Strategie Social Media? Performanta Marketing 3.0? Social Media integrata in Strategia de Marketing?

Strategie Social Media?

De ce nu vinzi in recesiune. Social Business

Salut,
Nu am de gand sa aprofundez mai mult decat este cazul utilitatea Social Media in business, dar relevante pentru tine sunt urmatoarele 4 aspecte prezentate mai jos care au menirea sa iti ofere un raspuns la utilitatea prezentei tale pe acest canal de media “social”.

Uitasem, sa nu iti fie frica!

Chiar daca nu este un canal controlabil 100%, o prezenta constanta corelata cu gestionarea eventualelor perceptii negative ale prospectilor tai iti vor aduce credibilitate pe termen mediu.

Multe companii evita prezenta intr-un mediu GRATUIT de advertising cum este Social Media, tocmai pentru ca procesul de gestionare al impactului negativ pe care l-ar putea avea prezenta lor aici este dificil.

Din punct de vedere al profitabilitatii oare nu este mai “economic” sa inveti sa iti extinzi strategia de brand in Social Media decat sa eviti comunicarea “multi directionala” cu potentialii tai clienti?

Fie ca esti interesat de dezvoltare personala sau dimpotriva, te intereseaza dezvoltarea business-ului tau, Social Media poate deveni un canal generator de valoare adaugata atata timp cat obiectivele pe care iti doresti sa le obtii din utilizarea acestui canal, sunt corelate cu tipologia canalului folosit.

In opinia mea din Facebook poti obtine in timp interactivitate cu clientii proprii sau prospectii afacerii tale, pe LinkedIn iti dobandesti recunoasterea diferentiatorilor tai si a expertizei, iar prin intermediul Twitter poti sa obtii expunere ridicata.

Monitorizand impactul afacerii tale in retelele sociale utilizate, cu siguranta pe termen mediu sunt sanse ridicate sa treci la urmatoarea numita procesul de vanzare.

Chiar daca este tentant sa treci direct la procesul de vanzare, evitand etapele de creare a notorietatii, transmitere a diferentiatorilor si alcatuirea unui grup tinta RELEVANT, iti sugerez sa nu omiti aceste aspecte.

Nu uita!

Expertiza = LinkedIn (Business Social Media)
Facebook = Interactivitate (Social Media Clasic)
Twitter = Constanta (noi pozitionam acest canal de media in categoria Social Media pt. business…)

Eu personal am identificat 4 aspecte pe care ar trebui sa le iei in considerare cand te gandesti la Social Media:

1. Daca ai un business trebuie sa fii prezent acolo unde sunt clientii tai, chiar daca este vorba de Social Media cu timp de raspuns si de inchidere al potentialelor lead-uri mai mare, decat alte medii de advertising sau comparativ cu alte canale de vanzari unde eforturile tale sunt convertite in profit intr-un timp mult mai scurt!

2. Daca ai un business si esti prezent deja in Social Media nu neglija continutul livrat si incearca sa furnizezi un minim de informatii relevante catre utilizatorii tai. Te va ajuta in procesul de construire a identitatii tale de companie.

Social Media, fie ca amintim de Facebook, Twitter sau LinkedIn are o rata de vizualizare ridicata comparativ cu mediile de Advertising traditionale si este GRATUIT. Singura investitie fiind timpul tau pentru a explica prospectilor identitatea companiei tale si diferentiatorii prin care existi.

3. Daca nu ai un business dar esti prezent in Social Media incearca ca reteua sociala pe care voluntar sau involuntar o construiesti sa fie cat mai aproape de ce iti place tie sa faci si de abilitatile tale.

In momentul in care o sa decizi sa iti lansezi propriul business sau o sa incepi sa folosesti reteua ta sociala pentru business o sa sa ai o baza de pornire.

Aici, cel mai bun exemplu este in opinia mea LinkedIn.

Nu ezita, construieste-ti identitatea personala si de business aici www.linkedin.com!

Te invit deasemenea sa iti dezvolti reteaua de conexiuni business prin cele peste 2500 de conexiuni personale cu o simpla invitatie la daniel.rosca@b2b-strategy.ro.

Nu ezita sa imi ceri o recomandare in caz ca reteaua mea de conexiuni iti poate folosi la dezvoltarea personala sau a business-ului tau.

4. Daca ai un business si nu esti prezent in Social Media ar trebui deja sa iti tragi un semnal de alarma. Iar daca stii pe cineva care are un business dar nu este prezent in Social Media cu siguranta o sa aprecieze sfatul tau!

Cel mai important aspect din Social Media este faptul ca la nivelul business-urilor mici si mijlocii poate substituii investitii relevante in cresterea notorietatii si la un moment dat poate deveni un canal alternativ de vanzare in organigrama companiei.

Deasemenea, ca sa ai o vizibilitate generala despre importanta integrarii Social Media in Strategia ta de Marketing poti vizualiza si postul despre Marketing Online – Integrare Social Media in Strategia de Marketing.

Update 22.06.2012: Strategie Social Media in Romania

 

Succes!

Tags: , , ,

Leave a Reply