Adevărul despre marketing și consultanții în marketing… #InSpateleScenei?

Despre idioți și despre consultanți mediocri…

Ramai informat(a) » Spam Free
Update Strategie Digitala » In fiecare joi…

Marketing is a process, not a decision…
* and never a magic trick 😉

Ai fi preferat sa te mint?
* gandeste-te de doua ori!

M-am așezat recent într-o întâlnire cu un potențial clienț. În timpul discuției am avut sentimentul că mă așteaptă altceva… știi sentimentul? Care poate fi un lucru bun… acesta poate fi un lucru bun atunci când nu te predai tentației de a face lucruri promițătoare pe care nu ești sigur că vei fi capabil să le livrezi.

Obiceiuri proaste ale consultanților în marketing

Mulți din așa zișii consultanți în marketing fac promisiuni la întâlnirea cu potențialii clienți. Folosesc cuvinte pe care clienții lor nu le cunosc iar aceștia nu vor înțelege complet procesul care urmează. De multe ori nici ei nu înțeleg ce spun ei înșiși și fac promisiuni de a livra în perioade mai scurte decât o vor face.

Ei fac promisiuni fără o înțelegere a situației actuale a clientului și încearcă să transmită faptul ca procesul de marketing este un proces simplu care poate fi pus în aplicare în cel mai scurt timp cu impact imediat în rezultate.

Acest lucru pare să fi devenit un standard în vânzarea de servicii de marketing, și nu ar trebui să fie…

Despre marketing…

De asemenea, conduce la o situație în care, uneori, mă întălnesc cu potențiali clienți și am sentimentul că așteaptă ca eu să arunc cuvinte și soluții spre ei.

Se așteaptă să spun lucruri de genul: “vom dezvolta un brand social prin punerea în aplicare a unei strategii de distribuție în rețele sociale susținută prin strategia de conținut și tactici de storytelling.”

Care ar fi, desigur, abordarea ideală. Le va da sentimentul că am o idee perfectă despre ceea ce trebuie să fac pentru ei chiar de la început.

Pentru a crește încrederea, în mod normal adaug: “Vom începe această activitate din prima zi, monitorizând rezultatele și o să adaptăm strategia în săptămânile următoare. În consecință ar trebui să vedeți rezultatele în primele două săptămâni.”

În acest moment vine de obicei propunerea de la client, acceptul său pentru optimizarea strategiei de marketing și chiar stabilim împreună un interval de timp pentru implementare fără să-i dau de fapt niciun indiciu cu privire la tacticile reale la care mă gândesc.

Problema aici este: nu este vorba doar despre idioți și consultanți mediocri care fac acest lucru. Promisiuni false sunt făcute și de oameni buni. Oameni care știu ce fac. Pentru că în multe dintre aceste situații este pur și simplu mai ușor să-și vândă serviciile vorbind despre nimic în prima ședință de consultanță, decât spunând adevărul…

Adevărul despre marketing și despre consultanții în marketing.

Doar pentru că o companie a decis definirea și implementarea strategiei de marketing și a angajat pe cineva să o facă, nu înseamnă că acest lucru este suficient… deoarece marketingul este un proces continuu.

O strategie de marketing trebuie să fie dezvoltata cu compania în minte și pentru situația specifică, obiective, resurse, angajați / persoane, procese, localizare, public țintă, interval de timp… etc.

Toate aceste procese la rândul lor trebuie să fie evaluate și luate în considerare la dezvoltarea strategiei. Dacă nu se ia în considerare un aspect din cele de mai sus, ori trebuie să aveți un motiv bun sau înca de la început vă asumați faptul că nu o sa fie livrata cea mai bună soluție posibilă.

În cazul clientului menționat în introducere pot afirma doar câteva idei despre direcția generală de dezvoltare dar situația este complicată, nu pot face o promisiune iar ulterior să ajung să cred și eu în ea…

Adevărul despre presiunea eronată pe care o exercită clientul / prospectul.

Ne întoarcem în punctul inițial când noi consultanții în marketing ne vindem serviciile vorbind mai degrabă despre nimic decât spunând adevărul… ?

Imaginează-ți următoarea întreabare de la un client / prospect:

“Cand veți avea ceva ce putem pune în aplicare?”

Întrebarea este complet rezonabilă din punctul de vedere al CEO-ului mai ales în momentul de selecție al consultanților. În același timp corelat cu evoluția industriei strategia moderna de marketing merge mult prea adânc până în ADN-ul companiei pentru a avea un efect pe termen lung.

Atunci când sunt angajați pentru a ajuta la evaluarea unei soluții pe termen lung, nu doar pentru un simplu impuls de creștere, consultanții trebuie să se abțină de la răspunsurile ușoare și să propună etapele intermediare de dezvoltare pe termen mediu.

Asta nu înseamnă că nu există nimic de construit pentru prospecți la început – dimpotrivă, acesta etapă va fi cea mai dificilă.

Consultantul face presupuneri / ipoteze, testează, monitorizează rezultatele, definește direcții strategice de dezvoltare iar la final poate optimiza întregul proces de marketing.

Consultantul se află pe un drum accidenat iar CEO-ul știe deja și vrea asigurare că el va încerca să aleagă un drum cu mai puține denivelări… dar adevărul este diferit. Ar trebui să alegeți împreună ruta cea mai grea.

Dacă compania nu se va confrunta cu aceleași denivelări pe undeva normale în stadiul de evoluție / maturizare al grupului și nu le depășește la momentul oportun ele oricum o să reapară iar acest moment este de obicei mult mai greu de depășit după ce ai încercat inițial să le ocolești / eviti nu să le înfrunti.

Feriți-vă de trucuri magice în marketing

Pot să înțeleg de ce, uneori, procesul de marketing arată ca un truc magic.

De ce unele companii pot să pună în aplicare tactici de optimizare a serviciilor pentru clienți și dintr-o dată echipa de vânzări are succese masive… ok, atunci când te uiți la situație din punctul de vedere al clientului, este ușor de înțeles, clientul isi dorește să fie pe mâini bune la urma urmei…

Dar cum știe clientul că serviciul dvs. de relații cu clienții este cel mai bun?

De ce are o companie are succes cu referral marketing și alta nu?

De ce strategiile de marketing de conținut, uneori, durează ani de zile până ajung la maturitate și deodată explodeaza rezultatele?

De ce doar anunțarea unui slogan nou ca “Think Different” (Apple) duce la o schimbare radicală?

Există mult mai multe exemple de eforturi de marketing care par a fi minuni. Dar ele nu sunt. În spatele fiecărei decizii de marketing există o presupunere cum ar putea fi percepută inițiativa și o asumare a modului în care ar putea reacționa un grup de clienți / țintă.

Când te gândești la angajarea unui consultant și aveți o întâlnire preliminară în urma careia iți promite magie întreabă-l doar cum are de gând să implementeze magia… !

Nu trebuie să întelegi răspunsul său complet, dar el ar trebui să fie capabil să răspundă.

Atunci când răspunsul este printr-un proces sau pe baza cunoștințelor actuale despre industrie / companie, atunci trucul magic devine expertiză și consultantul se poate să aibă într-adevăr imaginea de ansamblu de care ai nevoie.

Cuvinte finale

Îmi spun de fiecare dată că poate fi un lucru bun atunci când întâlnirea cu un prospect nu merge atât de bine. Știu, doare atunci când nu devine client dar pentru mine, cel puțin este mult mai bine sa nu-mi amețesc prospectul cu promisiuni false pe care nu le pot livra. Uneori NU semnez angajamentul, este simplu și așa sunt afacerile. Așa că voi continua să nu promit magie prospecților dar voi face întotdeauna tot ce este posibil sa livrez magie.

Un articol de Jonathan Gebauer: Marketing is a process, not a decision and never a magic trick.

Ce facem noi?

* acum probabil esti mai aproape sa intelegi unde gresesti si de ce nu este normal sa-i ceri furnizorului sa fie actionar in afacerea ta. Da, stiu, nu esti clientul meu probabil din aceasta cauza * afirmatie, insa acum cred ca trebuie sa te gandesti de doua ori: ai fi preferat sa te mint?

Brand Audit / Consultancy

Brand Storytelling

Brand Positioning

Brand Strategy

The voice of Brand

Brand Portfolio Management

Brand Architecture

Naming and nomenclature system

Visual Identity Design

Packaging Design

Digital Branding

Brand Communication

Brand Experience

Brand Engagement

Tweet:#Marketing is a process, not a decision & never a magic #trick!
@jogebauer & @B2BStrategy2 #strategy”

B2B vs B2C? Expertiza profesionala fondator Agentie B2B Strategy, Daniel Rosca, LI:

+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Păcatele unui antreprenor...
Sincronizarea proceselor de vânzări şi marketing
The future of mobility ... Rolls Royce
Cum vinzi BIO în online în 2016 ?
40 de sugestii pentru înbunătăţirea strategiei de conţinut
[ asteroidul paniti ]

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Inovație
viteza atletism
8 materiale video despre viitor…

Detalii suplimentare: Swincar, The Copenhagen Wheel, Amazon Prime Air, Ambulance Drone, Electric Objects, Wu Kingdom HelV Relics Museum, Logoloop &...

drone ambulance
… a battle of perception!

„Marketing is not a battle of products, it is a battle of perception“ Ries & Trout

Close