IMM / ONG? Păcatele care împiedică un antreprenor să formeze o echipă

Pile, rude & amante experte în comunicare?

Despre comunicare în IMM-uri
* & ONG-uri

Interesul scăzut acordat proceselor de comunicare din IMM-uri şi ONG-uri din partea acţionarilor se transpune în bugete scăzute, expertiză inexistentă şi bineînţeles insuficientă de timp pentru un subiect primordial care automat devine secundar pentru profitabilitatea companiei.

Principala provocare a acţionarului, care devine principala cauză a eşecului IMM-urilor şi ONG-urilor româneşti [ România distrusă premeditat * statistică economică INS ] este lipsa de timp şi problemele organizaţionale care se dezvoltă natural.

De ce eşuează în comunicare
IMM-urile şi ONG-urile româneşti?

Fără o înţelegere din partea fondatorilor a acestor procese de comunicare şi a impactului în profitabilite este aproape imposibil să fie dezvoltată o cultură a comunicării prin care să se comunice rezultatele şi realizările din interacţiunile cu clienţii / prospecţii.

Cu alte cuvinte dacă îţi imaginezi procesul de vânzări din 2017 imaginează-ţi că procesul de mai sus o să influenţeze sau NU decizia de cumpărare a prospecţilor din viitor.

Cultura organizaţională internă definită de criteriile de evaluare a performanţei precare, de targetele exagerate care nu sunt corelate cu diferentiatorii puşi la dispoziţie de către organizaţie împing angajaţii de pe poziţii operaţionale către introspecţie. Aceştia reduc feedback-ul din piaţă sau nu îl mai oferă deloc limitând nivelul de oxigen pentru expertul în comunicare.

Este un cerc vicios pe care de fapt doar dacă îţi propui astăzi o să îl înţelegi în 2017.

[ despre idioți și despre consultanți mediocri ]

[ de ce eşuează freelancerii şi consultanţii ]

Fără o imagine relevantă despre ce se întâmplă în piaţă cercul vicios evoluează şi practic în acest moment expertul în comunicare are o provocare interesantă. Este nevoit să-şi pună imaginaţia la contribuţie, într-un mod forţat … practic începe să inventeze o poveste în care de cele mai multe ori IMM-ul nu se regăseşte.

Comunicarea devine haotică şi cu sincope, aspect care defineşte o nouă realitate … imposibilitatea de a susţine o iniţiativă strategică de comunicare.

Dacă analizăm ca şi exemplu procesele de content marketing 67% dintre directorii de marketing nu ştiu ce fac. În consecinţă, obiectivele de vânzări, leaduri … branding nu vor fi atinse. Se insistă doar pe subiectele comerciale, publicitare şi promoţionale, fără a le completa cu analize utile pentru prospecţi care exced sfera interesului imediat de vânzări.

2017?

Nu se cunosc nevoile reale de informare ale targetului şi sunt neglijate în favoarea unei abordări pe termen scurt a relaţiei cu audienţa. Nu se face legătura între obiectivele de profitabilitate şi obiectivele strategice ale organizaţiei.

Informaţiile nu sunt arhivate astfel încât să fie uşor de folosit şi valorificat ulterior, iar rapoartele de activitate sunt scrise formal, din obligaţie şi nu ca mărturii despre experienţele din vânzări, generaţia următoare fiind practic legată la ochi.

„Specialiştii” şi „expertele” din PR, branding şi comunicare sunt selectaţi pe criterii clientelare. Pilele, rudele, amantele, cunoştinţele … sunt numai potrivite pentru o asemenea experienţă lipsită de semnificaţie pentru profitul IMM-ului sau al ONG-ului.

Contribuie din plin la eşecul comunicării conflictele dintre departamentele de marketing şi departamentul de vânzări cu privire la bugete. Un cerc vicios!

Cum arată procesul tău de vânzări din 2017?

[ cât trebuie să investeşti în marketing ]

[ studiu de caz HemoTreat ™ * materiale video ]

[ externalizare departament marketing strategic ]

Click to Tweet: “De ce eşuezi în #comunicare?
* #pile, #rude & #amante #experte în #branding & #PR?”

B2B vs B2C? Expertiză profesională fondator Agenţie B2B Strategy, Daniel Roşca, LinkedIn:

+40744336643 | letstalk@b2b-strategy.ro

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Unde gresesti?
Păcatele unui antreprenor...
De la suspect la prospect...
Cum arată oraşul viitorului? Imaginaţie / video 3D ...
100 years of BMW vs Mercedes
Cum se promovează brandurile mari ?

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie Comunicare
Storytelling Branding
Am lansat Primarul-Evente™.ro | #voteazăinteligent

ReDesign Web / Storytelling?

Ziua angajatului si a companiei
Am lansat Banatica-Events™.ro | #visează

Care este povestea unui eveniment corporate? Dar experienta clientilor tai?

Close