[ trenduri în dezvoltarea unei identităţi vizuale corecte ]

Porter devine din ce în ce mai demodat …

Ramai informat(ă) » Newsletter
Update Strategie Digitală » În fiecare joi…

Strategia de Brand [ arhitectură brand ] vs Strategia de Afaceri

* Porter: avantajul costului, diferenţiere sau focalizare.
* Blue Ocean Strategy: cost scăzut şi diferenţiere.
* integrarea Strategiei de Brand în Strategia de Afaceri

Astăzi o să detaliem un subiect despre care se scrie destul de rar. Nu sunt multe articole despre integrarea strategiei de brand în strategia de afaceri. Este surprinzător, deoarece aceast capitol este de fapt nisipul mişcător în care mă regăsesc de cele mai multe ori în sesiunile de consultanţă. Am început să atingem subiectul în momentul în care am detaliat “păcatele antreprenorului autohton” dar consider că nu am reuşit o delimitare clară. În consecinţă astăzi o să intrăm în amănunte. Pentru a putea începe să ne imaginăm sinergia celor doua procese trebuie să recapitulăm principalele componente.

Strategia de afaceri ia în considerare multe aspecte începând de la misiune, viziune şi valori, cultură organizaţională, produse / portofoliu de servicii, fluxul de numerar, structura pieţei, barierele la intrare, bariere de ieşire, segmentarea pieţei, tehnologie [R&I] drepturi de proprietate intelectuală, canale de distribuţie, propunerea de valoare – USP, surse de diferenţiere, branding, modelul de afaceri / surse de venituri, structura costurilor, parteneriate strategice, cererea şi oferta, tehnologii disruptive… finalizând cu tendinţele sociale, structura de organizare / agilitate organizaţională.

Tipologia de strategie, modelul de afaceri, “mobilizează” terminologia de mai sus spre o direcţie comună pentru un scop bine definit, profitul / organizaţie profitabilă. Punctul de convergenţă pentru profitabilitate este definit de profilul de client, canalele de distribuţie, strategia de preţ şi sursele de finanţare.

“O companie prinsă la mijloc are aproape întotdeauna garantat un profit redus.” Michael Porter

Acum 4 ani, în ianuarie 2012, ţi-am supus prima oară atenţiei cele 3 tipologii [ * cele mai uzuale @ Michael Porter ] de strategie care mizează pe avantajul costului, diferenţiere sau focalizare.

Strategia competitivă se axează pe realizarea avantajului competitiv pe termen lung, de multe ori prin intermediul unuia dintre aceste trei abordări: leadership cost, diferenţiere sau focalizare. De atunci au trecut 4 ani şi am evoluat atât în definirea şi implementarea tipologiilor de strategie spre clientul nostru cât şi în evoluţia blogului… am evoluat spre cost scăzut şi diferenţiere / Blue Ocean Strategy. Cu alte cuvinte Porter devine din ce în ce mai demodat… 😉

Strategia de brand trebuia să includă definiţia clientului ţintă, beneficiile de diferenţiere * atributul de brand, conexiunea emoţională, personalitatea brandului, cultura organizaţională… precum şi modalitatea prin care se va realiza procesul de conştientizare al beneficiilor pe nivelul clientului final * B2C şi după caz în segmentul intermediar B2B. Sintetizând, strategia de brand trebuie să definească strategia de comunicare:

După cum observăm există mai multe puncte de intersecţie.

Câteva exemple:

Modelul de afaceri şi strategia de brand trebuie să ia în considerare strategia de preţ

… trebuie să ia în considerare tendinţele sociale astfel încât să fie viabile pe termen lung.

Sursele de diferenţiere sunt strâns legate de poziţionarea brandului * atribute

Misiunea, viziunea şi valorile sunt strâns legate de promisiunea brandului

Prin portofoliul de produse / servicii se clarifică promisiunea brandului

Ambele strategii trebui să ia în considerare accesibilitatea şi distribuţia

Extensiile de brand uneori necesită parteneriate strategice

Cultura organizaţională defineşte personalitatea brandului

[ puncte de integrare | sinergie ]

1. NU lăsa freelancerul, designerul sau agenţia de publicitate
să influenţeze strategia de brand!

Strategia de afaceri face parte din suita executivă iar definirea tipologiei acesteia realizează de fapt transferul spre strategia de brand şi comunicare. În consecinţă funcţia denumită strategie de brand trebuie să ia naştere şi să fie controlată tot pe nivelul executiv iar freelancerii, designerii, agenţiile de publicitate nu trebuie în mod uzual să aibă acces sau să influenţeze strategia de brand. Aceste entităţi influenţează latura finală, strategia de comunicare, procesul de conştientizare al beneficiilor pe nivelul clientului final. Pentru cazul în care nu rezişti tentaţiei 🙂 verifică-le atent expertiza!

2. Dezvoltă intern brainstorminguri chiar dacă nu există
personal pe nivelul de top management în marketing.

Primul aspect: colaboratorii externi sunt mult prea departe de esenţa afacerii tale. În al doilea rând expertiza acestora nu este adecvată provocării. Chiar dacă nu ai stabilite foarte clar aceste două tipuri de strategii, a afacerii şi de brand, este recomandat să nu te laşi influenţat de un freelancer care pe alocuri nici nu înţelege termenii pe care îi rosteşte

Soluţia poate să vină exact din interiorul organizaţiei tale. Organizează regulat brainstorminguri şi invită diferiţi angajaţi, de la middle până la top şi de ce nu până la echipa operaţională. Încercaţi să înţelegeţi în primul rând cine sunte-ţi, de ce sunte-ţi diferiţi şi care este cea mai simplă modalitate de a transmite aceste aspecte în piaţă. Doar în etapa următoare se impune contactul agenţiei de publicitate, a designerilor sau a freelancerilor.

3. Porter este depăşit… serios! 😉

[ remember, cost scăzut şi diferenţiere ]

Încearcă să rămâi actualizat la trendurile din industrie. Informează-te, testează singur informaţiile asimilate dar mai ales calibrează efectul acestor prime teste. Garantat o să eşuezi în prima etapă dar trebuie să înţelegi că este o cursă pe termen lung. Aş spune, o cursă pe viaţă… * alergăm împreună în fiecare dimineaţă / după 26 ani?

[ 8 cărţi recomandate pentru optimizarea strategiei de afaceri & a strategiei de brand ]

Blue Ocean Strategy by W. Chan Kim / Renée Mauborgne
The Innovator’s Dilemma by Clayton M. Christensen
The Art of Strategy by A. Dixit and Barry J. Nalebuff
Value Proposition Design by Alexander Osterwalder
Competitive Advantage by Michael Porter
Competitive Strategy by Michael Porter
Brand Aid by Brad VanAuken
Zero to One by Peter Thiel

[ audit brand * 100% gratuit ]

The business enterprise has two and only two basic functions marketing and innovation. Marketing and innovation produce results; all the rest are costs.

Click to Tweet:#Porter este depăşit…
* integrare #strategie #brand în strategia de #afaceri”

B2B vs B2C? Expertiză profesională fondator Agenţie B2B Strategy, Daniel Roşca, LinkedIn:

+40744336643 | letstalk@b2b-strategy.ro

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Echipa ta stă degeaba toată ziua la birou?
22 de indicatori din statistică, planul A şi B.
" Evoluția tehnologică este evoluție culturală " Gabriel Gaşpar
Deloitte Brand ReFresh
Searching for Romania’s Legacy …
* how to create 89,042 new jobs

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Branding / ReBranding
Arhitectura de Brand Green Future
Anatomia arhitecturii de brand

Arhitectură brand: #fărălimite, de la fantezie la realitate... sleep evolution!

Design de Ambalaj Datina B2B Strategy Branding, ReBranding
Audit brand * gratuit

"You have to stay true to your heritage... that's what your brand is about." Alice Temperley

Close