marketing Online: Blogging – comunicare constanta a diferentiatorilor tai.
  • Marketing Afiliat – distributie virtuala a business-ului tau.

Daca mai trebuie reconfirmat sau nu faptul ca marketingul traditional prin care compania conducea mesajul propriu catre prospectii sai si in care Directorul de Marketing avea posibilitatea sa controleze acest mesaj mai exista sau nu in 2012 o sa intelegem cu siguranta la finalul lui…

Funnel-ul de Marketing clasic care se ingusta prin parcurgerea etapelor caracteristice incepand de la dezvoltarea notorietatii si continuand cu dezvoltarea loialitatii consumatorului avand clientul final in atentie doar in etapele “inguste” (finale) ale lui, in momentul in care constientizarea diferentiatorilor produsului devenea evidenta, este un proces pe cale sa fie trecut la capitolul istorie (daca nu este deja).


Prin Marketing Online, de data asta clientul final intervine la jumatatea palniei (a se citii funnel), prin comparatiile pe care acesta poate sa le faca cu produsele competitiei, prin recomandarile pe care acesta poate sa le obtina din acest mediu online, actiuni pe care Directorul de Marketing de data asta nu le mai poate controla intr-un procent covarsitor.

Complexitatea acestei palnii creste odata cu presiunea pe care clientul o exercita in mod “invizibil” pe companie prin prezenta sa tot mai evidenta in Marketing Online.

Utilizarea e-mailului din ce in ce mai evidenta si mai accesibila, rata de penetrare urbana (si chiar rurala) a internetului precum si performantele acestor tehnologii cresc aceasta presiune pe companii de la an la an.

Marketerii, daca nu au inteles deja, trebuie sa inteleaga ca integrarea Marketingului Online in Strategia de Marketing pentru 2012 nu mai este un trend este o pozitionare strategica obligatorie pentru performanta.

>1000 de followeri pe facebook, rata de deschidere a newsletterelor, targetarea prospectilor si controlul migrarii acestora din mediile online de business catre produsele si serviciile lor devin elemente absolut obligatorii pentru a putea reactiona la schimbarea profilului de consumator.

Profilul de client pentru 2012 tinde sa incorporeze in mecanismul deciziei de cumparare din ce in ce mai mult argumente rationale vs cele emotionale.

Prin Marketing Online clientul final are posibilitatea sa se informeze mai mult decat oricand iar decizia sa de cumparare cu siguranta o sa migreze spre acest factor rational. Nu putem insa sa generalizam!

Vreau sa te fac atent ca in acest an fara sa ai un canal de comunicare (o strategie de Marketing Online) in mediul online cu clientul tau prin care sa transmiti constant diferentiatorii proprii, viteza de reactie a business-ului tau o sa fie incetinita iar primii care o sa simta acest efect o sa fie nivelurile operationale din business-ul tau, echipa ta de vanzari.

Daca te aflii in situatia in care investitiile tale (de timp, de resurse – Social Media Manager, financiare…) in Marketing Online sunt inexistente si ai o singura “usa” de intrare in business-ul tau reprezentata de funnelul clasic de Marketing (pe cale de disparitie) trebuie sa iti tragi primul semnal de alarma pe acest inceput de 2012.

Daca tu nu esti inca in mediul online si aici nu ma refer la situatia in care ai o pagina de web si o prezenta cu 278 de fani pe Facebook…fac referinta la integrarea acestui mediu la strategia ta de marketing, este al doilea semnal de alarma.

Cu alte cuvinte, daca nu esti in mediul online si notiunea de Marketing Online nu este o prioritate in Strategia ta de Marketing nu existi iar daca esti prezent si nu integrezi in Strategia de Marketing informatiile de aici poti sa consideri ca NU EXISTI!

Prin rata de deschidere a newsletterelor corelata cu profilul de companie care l-a deschis, informatii sincronizate cu existenta membrilor din aceste companii pe retelele tale sociale de business poti sa furnizezi echipei tale de vanzari lead-uri vitale pentru 2012 cu un mesaj extrem de important pentru ei in privinta interesului MANIFESTAT DEJA de prospect fata de serviciul pe care el, membrul echipei tale de vanzari, este responsabil sa il vanda.

Unul din urmatorii pasi spre Marketing 3.0 cu siguranta o sa fie definit de integrarea acestei notiuni de Marketing Online in Strategia de Marketing!

Mediul online prin complexitatea lui forteaza brandurile la transparenta iar transparenta pe termen mediu este o cale sigura spre evolutie!

In cazul in care prezenta ta in Marketing Online ar fi zero, oare nu ti-ai lega de fapt la ochi echipa ta de vanzari?

Ca sa finalizam si sa incercam sa iti optimizam de data asta prezenta in Marketing Online iti furnizez cateva date despre prezenta noastra:

Noi, prin >1400 de fani pe Facebook am atins in prima saptamana din decembrie un reach de >97.000 de persoane…Inmulteste acest numar cu 4 si cu 12 si o sa ai un raspuns potential asupra notorietatii de brand si mai ales fata de brand engagementul pe care noi il targetam prin strategia noastra de SMMC (Social Media Marketing Clasic) pe Facebook in 2012.

Celor >1400 de fani prezenti in portalul nostru de Facebook le multumim pentru sustinere!

In 2011 la 4 luni de la lansarea acestui portal am ajuns leaderul segmentului companiilor de consultanta din Romania la capitolul interactivitate in cea mai mare retea sociala clasica din lume.

Suntem onorati sa stim ca performam in aceasta latura de Marketing Online mai bine ca Ascendis, Ascendis vs B2B STRATEGY, Pozitionare actualizata Ascendis (Facebrands Top Consultanta General).

Deasemenea, ai posibilitatea sa iti construiesti o idee referitoare la ce oportunitati am putea avea noi de targetare a decizionalilor din companii (targetul nostru nr. 1) prin cele > 4000 de conexiuni business de pe LinkedIn ale echipei noastre, cu ajutorul carora in primul rand incercam sa ne construim credibilitatea in serviciile si expertiza noastra.

Daca tot am ajuns la capitolul targetare pot sa iti spun ca newsletter-ul B2B STRATEGY este deschis de peste 1000 de companii in cele 2 editii lunare, cu un numarul mediu de 2 deschideri / editie.

Editorialul zilnic prin care preluam pentru cititorii nostrii informatii relevante despre segmentul Business to Business a fost citit in prima luna a lui de viata de > 750 de persoane targetate deasemenea din retelele sociale (clasice si de business), de data asta pentru a continua procesul de crestere a notorietatii spre capatul ingust al funnel-ului propriu de marketing, loialitate.

Marketing Online - Paper.li

Tactica noastra de SEO ne pozitioneaza in google.ro pentru consultanta management pe prima pozitie, unde, chiar daca nu exista trafic semnificativ in acest moment te rog sa iti imaginezi care ar fi procentul de ROI in momentul in care un CEO al unei companii multinationale ar fi nevoit sa caute aceasta terminologie si ar intra in funnelul propriu de marketing prin pozitionarea noastra online?

Fiecare pagina din site-ul propriu este pe prima pagina pentru cuvintele cheie targetate astfel incat la cautarile de mai mult de 2 cuvinte care includ performanta, b2b, sinergie, vanzari, management, strategie, training, 2012, marketing, strategic, business coaching si in curand online marketing…suntem pe prima pagina, uneori cu > de 5 pozitii in primele 10 (vezi strategie vanzari b2b).

De ce nu vinzi in recesiune. Social Business

Discutam zilele trecute cu participantii in internship-ul nostru si chiar le explicam ca suntem pe cale se obtinem o pozitionare Blue Ocean Strategy in Marketing Online, bineinteles pozitionare valabila pentru pentru directia noastra de dezvoltare a business-ului (targetata) dar ne mai lipseste momentan un CRM prin care sa automatizam toate aceste resurse online si pe care va rugam cu aceasta ocazie sa il recomandati in cazul in care aveti cunostinta de el.

Pentru ca automatizarea si interpretarea corecta a informatiilor din aceste resurse de Marketing Online o sa ne ofere un avantaj competitional decisiv in 2012 / 2013 si o sa fie inclusa in procesul propriu de Marketing Strategic.

Funnel-ul de Marketing sufera schimbari conceptuale in 2012 si fara notiunea de Marketing Online integrata in Strategia proprie de Marketing cu siguranta profitabilitatea companiei tale o sa aiba de suferit!

Nu uita pentru 2012: tehnologie, online, online, online, online, online, online, online, profil consumator…online, online, (re)pozitionare, viteza de executie…online, online, online, online, online, feedback, online, online, brand awareness, marketing 3.0, online…brand engagement, funnel…online, online….online!

Cu riscul de a exagera, inca odata, nu neglija aceasta notiune de Marketing Online in 2012!

Trebuie sa iti schimbi Strategia de Marketing in 2013? Chiar daca nu este vorba de online te poate interesa si:

Harta profitabilitate business 2012!

Sinergie Marketing Vanzari in 2012?

Marketing sau Training in 2012?

Optimizarea Strategiei de Vanzari prin Middle Management!

sau

Tipologie de Strategie in Business pentru 2012?

 

Update 22.06.2012: De ce ajungi mai repede in era Marketing-ului 3.0 prin Marketing Online, Social Media, New Media

Iti multumim ca esti alaturi de noi si in 2012!

Daniel Rosca

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Digital » Pull Marketing
Middle Manager Translatie Strategie
Strategie Social Media?

Strategie Social Media? Performanta Marketing 3.0? Social Media integrata in Strategia de Marketing?

Close