Strategie Marketing vs proces Marketing Strategic: Porter devine demodat !

Strategie Marketing

Iti sunt familiari termenii si procesul de ordonare pe nivel strategic, tactic si operational?

5C, 4P, 5P (people), pozitionare, strategie marketing, plan marketing, strategie vanzari, branding, SWOT, PEST, management vanzari, plan vanzari, identitate vizuala, nivel strategic, logo, atribut brand, perceptie consumator, nivel subliminal client, rebranding, marketing online, cale spre piata, credibilitate, cultura, marketing operational, personalitate, rebranding, KPI, ROI, SKU, statistica, Blue Ocean Strategy, inovatie, creativitate, performanta, decizie de cumparare, arhitectura brand, scalabilitate, marketer, brand engagement, profit:

Proces Marketing Strategic Produs Românesc vs Fabricat în România

Definire strategie marketing in recesiune ?

* despre generarea nevoii de cumparare:

Analiza procese marketing strategic B2B » B2C:

Proces marketing strategic 2016 ? Blue Ocean Strategy ?

Va invitam sa analizati 14 etape / actiuni ce pot fi executate de Marketing Manager pentru performanta in recesiune prin pozitionare diferentiata.

Optimizare ciclu vanzari in recesiune?

Pentru ca in afaceri directia de dezvoltare a companiei pe nivel Strategic trebuie corelata cu date statistice te invit sa analizezi o abordare a procesului de marketing strategic care are rolul de a oferi o imagine de ansamblu asupra performantelor actuale.

” Stop benchmarking the competition. The more you benchmark your competitors, the more you tend to look like them ” Citat Blue Ocean Strategy.

Aceasta abordare o sa confere punctul de plecare in strategia de dezvoltare a companiei prin proces de marketing strategic.

Cum arata pozitionarea in recesiune vs competitie?

Proces marketing strategic » Definire strategie de marketing » Dezvoltare plan marketing » Dezvoltare companie prin pozitionare departament marketing la nivel strategic in business:

Procesul de marketing strategic » Definirea strategiei de dezvoltare

Notiunea de marketing strategic defineste procesul care sta la baza ordonarii termenilor de afaceri de mai sus cu scopul a structura produsul si serviciile companiei precum si calea ei de dezvoltare, mai exact, strategia de marketing.

Rolul notiunii de marketing strategic este acela de a definii directia de dezvoltare si de repozitionare periodica a companiei in functie de climatul de afaceri precum si de provocarile caracteristice fiecarui segment de piata in care activeaza.

Plan Marketing: Harta de implementare a strategiei de marketing.

Prin marketing strategic, marketerul, pozitioneaza, asocieaza, defineste si recalibreaza perceptia publicului tinta referitoare la serviciile, produsele si atributele definitorii companiei, cu scopul de a creste profitabilitatea afacerii simplificand decizia de cumparare la nivelul consumatorulului.

The aim of marketing is to make selling unnecessary.” Peter Drucker

Descriem in continuare opinia noastra referitoare la modalitatea prin care procesul de marketing strategic trebuie sa defineasca:

Anatomia arhitecturii de brand:

Sleep Evolution Green Future 2

Constructia si repozitionarea strategiei de marketing

Principalele 14 actiuni ale marketerului care genereaza diferentiere in pozitionare si care asigura o cale sigura spre profit avand un proces de marketing strategic calibrat spre performanta prin optimizare continua, in viziunea noastra sunt:

1. Capacitatea de a inova. Confera stabilitate in dezvoltarea companiei prin diferentiere.

2. O alta abilitate decisiva in recesiune pentru un marketing manager este capacitatea de anticipare. Constituie baza inovatiei si a procesului de diferentiere.

3. Pozitionarea diferentiata a mixului de marketing este una din singurele solutii viabile in opinia noastra pentru mediul de afaceri actual.

4. Creativitatea, fiind catalizatorul intregului proces de optimizare a performantelor definit de marketing manager.

5. Modalitatea de selectie a pietei tinta.

6. Abilitatea de (re)pozitionare a intregii companii in functie de schimbarile climatului de afaceri.

7. Construirea, definirea si recalibrarea perceptiei consumatorului pornind de la date statistice referitoare la grupul tinta din care face parte acesta. Cunoscand segmentul targetat cat mai detaliat, procesul ulterior de vanzare repetiva se realizeaza mai usor iar loialitatea consumatorului creste.

8. Corelarea beneficiilor produsului cu atributele definitorii (nevoile si trendurile) identificate in procesul de analiza al segmentului de prospecti targetati.

Branding & Rebranding » Proces Business Strategy » B2B STRATEGY Romania

9. Monitorizarea satisfactiei clientului. Dupa ce este formata, perceptia este aproape imposibil de schimbat!

10. Testarea, pozitionarea si monitorizarea identitatii vizuale create pentru a identifica daca aceasta raspunde simplu si concis la intrebarea – de ce as cumpara produsul/serviciul tau?

11. Pentru a preintampina dificultati si randamente medii de profit in afaceri este cazul ca obiceiul de cumparare al consumatorului targetat sa fie un proces de monitorizare continuu.

12. Daca nu exista sinergie intre perceptia consumatorului si ce se vrea a se transmite prin propriul brand este momentul unei schimbari. Perceptiile insa se schimba greu…

13. Definirea procesulului de translatie de la nivel strategic la nivelul tactic al afacerii pe nivelul departamentului de vanzari a obiectivelor de profitabilitate precum si structurarea procesului de comunicare bi-directionala prin feedback departament vanzari – departament marketing, parte importanta si delicata la nivel strategic in business. O sa detaliem acest aspect pe larg in blogul de strategie.

14. Obiceiurile de cumparare ale grupului tinta targetat precum si perceptia acestuia asupra segmentului de piata in care activeaza compania sunt cheia unui proces de marketing strategic optimizat.

Sinteza marketing strategic: opinii utile pentru structurarea procesului in vederea repozitionarii periodice a planului de afaceri.

Anticipeaza, inoveaza si diferentiaza-te. O cale sigura spre stabilitate si evolutie!

Analizeaza constant cei 5C (companie, colaboratori, clienti, competitori, climat) la nivelul strategic al afacerii tale prin studii periodice referitoare la mediul general de business in care activezi.

Traseaza si repozitioneaza trimestrial coordonatele mixului de marketing 4P (produs, pret, plasament, promovare).

Consolideaza abordarea de piata prin promovare integrata in tacticile de vanzari sustinuta prin tipologia de management in vanzari.

Acorda atentie climatului organizational…Poate influenta toate aspectele de mai sus!!!

Din experienta ultimelor proiecte in marketing strategic am identificat o dificultate in dezvoltare a companiilor autohtone la nivel strategic prin neoptimizarea strategiei de dezvoltare a brandului fie ca amintim de brandul de companie sau de identitati ale gamelor de produse.

Marea majoritate a cazurilor intalnite suplinesc nedezvoltarea optima a brandurilor proprii de produse la nivel strategic prin actiuni fizice de efort in latura opertationala a business-ului mai exact prin presiune pe departamentul tactic (vanzari).

Departamentul de marketing nefiind pozitionat in aceste cazuri pe nivel strategic in business, eroare majora.

In momentul in care produsul este eronat pozitionat in piata sau nu se cunoaste exact pozitionarea acestuia si evolutia lui comparativ cu evolutia obiceiurilor de cumparare al segmentului de piata targetat, cum este normal, ca o reactie fireasca, in aceste cazuri, companiile reactioneaza prin varful de lance reprezentat de departamentul vanzari, impingand in piata necontrolat un produs nesustenabil din cauze neidentificate.

In multe din cazuri cu eforturi financiare mult mai mari! O sa detaliem in blogul de strategie acest subiect.

In continuare va invitam sa parcurgeti cateva notiuni elementare necesare unui proces de dezvoltare optim al companiei prin Branding, notiuni care trebie corelate intodeauna din punct de vedere statistic cu atributele definitorii ale segmentului de piata targetat.

Pentru ca marketing strategic inseamna un proces exact de definire, in acest caz, a strategiei de brand – marketing – nivel strategic in business.

In consecinta, va invitam la parcurgerea unui scurt intro in elementele de sustenabilitate ale unui brand care au menirea de a usura intregul proces de branding prin construirea unei strategii de brand optimizate prin marketing strategic. Procesul de branding are inglobat in sinea lui elemente ajutatoare pe care in urmatoarele randuri o sa le clarificam.

Marketing strategic: logo vs copywriting vs identitate vizuala vs branding vs brand engagement vs profit

La inceput orice companie are un logo pe care mai simplu am putea sa il denumim emblema. Ulterior, in functie de structura acestuia, exista posibilitatea de dezvoltare facila a identitatii vizuale prin sustinerea logo-ului cu promovare in mediile traditionale si non traditionale de advertising pentru a incepe constructia procesului de recunoastere instantanee de catre grupul de prospecti, recunoastere numita identitate vizuala.

Pentru constructia simpla a identitatii vizuale cu investitii minimale, naming-ul logo-ului reprezinta un diferentiator relevant.

Un exemplu relevant si usor de asimilat este Audi cu identitatea vizuala a marcii, reprezentata de cerculetele care se intrepatrund.

Cati ani de eforturi sustinute in comunicare au fost necesari pentru a putea percepe brandul Audi doar la o prima vedere asupra elementului vizual al companiei definit de cerculetele intrepatrunse? Iar ca o solutie alternativa pentru a usura procesul de comunicare ulterior si pentru a scadea costurile de constructie a notorietatii va sugeram sa definiti de la inceput, in cazul start-upurilor, logo-ul companiei in jurul unui nume usor de memorat.

Marketing Strategic / Recenzie Blue Ocean Strategy

Deasemenea, daca exista posibilitatea puteti sa asociati suplimentar si un element vizual complementar care sa sugereze categoria de produse si profilul de activitate al companiei.

Sloganul – ca parte din strategia proprie de dezvoltare a brandului acesta este de preferat sa ascocieze atributele identificate statistic in cadrul grupului tinta de consumatori.

Urmatorul pas este interactiunea cu consumatorul care poate sa fie la nivel emotional sau rational si care este definita simplu de notiunea brand engagement. Proces dezvoltat si sustinut constant prin procesul de marketing strategic (comunicare, definire strategii de pret, fidelizare clienti…) care trebuie calibrat si recalibrat in urma monitorizarii satisfactiei clientului.

Prin toate aceste elemente la nivel strategic in afacere se poate dezvolta personalitatea categoriei de serviciu sau a gamei de produse dar mai ales se defineste o perceptie in randul consumatorilor targetati, perceptie care poate ajuta in dezvoltarea generala a companiei sau dimpotriva ingreuneaza procesul.

Pozitionare valabila atat in branding de companie cat si in cel de produs extins pana la design-ul de ambalaj – Al 4-lea P din mixul de marketing = promovare.

Ca sa fie asigurata o dezvoltare naturala a companiei nu este suficient ca produsul final al proceselor de branding, re-branding, design de ambalaj sa fie desenat frumos!

Pe intreg parcursul procesului de marketing strategic, marketerul trebuie sa asocieze la nivel strategic in business toate elementele tehnice descrise mai sus si sa repozitioneze periodic strategia de marketing finalizand cu monitorizarea efectelor din piata a noii identitati de ambalaj.

Produsele finale definite de noua identitate de companie / noul logo / noul design de ambalaj / monitorizarea indiciilor de performanta ai afacerii splituiti individual pe departamente pana la re-calibrarea intregului plan de afaceri pentru indeplinirea obiectivelor trasate de la nivel strategic, trebuie sa fie parte integranta din procesul de marketing strategic al companiei.

In cazul in care nu exista pozitionat departamentul de marketing la nivel strategic, in colaborarile cu agentiile de advertising, este indicat sa va selectati un partener care are abilitatea sa va ofere un rezultat final integrat in strategia de dezvoltare proprie.

Pentru ca, a desena frumos, nu defineste procesul de branding, iar un rezultat final frumos desenat si necorelat cu elementele tehnicice ale afacerii dumneavoastre ingreuneaza procesul de dezvoltare al companiei prin diminuarea profitului ei.

La o prima vedere, identitatea noastra vizuala, B2B STRATEGY, ce exprima?

Philip Kotler in prezentarea sa despre Marketing 3.0 de la Bucuresti a reamintit importanta naming-ului in segmentul B2B.

Cu o strategie de brand relevanta care asocieaza beneficiile produselor companiei cu perceptiile consumatorului tinta referitoare la nevoile sale, corelata deasemenea cu un proces periodic de repozitionare prin marketing strategic si suprapusa peste calibrarea climatului intern de performanta este aproape imposibil sa nu reusesti tot ceea ce ti-ai propus iar indicii de profitabilitate a fiecarei game de produse sa nu fie pe un trend crescator.

Definire Strategie Vanzari

Avand Strategia de Brand definita si analiza celor 5C efectuata sustinem procesul de elaborare a mix-ului corespunzator pentru definire Strategie Vanzari, Produs / Pret / Canale distributie. Finalizam abordarea prin definirea Strategiei de Comunicare pentru sustenabilitate abordarii. Procesul de optimizare o sa il detaliem separat, in pagina alocata optimizarii Strategiei de Vanzari.

Felicitari, ati trecut prin niste etape extrem de importante de structurare a afaceri la nivel Strategic dar greul de abia acum incepe. Vestea buna este ca deja exista o baza solida prin care se poate definii structura interna al procesului de (re)pozitionare periodica a companiei prin Marketing Strategic cu ajutorul caruia profitul si ritmul de dezvoltare o sa fie mai aproape de transferul catre urmatorul nivel.

Nu uitati, rolul Marketerului este sa traseze si sa optimizeze continuu prin procesul de Marketing Strategic planul de dezvoltare al companiei (Strategia de Marketing).

Pozitionati departamentul de Marketing pe nivel Strategic iar procesul de dezvoltare catre urmatorul nivel o sa fie cu siguranta o cale mai usoara!

2016? 4P vs 5C » Ramai informat(a) » Diferentiaza-te… !

B2B vs B2C? Expertiza profesionala fondator Agentie B2B Strategy, Daniel Rosca, LI:

+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro