Despre diferentiere in procesul de dezvoltare personala!
Ai o Strategie de Marketing pentru procesul de dezvoltare personala?
Analizam Apple si pozitionarea sa diferentiata? iTunes, iPhone, iPad?
Vreau sa pornesc de la ipoteza conform careia fraza ta de pozitionare (“Unique Selling Proposition”) la nivelul de atribute aferente “mixului propriu de marketing” trebuie sa exprime unicitate in toate nivelurile din cariera (Strategic, Tactic si Operational) pentru a reusi in piata fortei de munca din 2012. 2013?
Suntem la rubrica de dezvoltare personala din blog, in consecinta destinatarii acestui mesaj sunt persoanele fizice din audienta noastra.
Pentru restul audientei incerc sa fac o comparatie intre Strategia de Marketing a unei companii si a unui candidat, necesara in procesul de angajare pe piata fortei de munca in 2012, pentru a continua cu aceasi directie de pozitionare spre Marketing Strategic a blogului nostru.
In 2012 daca mixul abilitatilor tale nu o sa aiba cel putin la nivelul P-ului din mixul de marketing numit promovare o forma diferita fata de restul competitiei tale nu o sa ai nici o sansa sa iti continui procesul de dezvoltare personala!
Pentru ca in 2012, cererea, dupa cum probabil ai sesizat, este mai mica decat oferta (numar candidati disponibili vs oportunitati de cariera vs niveluri de pregatire vs conditii financiare).
O sa compar o persoana aflata in cautarea de oportunitati profesionale cu latura de Marketing Strategic a unui business pentru ca pana la urma si persoana fizica aflata in cautarea unui loc de munca trebuie sa aiba o Strategie de Marketing proprie care sa o ajute la indeplinerea obiectivului!
Putem discuta despre Blue Ocean Strategy in dezvoltare personala?
Cum putem folosi diferentierea in procesul de dezvoltare personala si mai ales de ce?
Pentru ca marea majoritate a oamenilor din jurul tau nu reusesc sa se diferentieze in procesul propriu de dezvoltare personala. Si pentru ca in 2012, in optimizarea pe nivelul tactic a “Strategiei de Vanzari” (a se citi procesul continuu de aplicare la job-uri prin “canale de distributie” clasice si neconventionale) o pozitionare diferentiata o sa iti ofere un avantaj competitional decisiv.
In 16.01 cand am finalizat sinteza initiativelor strategice pentru acest inceput de an punctul 3 a fost orientat pe tipologia de strategie in care strategia de diferentiere a fost varianta pe care o recomandam pentru performanta companiilor din 2012 » 2013.
Pentru 2012, da, cred cu tarie ca notiunea de diferentiere poate sa fie singura solutie pentru multi dintre noi chiar daca vorbim despre obtinerea unui job relevant in procesul de dezvoltare personala sau daca ne referim la performanta in business.
Dar de ce diferentiere si de ce Apple?
Singura mentiune la care te fac atent este acea referitoare la profitul Apple care este mai mare decat cifra de afaceri a Google. Performanta obtinuta exclusiv prin diferentiere!
“iOS doing extremely well. Not a two horse race. A horse in Redmond that always suits up and always runs. We can focus on innovating and making the best products and ignore how many horses there are. We just sold a record number of iPhones. A lot of people out there that love what we’re doing.”
Tim Cook – CEO Apple“
“Revenue: $46.33 Billion versus $38.76 billion expected
EPS: $13.87 versus $10.07 expected
iPhone units: 37.04 million versus 30.2 million expected (34 million whisper)
iPad units: 15.4 million 13.2 million expected (13 million whisper)
Mac units: 5.2 million versus 5 million expected (4.8 million whisper)
iPod: 15.4 million versus 13.9 million expected, according to Bloomberg
Gross Margin: 44.7% versus 41.8% expected
March quarter revenue: $32.5 billion versus $31.9 billion expected
March quarter EPS: $8.50 versus $8.00 expected
Apple now has $97 billion in cash, short term, and long term securities
The iPhone’s average selling price is up to $660”
Apple vs Google: te las sa analizezi singur informatiile preluate din Business Insider. Regasesti articolul complet aici.
Ok, ce vindem? Putem sa te pozitionam diferit in procesul de dezvoltare personala?
Raspunsul la prima intrebare este, produsul final, definit de pozitionarea ta in piata fortei de munca prin mixul tau de abilitati. Adica pe tine!
Nu stiu daca o sa reusesc sa iti furnizez suficiente informatii despre importanta pozitionarii in acest post astfel incat sa reusesti pentru profilul personal o pozitionare Blue Ocean, “Apple”, dar cu siguranta cred ca o sa reusesti sa intelegi mai clar importanta diferentierii.
Ca sa fie mai usor de asimilat informatiile o sa incep cu partea din “latura ta strategica” definita de “designul tau de ambalaj“, CV-ul tau. Pentru ca face parte din mixul de marketing, aceasta latura strategica “a business-ului tau”, trebuie sa fie prima latura optimizata pe acest inceput de 2012. In aceasta comparatie “business-ul tau” este reprezentat de procesul de dezvoltare personala finalizat prin identificarea si reusita de a accesa o noua oportunitate de dezvoltare profesionala in acest an al provocarilor.
Cum aminteam mai sus, fara o pozitionare diferita si unica nu o sa reusesti sa te diferentiezi in 2012. Da, prin proces de Marketing Strategic poti sa te pozitionezi diferit dar este un proces de durata cu proiectie pe termen mediu si lung. In consecinta o sa discutam cu preponderenta despre nivelul tactic si operational cu finalizare in optimizarea procesului tau de dezvoltare pe termen scurt si mediu.
Daca tot am amintit de nivelul strategic al unui business putem sa incepem comparatia de la design-ul de ambalaj (parte din Mixul de Marketing, P=promovare) si sa facem referinta la singura forma de pozitionare a abilitatilor tale din acest nivel, definita de CV-ul profesional, care poate sa aiba efect imediat in optimizarea performantei aplicatiilor tale (strategiei de vanzari).
Design de Ambalaj = Forma CV = Nivel Strategic in Pozitionarea ta.
- Este integrat in “Strategia de Marketing”? “4p/5c”?
- Forma este relevanta?
- Are mai mult de 3 pagini?
- Este “conectat” la social media?
- Poate sa fie usor parcurs in ordine cronologica a job-urilor descrise incepand cu cel mai recent?
- Exprima diferentiatorii tai?
- Daca l-as citi dupa alte 20 de aplicatii si daca as aloca doar 10 secunde de vizualizare crezi ca ar reusi sa imi ramana in atentie? Dar daca l-as citi la finalul unei zile de analizat peste 500 de aplicatii?
Da, exact ca si in cazul unei companii care o sa faca extrem de greu diferenta intre profitabilitate medie si performanta fara o strategie de marketing optimizata, in 2012 daca nu ai o strategie de marketing pozitionata pentru recesiune consider ca nu ai nici o sansa sa faci urmatorul pas in cariera ta.
Inainte sa trecem la mixul tau de marketing si sa analizam pozitionarea ta vreau sa iti reamintesc de diferentiere. Apple si pozitionarea sa Blue Ocean Strategy… dificil de comparat Apple cu procesul tau de dezvoltare personala dar cred ca o sa reusesc sa iti transmit in acest fel mai usor mesajul si poate o sa fie o forma relevanta de asimilare.
In consecinta, daca as fi in locul tau si daca m-ar interesa o provocare numita job as miza in pozitionarea personala a mixului de Marketing pe diferentiere in 2012.
De ce?
Nu este complicat, pentru ca in 2012 cu un produs diferentiat, competitia ta devine irelevanta cum este cazul in pozitionarile prin Blue Ocean Strategy.
O sa constientizezi in randurile ce urmeaza de ce nu este atat de greu in 2012 sa te diferentiezi. Chiar daca nu reusesti sa te pozitionezi unic cum este cazul rezultatului obtinut de pozitionarea Blue Ocean o sa iti cresti semnificativ sansele de reusita daca incerci macar sa te diferentiezi.
In procesul tau de dezvoltare personala la fiecare etapa iti sugerez sa iti ridici de fiecare data o singura intrebare, de ce?
Daca o sa te intrebi de ce nu ma suna nici unul din ultimii 20 de angajatori la care am aplicat?
De ce CV-ul meu nu este vizualizat in ultimele 30 de aplicatii din 32?
De ce am trimis 100 de invitatii pe LinkedIn si nu am decat 25 de conexiuni?
De ce nu am nici o relatie directa cu nici un recrutor?
De ce trimit “oferta” pe e-mail si nu mi se mai raspunde la telefon?
…
O sa reusesti la final dupa ce iti raspunzi la fiecare intrebare care apare in acest proces nu tocmai simplu de dezvoltare personala sa iti optimizezi procesul tau intern de pozitionare. O sa reusesti cu alte cuvinte sa iti definesti un proces de Marketing Strategic care o sa te ajute in dezvoltare.
Garantez!
The right culture + the right people + the right vision + thinking different = Apple.
Vezi articolul intreg aici. Pentru a reusi o pozitionare diferita in primul rand trebuie sa incepi sa gandesti diferit fata de restul competitiei tale. Apple a reusit sa aiba profitul mai mare decat cifra de afaceri a lui Google…doar prin pozitionare unica!
Care este obiectivul tau si mai ales care sunt diferentiatorii tai? De la ei trebuie sa incepi! Ca in orice proces de consultanta la nivelul strategic al unei companii, iti sugerez si tie sa incepi cu analiza celor 5C. Companie, Colaboratori, Clienti, Competitie, Context. Analiza mediului de oportunitati in dezvoltare personala = joburi, “Analiza 5c”:
1. Companie (cultura, viziune, experienta)
Hai sa vedem daca reusim sa continuam sirul logic si sa incepem sa comparam Strategia de Marketing a unei companii cu pozitionarea de care ai nevoie in procesul de dezvoltare personala din 2012.
In aceasta capitol al analizei 5c, cand amintesc termenul de companie o sa fac referinta la tine, persoana care are posibilitatea sa ghideze prin viziunea personala procesul de dezvoltare in cariera in urma caruia o sa rezulte experienta profesionala cu finalitate in produsul final definit de mixul de abilitati, expertiza ta.
Da, tu esti “compania” care defineste produl final numit backgroundul tau profesional si care daca inca nu ai constientizat, exact ca si in cazul unei companii, are nevoie de un proces de Marketing Strategic care sa-i defineasca pozitionarea in piata fortei de munca prin mixul de marketing detaliat mai jos (4p).
2. Colaboratori (a se citi persoane care te pot ajuta in procesul de dezvoltare personala)
Cati recrutori te cunosc?
Activezi in retelele de socializare pentru business?
In cate discutii profesionale ai fost implicat in ultima luna?
In cate grupuri relevante profilului tau profesional activezi in aceste retele profesionale?
3. Clienti (a se citi angajatori)
Te-ai intrebat care este de fapt dimensiunea pietei in care intentionezi sa activezi?
In cate segmente de business sunt compatibile abilitatile tale?
Cunosti toate profilele de angajatori carora ai putea sa le generezi un plus in dezvoltarea performantei de business prin mixul tau de abilitati?
4. Competitie (persoanele cu abilitati similare din jurul tau)
Ai o idee despre ei si care este Strategia lor de Marketing?
Cum crezi ca reusesc ei? (la aceasta intrebare incearca sa nu te minti singur prin raspunsul clasic…”pile”, relatiii…)
5. Context:
- de multe ori peste 1000 de aplicatii pentru o pozitie
- proces de selectie cu timp de finalizare ridicat
- slaba prezenta in social media pentru business a competitiei tale (iti spun din experienta)
- presiune crescatoare pe recrutori
- cv-uri slab pozitionate in toate nivelurile de expertiza
- angajatori orientati exclusiv pe performanta
- competitie ridicata
- recrutori asaltati de un volum exagerat de aplicatii
O sa fie cel putin interesante raspunsurile tale!
Inainte sa trecem la cei 4P ar fi indicat sa te gandesti care este strategia ta de marketing in functie de cei 5C prezentati mai sus?
“Mixul de Marketing propriu” 4p:
1. Produs
Care este produsul tau de fapt? Care sunt diferentiatorii tai?
- Stabilitate temporala in pozitiile ocupate anterior?
- Inovatie?
- Experienta nisata?
- Portofoliu de clienti?
- Dinamism?
- Profil de Vanzator Hunter?
- Experienta diversificata prin contact cu multi angajatori in cariera ta?
- Experienta in start-upuri?
- Experienta in Antreprenoriat?
- Soft Skills?
- Hard Skills?
2. Pret
- “Designul tau de ambalaj”(a se citi CV-ul tau) este pozitionat pentru o pozitie de top, middle sau entry level?
- Actiunile tale de la nivel tactic si operational (modalitatea de selectare a “canalelor de distributie” si tactica aplicarii) reflecta pozitionarea?
- Ai credibilitate in conversatiile profesionale de pe retele de business?
- Cum crezi ca poti sa reusesti sa iti sustii strategia de vanzari provenita din mixul de abilitati cu un “design de ambalaj” pozitionat eronat?
3. Plasament
- Care sunt canalele proprii de distributie?
- Best Jobs, E-Jobs, Social Media pentru business = LinkedIn, Social Media Clasic = Facebook, Networking?
- “Strategia ta de vanzari” este optimizata in functie de canalul ales?
- Mixul tau de abilitati te pozitioneaza la nivel de senioriat si aplici prin BestJobs?
- Ai segmentat aplicatiile tale pe profile de angajatori si in functie de mixul tau de marketing definit de abilitatiile care te diferentieaza?
- Cum te diferentiezi prin aplicatia ta in momentul in care recrutorul primeste 1000 de CV-uri?
- Ai incercat sa aplici la o pozitie in mod neconventional?
4. Promovare
- Ai investit eforturi in a obtine recomandari in cariera ta? Cate recomandari ai in CV-ul tau de pe BestJobs, dar in profilul tau de LinkedIn?
- Activitatea ta de pe retelele sociale reflecta diferentiatorii tai?
- Ai investit efort in relatia cu recrutorii pe care i-ai intalnit in cariera ta?
- Care este strategia ta de promovare?
- Ce exprima blogul tau?
- Dar contul de Facebook?
- Dar profilul de LinkedIn?
- Profilul de LinkedIn este o copie a CV-ului tau?
Stiu, in acest moment se poate sa fi un pic confuz.
Acesta a fost si scopul meu, pentru ca prima etapa in schimbare pentru un proces de dezvoltare personala ancorat in realitatile mediului de business actual este constientizarea situatiei prezente!!!
Daca reusesti sa iti optimizezi mixul de marketing in functie de informatiile de mai sus cu siguranta o sa ai o abordare diferita. Depinde de tine in ce masura reusesti sa asimilezi aceasta comparatie dar pot sa iti garantez ca in momentul in care este asimilata directia ta de dezvoltare nu o sa mai fie o incertitudine.
Daca mixul tau de marketing nu este pozitionat pe diferentiere, daca nu ai o strategie de promovare, daca “design-ul tau de ambalaj” nu este integrat in strategia ta de marketing, daca “strategia ta de vanzari” nu este sincronizata pe profilul de “canal de distributie” este timpul sa faci o schimbare.
Poate sa fie singura solutie si poate sa fie in acelasi timp raspunsul la incercarile tale nereusite din trecut.
In concluzie, rezultatul analizei de mai sus probabil o sa te ajute sa constientizezi faptul ca nu ai o strategie de marketing bine definita. In caz contrar, felicitari, te aflii in categoria de “supravietuitori in 2012”.
Daca constientizezi, primul pas spre schimbare este deja realizat! Stai linistit, nu esti singurul, asta este vestea buna…chiar la nivelul unor companii, nationale si multinationale nu se pozitioneaza departamentul de marketing la nivel strategic…designul lor de ambalaj este doar desenat frumos si neintegrat in strategia lor de marketing…
Ca o sinteza, desi acest post este deja extrem de lung, mi-am propus sa iti dau o idee personala practica despre mixul de marketing necesar pe aceasta piata a oportunitatilor de angajare din 2012. Personal nu pot sa abordez o situatie in business decat analizand cele 3 niveluri, Strategic, Tactic si Operational.
Si pentru ca discutam de produsul tau final, expertiza ta, iti reamintesc ca pana la urma trebuie sa abordezi aceasta expertiza a ta ca pe propriul business definit de incercarea de a te vinde si de a gasi o oportunitate de dezvoltare personala. Da, asta este afacerea ta primordiala in momentul in care iti cauti o oportunitate, iti vinzi mixul de abilitati, expertiza proprie.
Iti voi spune opinia mea despre optimizarea mixului tau de marketing in recesiune pe cele 3 niveluri din “business-ul tau”:
Nivel Strategic (Marketing Strategic)
- Identificati pasiunile si dezvolta-le din timp. Sa nu iti fie frica sa constientizezi prezentul!
- Nu te orienta exclusiv pe beneficii materiale. Nu o sa poti sa fii programator o viata daca nu iti face placere cea ce faci. (eu personal am renuntat la inginerie la inceputul carierei.)
- “Designul tau de ambalaj” este prima optiune la nivel strategic pe care poti sa o optimizezi in acest inceput de 2012.
- Incearca ca CV-ul tau sa nu aiba mai mult de 3 pagini.
- Prima pagina din CV este de preferat sa aiba un singur obiectiv. Sa te ajute sa treci mai departe de primele 10 secunde de vizualizare pe care recrutorul le are alocate pentru profilul tau de candidat si sa reusesti sa atragi atentia.
- Fa o sinteza scurta a diferentiatorilor tai in aceasta prima pagina astfel incat de la prima vedere recrutorul sa poata sa anticipeze restul de doua pagini. Il ajuti in felul acesta si sigur nu o sa iti ramana dator.
- Pentru ca ai trecut cu bine de acest prim parametru din proces, obiectivul paginilor 2 si 3 este acela de a motiva recrutorul sa bifeze pe cv-ul tau “de chemat la interviu”.
- CV-ul tau este doar o modalitate de advertising. Ai vazut vreodata in reclamele Vodafone sa iti descrie tehnologia 3g?
- Include in cele doua pagini o sinteza a pozitiilor din cariera ta cu orientare pe principalele beneficii care le-ai adus angajatorilor tai. Trebuie sa incepi sa “gandesti in beneficii”.
- In momentul in care esti chemat la interviu incearca sa dai un feedback pozitiv angajatorului / recrutorului prin e-mail. O sa reusesti deja sa te diferentiezi pentru urmatoarea etapa, interviul propiu-zis.
- Pozitioneaza-te in retele sociale de business. O sa te ajute in timp la strategia ta de promovare precum si la credibilitatea “celor 4p”.
- Consolideaza-ti din timp aliantele strategice, in acest caz, relatia cu recrutorii pe care ii intalnesti.
- Stabileste-ti Strategia de Vanzari in functie de nivelul de abilitati.
Nivel Tactic: (Optimizarea “strategiei de vanzari” prin selectia “canalelor de distributie” adecvate).
- Segmenteaza profilele de angajatori si identifica tiplologiile carora poti sa le sustii dezvoltarea business-ului prin abilitatile tale.
- Urmareste piata de job-uri si nu te grabii sa aplici in momentul in care identifici o oportunitate potrivita.
- Analizeaza foarte atent compania, profilul de job, structura de personal a acesteia, strategia de business a companiei…cam tot.
- Identifica cat mai multe detalii despre prezenta companiei in social media. O sa te ajute sa poti sa diferentiezi aplicatia ta prin simplul fapt ca nu o sa te mai asociezi in competitie cu cei 1000 de oameni care aplica clasic in portalurile de oportunitati.
- Optimizeaza “strategia de vanzari”. Alcatuieste-ti scrisoarea de intentie cu focus pe punctul comun dintre suprapunerea abilitatilor tale peste provocarile lor de business. Abordeaza decizionalii companiei direct pe social media. Daca reusesti sa transmiti inca de la primul tau mesaj spre ei un diferentiator semnificativ al beneficiilor lor din potentiala colaborare cu tine cu siguranta o sa te diferentiezi!
- Acorda atentie inca de la titlul primului contact definit de e-mailul tau sau de mesajul de pe LinkedIn. Obiectivul principal de data asta este acela ca e-mailul tau sa fie deschis.
- Scrisoarea de intentie trebuie sa fie diferita. Include din primele randuri un element de interes major pentru recrutor/angajator. Un link catre portofoliul tau, blogul personal, recomandarile tale…urmat de descrierea minimala a rezultatelor profesionale ale tale care pot fi asimilate de recrutor ca beneficiu real pentru obiectivele de business ale companiei pe care o reprezinta. Sigur o sa faca diferenta genul acesta de abordare cu atentie la fiecare detaliu!
- Daca reusesti sa iti fie deschis e-mailul, sa atragi atentia si sa iti fie deschis CV-ul din atasament, felicitari, ti-ai indeplinit unul din obiectivele principale din aceasta faza initiala.
- Participa la evenimente de Networking.
- Identifica si segmenteaza categoriile de recrutori: Farma, IT, Middle Management, Top Management, Head Hunteri…
Nivel Operational (“Management Vanzari” – Gestionarea aplicatiilor tale.)
- Nu aplica doar ca sa aplici. Obiectivul tau trebuie sa fie calitativ. Numarul de aplicatii nu te ajuta.
- Exact ca in procesul de vanzare, conteaza rezultatul final, angajarea ta. Stiu, esti tentat sa aplici cat mai mult ca sa obtii macar un interviu dar aceasta tactica de volum iti anuleaza diferentiatorii pentru ca nu iti permite in primul rand sa abordezi fiecare aplicatie cu atentie sporita la fiecare etapa a ei!
- Daca aplici o tactica de volum in aplicari nu ai cum sa controlezi evolutia fiecareia si nu o sa reusesti sa te diferentiezi.
- Primul tau obiectiv este sa treci de primul pas si anume de multimea de oameni cu abilitati similare care sunt in prima etapa concurentii tai. (cateodata mai mult de 1000!).
- “Design-ul tau de ambalaj” te poate ajuta aici sa te diferentiezi. (translatia de la nivel strategic la nivel operational valabila in business unde produsul companiei pozitionat de marketing elimina procesul de vanzare – idealul marketingului). In acelasi timp te poate ajuta si tactica ta de vanzari de a trece peste acest filtru definit de cei 1000 de concurenti prin aplicatia ta directa in retelele de socializare business (punct 5 nivel tactic).
Intr-adevar, ai nevoie de inovatie ca sa reusesti sa te diferentiezi dar daca reusesti aceasta se transforma in principalul tau aliat pe campul de lupta din 2012.
Pentru ca tot am discutat despre Blue Ocean Strategy, sunt putini dintre competitorii tai care in acest moment care sunt extrem de atenti la fiecare etapa din procesul de aplicare la un job si care au in acelasi timp o strategie de marketing optimizata pentru recesiune!
Desi Blue Ocean exprima notiunea de a creea o piata inexistenta, cred ca pot sa afirm ca daca reusesti o potentiala pozitionare a ta cu specificatiile de aici poti chiar “sa creezi o piata inexistenta” pentru produsul tau final, expertiza ta!
Incearca sa iti stabilesti intodeauna un obiectiv realist si niciodata cel final si general = angajarea.
Segmenteaza-ti actiunile pe etape cu obiective bine definite si sunt convins ca o sa reusesti sa te diferentiezi!
Nu uita, principalele obiective in aplicatia la un job:
- Sa iti fie deschis e-mailul trimis (acorda o atentie sporita titlului).
- Sa ti se deschida CV-ul (include cat mai sumar in scrisoarea de intentie definita de textul e-mailului diferentiatorii tai si ridica-i nivelul de interes cititorului sa iti deschida CV-ul atasat la final).
- Sa iti fie citit CV-ul mai multe de 10 secunde. (nu uita de prima pagina aferenta sintezei diferentiatorilor).
- Sa convingi prin “designul tau de ambalaj” ca esti potrivit pentru provocare (paginile 2 si 3 din CV-ul tau).
- Sa reusesti sa treci de interviul cu departamentul de Resurse Umane care de obicei urmareste elemente generale in profilul tau si nu este orientat pe abilitati Hard.
- Sa reusesti sa demonstrezi in a doua etapa Managerului direct ca diferentiatorii tai Hard sunt potriviti pentru obiectivele lui de business.
Daca obiectivul tau se schimba de astazi din “vreau sa ma angajez” in “vreau sa reusesc sa trec de primele 6 obiective” dintr-un proces de aplicare descrise mai sus iti pot garanta ca pozitionarea ta este deja diferita!
Pentru proiectia pe termen mediu si lung a procesului de dezvoltare personala, in urma finalizarii analizei 5C, in momentul in care iti trasezi prin Marketing Strategic cei 4P poti sa incluzi elemente de dezvoltare la nivel strategic cu orizont de timp > de 3 ani (Ex. MBA pentru nivelul de senioriat, Internship pentru cel entry level sau cursuri de dezvoltare profesionala pentru cel de mijloc…).
Functioneaza exact ca si procesul de optimizare a performantei prin Marketing Strategic din cadrul companiilor. Analizeaza suplimentar structura abordarii noastre in metodologia Blue Ocean Strategy, segment B2B. Iti doresc un proces de dezvoltare personala reusit!
Nu ezita sa imi ceri suportul in cazul in care te pot ajuta cu mai multe informati, pentru ca esti cititorul meu si pentru ca vreau sa iti ofer tot suportul prin toate mijloacele posibile! An nou optimizat spre dezvoltare personala! Poti analiza aici un exemplu de background profesional pozitionat diferit, nu stiu daca este chiar Blue Ocean dar as aprecia feedback-ul tau:
Download CV:
Succes!
Tags: awareness, Blue Ocean Strategy, Branding, Cariera, cv profesional, Daniel ROŞCA, dezvoltare personala, Marketing 3.0, Marketing Mix, Marketing Strategic, Notorietate, Poziţionare, Strategie Brand