Evoluția spre un singur atribut de brand definitoriu!?

Centura de siguranţă

Siguranţă!?

Statisticile arată că purtarea centurilor de siguranţă reduc cu aproximativ 50% rata deceselor și a rănirilor. Cu cât viteza de deplasare este mai mare, cu atât centura are un rol mai bine definitiv. Conform cercetărilor, 45 km/h este viteza la care persoanele din interiorul automobilului care nu folosesc centura de siguranţă pot fi proiectate prin parbriz cu o forţă de 30 ori mai mare decât propria lor greutate.

Evoluţie

Confecţionată dintr-un material rezistent, folosită fie de cei care lucrează la înălţime, fie de cei care călătoresc cu avionul sau cu maşina, centura de siguranţă a cunoscut de-a lungul anilor modificări şi îmbunătăţiri, dar scopul ei a rămas acelaşi: salvarea de vieţi. Primele vehicule la care s-au folosit centuri de siguranţă au fost avioanele.

George Cayley (1773-1857), inginer englez în domeniul aeronautic, este considerat inventatorul centurii de siguranţă. El a creat o centură de siguranţă la începutul secolului al XIX-lea, dar nu a considerat necesară patentarea invenţiei sale. Edward J. Claghorn a fost cel care a brevetat centura de siguranţă, în anul 1885. Aceasta era mai degrabă un ham şi era destinată celor care lucrau la înălţime (vopsitori, zidari, pompieri etc.)

Industria auto

Centura de siguranţă pentru maşini a apărut abia în anii ’50 şi a fost creată de americanul Hunter Shelden care, medic fiind, vedea frecvent răniţi ajunşi la camera de urgenţă a spitalului în urma accidentelor de maşină. El a inventat centura de siguranţă auto în două puncte, care a fost implementată de Ford în 1955. Centura de siguranţă cu prindere în trei puncte, mult mai sigură decât varianta cu două puncte, a fost creată de americanii Roger Griswold şi Hugh DeHaven.

Volvo

Inginerul suedez Nils Bohlin, un angajat al uzinelor Volvo, a adus îmbunătăţiri acestui model, care a fost implementat prima dată la un Volvo în 1959. Prima lege privind obligativitatea purtării centurii de siguranţă de către şofer şi de către pasagerul din dreapta acestuia a fost adoptată în 1970 în statul australian Victoria, modelul fiind preluat de-a lungul timpului de legislaţiile rutiere din alte ţări.

Atributul de brand siguranţă

Totul începe de la un singur cuvânt în branding. În cazul VOLVO acel cuvânt este siguranță, întărit de cele 5 stele NCAP. Ce mai observăm în imagine mai jos? Brandul de țară Suedia girează marca de companie, reputația fiind în acest caz principalul diferențiator care se transferă de la națiune spre întreprinzătorul privat.

Dacă extrapolăm spre studiul de caz al României ce putem observa * comparativ?
Care este atributul de brand al companiei tale?

Siguranta VOLVO

* citește mai departe:

* principalul vector de cultură Timişoara 2021
Demonstrăm respect partenerilor de afaceri @ Carla Rossini
[ atelier strategie / route to market ]
[ training: pull marketing * digital - social media ]
Poziționare premium?
360 ° industria de hospitality

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

More in Inovație
În timp real Marketing B2B
În timp real…

Vezi mai mult: strategie lead generation B2B.

Industrie carne procesata Brand mezeluri vita ANGUS
A N G U S *****

[ 360 ° brainstorming de produs ]

Close