Esec proces Rebranding Brand Tailors » Agricola Bacau?
Industrie FMCG? Logan la pret de Audi?
1 milion de euro bugetat eronat?
Ce reprezinta elementul vizual de mai sus?
De mult am vrut sa analizez procesul de Rebranding Agricola Bacau semnat de Brand Tailors…
Logo Design » Design Grafic Ambalaj
vs
Identitate Corporate / Vizuala » Gaina cu ouale de aur?
Nu am avut timpul necesar anul acesta dar mi-am propus sa scriu in 2013 macar despre cele mai flagrante erori in Marketing-ul din Romania. Pana acum am reusit doar sa analizez preliminar ultima pozitionare Vodafone si astazi deschidem topicul Agricola Bacau si Caroli Foods (Rebranding 2009).
Nu de alta, dar daca esti cititorul nostru poti asimila aceste erori pentru optimizarea procesului intern de Marketing Strategic! In 2013 competitia ta sigur o sa fie atenta la toate detaliile din mediul de business.
Procesele de Branding / Rebranding, in cazurile pe care o sa le detaliem, Agricola, Caroli, Agil, Holding Green Future, Transavia sunt o evolutie a acestor companii sau a gamelor lor de produse. Evolutie care trebuie sa fie ghidata de niste principii minimale, as spune de baza in Marketing.
Identitate Produs / Vizuala » Inima de prospetime?
A desena frumos NU defineste procesele de Branding / Rebranding!
Brand Tailors » Rebranding Agricola Bacau » Closca cu Puii de aur:
sursa foto Marketing Portal.ro
Clientul NU are intodeauna (as spune chiar niciodata) dreptate!
Sunt surprins periodic, in mod negativ, de lipsa “lucididatii” si de lipsa expertizei in Marketing Strategic a agentiilor de branding sau de lipsa unei directii clare de dezvoltare a clientului final…
Este imposibil sa iti bugetezi 1 milion de euro pentru dezvoltare pe o asemenea structura extrem de slab construita…
In ambele situatii, Agricola si Caroli, procesul de Rebranding a suferit modificari inainte de perioada sa de maturitate, din aceste doua cauze principale! A treia cauza eu personal nu reusesc sa o identific…
Lipsa de viziune Agricola sau Brand Tailors a finalizat procesul de Rebranding doar ca sa factureze?
In calitate de consultant nu poti sa iti lasi semnatura pe un intreg proces construit pe o fundatie eronat pozitionata.
Da, elementul vizual in Branding / Rebranding il putem considera fundatia care sustine intregul proces. Ce se intampla cand este eronat dimensionata de catre structurist? Gaina cu ouale de aur? Inima de prospetime? Bucata de carne? Procusorul? Evolution?
In ambele cazuri de pozitionari eronate sunt doar 2 “justificari”:
- Brand Tailors nu are capabilitatile interne sa vada imaginea de ansamblu a business-ului in care activeaza clientul lor.
- Clientul a blocat procesul de dezvoltare naturala a proiectului din lipsa interna de expertiza in Marketing Strategic si a ghidat agentia pe un drum eronat.
Remember – Clientul NU are niciodata dreptate! Pentru expertiza ta, esenta procesului de consultanta, apeleaza la infuzie externa de creativitate. Cum sa poata sa te influenteze? Stiu, nu este usor sa iti sustii pana la capat punctul de vedere in calitate de consultant dar in final daca reusesti cu siguranta Equity-ul personal o sa fie diferit de cel al Brand Tailors…pentru cazul in care dezvolta in aceasi directie structurile proiectelor viitoare…!!!
Altfel, personal nu reusesc sa identific cum s-a ajuns la multitudinea de erori din acest proces:
- Conflictul intre font-uri
- Elemente Vizuale extrem de slab pozitionate – atat la corporate cat si la produs
- Design de Ambalaj, Branding Produs (frunza…picatura de roua…) care nu au nici o legatura cu mediul de business al clientului.
- Unde este picatura de roua?
“Imaginea brandului de produs – Inimă de prospeţime – este marcată printr-o identitate vizuală, o frunză de tei văzută dintr-o perspectivă ce îi conferă forma unei inimi pe care se află aşezată o picătură de rouă, ce inspiră prospeţime.”
Prospetime?…Mai degraba exprima RACOARE…RECE…FARA VIATA…
Picatura de Roua – Prospetime sau Racoare?
Prospetime sau Racoare – Fara Viata – Bambus?
Pana la urma asta este piata din Romania, in curs de maturizare si facem toti parte din ea!
Care sunt totusi atributele brandului Agricola si / sau ale Caroli?
“Procesul de rebranding este rezultatul unei strategii de diferentiere prin care ne dorim sa comunicam relevant cu consumatorii si cu partenerii nostri. Imaginea brandului de produs – Inima de prospetime – este coerenta cu modul in care ne vad consumatorii nostri si cu asteptarile lor…”
Din punctul meu de vedere tot citatul din stanga este doar un comunicat de presa la nivel declarativ.
Nici un element tehnic din procesul de Rebranding nu are de a face cu Diferentierea! Si daca acestea sunt bazele pe care a fost inceputa constructia Strategiei de Dezvoltare pentru urmatoarea perioada consider ca sunt extrem de slabe sanse sa se poata discuta despre DIFERENTIERE…
Pentru ca tot suntem la capitolul industrie carne procesata – neprocesata, in viitor o sa analizam si “creasta de cocos” de la Transavia, proces Rebranding Aneta Bogdan – Brandient, cu sloganul celebru “Well Made in Romania” dezvoltat pentru o companie cu ADN 100% autohton…Transavia…
Care sunt diferentele intre cele 4 pozitionari de mai sus? Daca nu discutam despre Caroli se putea identifica bucata de carne? Dar daca am separa “Gaina cu ouale de aur” de Naming-ul Agricola? Nu mai amintim de picatura de roua…
Nu uita!
2014? 4P vs 5C » Audit Gratuit » Programeaza-l! | Ramai informat(a) » Diferentiaza-te… !
+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro
Tags: 2013, AGIL, agricola, agricola bacau, Aneta Bogdan, Aqua Carpatica, Arhitectură Brand, B2C, Brand Equity, Brand Equity Management, Brand Tailors, Brandient, Branding, Business Strategy, Caroli Foods, CEO, Design de Ambalaj, Diferentiere, equity management, Erori în marketing, FMCG, Identitate Vizuala, Interim Marketing Manager, Logo Design, Marketing Manager, Marketing Mix, Marketing Strategic, Plan Marketing, Poziţionare, reBranding, Rebranding Agricola, Strategie Business, Strategie Marketing, transavia