Leadership Evolutiv in 2013? Restructurare » Procese integrate de HR Strategic si Marketing Strategic? Don’t Compete with Rivals, Make them Irrelevant!

Leadership-ul Evolutiv. Ce faci in 2013?

Leadership-ul Evolutiv

Leadership-ul evolutiv. 2013, anul gandirii inovatoare?

2013?

Ce faci in 2013 daca pana atunci in fiecare zi eviti “iceberg-urile” mediului economic actual?

Buna,

Numele meu este Ema Grigore si sunt in echipa B2B STRATEGY “responsabila”, cum spune Daniel, de sinergia solutiilor noastre menite sa iti optimizeze propria sinergie organizationala.

:), poate un pic cam complicata titulatura dar incerc in acest post in care facem cunostinta sa iti detaliez exact reteta.

Sunt la prima mea aparitie in blog si vreau sa profit de aceasta ocazie sa ne cunoastem.

In ultimii 10 ani am activat alternativ in mediul multinational din Romania si in cel antreprenorial pe segmentul de Resurse Umane unde am ocupat pozitii de Top Management si am livrat programe de Leadership Organizational prin proiecte menite sa asigure performanta oamenilor.

Ultimul in care am fost implicata fiind cel al producatorului roman din industria FMCG – FOOD, Transavia pe care il gasesti detaliat in profilul meu de pe LinkedIn.

Brainstorming HR 3.0?: http://lnkd.in/dmYKD8

Astazi mi-am propus sa iti spun cateva cuvinte despre implicatia in performanta a “cercului vicios” care te inconjoara.

Pentru ca finalul lui 2012 nu este departe, esti invitatul meu sa constientizezi cum o sa fie ziua ta de maine, “din 2013”.

Stim si simtim ca exista o schimbare majora in atitudini si practici de leadership datorate noilor realitati economice pe care le traim.

Aceasta schimbare a adus intelegerea ca una din valorile fundamentale ale evolutiei este gandirea inovatoare si ca ceea ce tine lucrurile adunate sunt aspiratiile in jurul carora organizatia trebuie sa se concentreze.

Organizatiile supravietuitoare si cele care au evoluat se recunosc in opinia mea dupa urmatoarele trasaturi:

Au o pozitionare vizibila pe piata

Nu au prapastii`intre leaderii organizatiei si cei aflati in linia unu, a executiei

Anticipeaza si sunt confortabili cu schimbarile organizationale pe care le inpune instabilitatea economica a zilor noastre

Sistemul decizional intern reprezinta un factor de diferentiere prin capacitatea de reactie rapida a lui

Investesc in dezvoltarea echipelor apoi urmaresc rezultatele

Pun accentul pe munca in echipa

Si nu in ultimul rand sunt constienti ca angajatii lor sunt principala reursa pentru profitabilitate

Depasind stadiul de constatare, in Romania, companiile lupta pentru supravietuire, rezultatele imediate sunt cele care primeaza in sistemul decizional al managerilor care au reusit sa piloteze inca un an compania printre “blocurile de ghiata “ ale crizei.

Perfect explicabil si poate, pe undeva, rational daca ne gandim la faptul ca profilul de consumator si obiceiurile sale de cumparare (cu care ma innebuneste Daniel in fiecare zi :)) sunt aspecte din ce in ce mai greu de anticipat.

Insa, atentia primordiala pe termen mediu si scurt a managerilor nu reprezinta din pacate rezolvarea intregului cerc vicios care se creeaza implicit.

Compania vrea rezultate imediate dar nu elimina blocajele care incetinesc dezvoltarea catre performanta si stabilitate.

In primul rand pentru ca managerii sunt din ce in ce mai ocupati si concentrati sa evite “iceberg-urile” din ce in ce mai mari ale climatului economic care ne inconjoara pe toti si nu constientizeaza, fiind implicati intern in “rutina de zi cu zi” toate sursele de performante medii din organismul lor numit companie.

Presiunea mediului economic pe ziua de maine reprezinta in zilele noastre una din principalele amenintari la care sunt supusi leaderii organizatiei tale.

Pentru ca dupa maine, vine cu siguranta poimaine…Q3…Q4…2013 si dintr-o data termenul scurt, ziua de maine se transforma in ceea ce ar trebui sa insemne inca de astazi viziunea lor pe termen mediu si lung, angajati implicati si motivati in 2013, sinergie intre Top Management si Middle Management si nu in ultimul rand o buna executie a planurilor concepute “in cubul de sticla al ganditorilor” pe care din ce in ce mai mult il sesizezi…

De cate ori nu ai vazut aceasta realitate la parteneri sau chiar in propria ta organizatie?

Privind in gradina europeana, vedem un studiu realizat de London University of Business School in randul a peste 1500 de manageri din UE care a relevat urmatoarele:

90% dintre cei intervievati au declarat ca practicile de leadership si management au devenit o prioritate in ultimii doi ani.

90% au o politica de dezvoltare organizationala formala si planuri de cariera pentru echipele lor

95% din organizatii au o structura de organizare tip echipa

60% din organizatiile de succes isi instruiesc Middle Managementul pentru a conduce eficient echipele

In Romania procentul care aplica cele de mai sus este oarecum inversat.

Doar 5%-10% din companiile prezente aici, in majoritatea cazurilor cele multinationale, au o structura de invatare permanenta si continua, de adaptare la mediu, de gandire strategica.

Restul ne pricepem si la Marketing si la Resurse Umane, si la Fotbal si la Vanzari si ca romanu’, la mai toate pentru ca se aplica principiul sarmei care la noi repara orice de la aripa de Dacie pana la relatia cu clientul.

Din pacate aceasta este realitatea, iesiti din birou, ganditi global la piata din Romania si mai ales ar trebui sa va intrebati ce se intampla in 2013?

Sau ce se intampla in 2013 in cazul in care pe segmentul vostru de piata competitia se schimba si devine “multinationala” pentru cazul in care nu este déjà?

Sau ce se intampla in 2013 cand intreaga ta echipa o sa fie epuizata si demotivata de acest an al maturitatii recesiunii?

Mixul intre provocarile mediului antreprenorial si rigorile mediului multinational poate sa fie o solutie pentru 2013 iar intrebarea principala care rezulta din acest proces mental de anticipare este cum sa iti pozitionezi mai bine compania in acest mediu economic dificil?

Lasand oamenii sa creeze si sa isi imagineze propriile solutii, incuranjandu-I, sau lasandu-I sa evolueze in niste limite procedural impuse similare cu mediul multinationalelor?

Eu cred ca solutia este undeva intre cele doua ipostaze.

De 3 luni de cand Daniel mi-a sugerat sa armonizam cele doua expertise in Resurse Umane si Business Development si sa dezvoltam un produs de optimizare a rezultatelor companiei tale cu garantie contractuala de crestere a Cifrei de Afaceri am constatat ca “cercul vicios” este mai aproape de final daca “il atacam” integrat din toate partile.

Dupa 3 luni intense de optimizare, dezvoltare si rafinare am reusit sa pozitionam singurul concept din Romania capabil sa garanteze contractual in timp de recesiune o crestere a Cifrei de Afaceri a companiei tale.

Solutia oferita de noi, reprezinta dupa cum banuiti, spargerea ciclului vicios.

Mixul de servicii in Resurse Umane si Marketing Strategic dezvoltat poate elimina rapid diferenta dintre propriile culturi organizationale si cele care asigura evolutia organizatiilor si a liderilor ei.

In Leadership-ul Evolutiv metodologia urmareste urmatoarele cinci dimensiuni:

Obiective comun impartasite unde parametru de performanta organizational urmarit este gradul de cunoastere a obiectivelor companiei si gradul de urmarire a celor individuale

Valori organizationale comun impartasite. Ca si K.P.I. urmarindu-se gradul de cunoastere si de actiune in sensul valorilor organizationale

Dezvoltarea continua a competentelor si a Know How-ului cu monitorizarea vitezei de adoptare a ideilor noi, a gradului de deschidere la noutati tehnologice si la imbunatatirea “best practice” caracteristica industriei companiei

Actiuni si eforturi comune. K.P.I = gradul de organizare a muncii in echipa catre atingerea rezultatelor.

Comunicare eficienta. K.P.I. = numarul blocajelor in procesele de comunicare cu clientii si partenerii, calitatea procesului de comunicare organizationala, comunicarea intre departamente si unitati.

Acesti indicatori prezenti in metodologia Leadership-ului Evolutiv se urmaresc in relatie directa cu rezultatele de cresterea a cotei de piata prin scurtarea duratei de obtinere a rezultatelor. In ultimele 3 luni am optimizat abordarea in Leadership Evolutiv prin integrarea ei in obiectivele de Marketing Strategic prezente in abordarea noastra.

 

Poti sa iti imaginezi ce se poate intampla daca leadership-ul evolutiv ar functiona la tine in organizatie?

Daca 60% din angajati ar creste cu 10% gradul de realizare al obiectivelor proprii care va fi impactul asupra Cifrei de Afaceri?

Daca 20% din angajati isi imbuntatesc cu 20% competentele necesare in vanzari, care este impactul asupra Cifrei de Afaceri?

Daca numarul de conflicte in Echipa de Management scade cu 20% care va fi impactul asupra coeziunii strategice si a rezultatelor urmarite?


In Romania am implementat cu success aceasta metododologie orientata pe Leadership-ul Evolutiv, acum, ne-am pregatit sa o dezvoltam si sa o implementam integrat, maximizand rezultatele ei prin proces de Marketing Strategic, sustinand abordarea pana la nivelul de implementare.

Daca procesul de audit initial iti poate scoate in evidenta anumite aspecte in plus fata de lucrurile pe care deja le intuiesti, intr-o forma masurabila si usor de urmarit, implementarea schimbarilor este procesul care suscita cel mai mare interes.

O sa il las pe Daniel in saptamanile ce urmeaza sa iti detalieze aspectele tehnice de Marketing Strategic, Strategie Vanzari si Management Vanzari care maximizeaza pozitionarea B2B STRATEGY.

Ne auzim pe inceputul lui 2013 pentru un follow up la aceasta prima interventie?

Incatata de cunostinta,

Ema Grigore

Senior Business Consultant

B2B STRATEGY

Resurse Umane

Leadership

Sinergie Organizationala

Update 04.04.2012: Analizeaza cum poti sa iti aliniezi organizatia, Climatul Organizational, la mediul economic actual prin Sinergie Organizatie spre Climat de Performanta.

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Simona Halep vs Nadia Comăneci
Păcatele unui antreprenor...
2 întrebări pentru 2016 & alergarea de dimineaţă... după 26 de ani.
Marketing fonduri europene 2016 | "România Creativă"
De ce o să eşueze afacerea ta ?
Mafia din industria alimentară

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie B2B » B2C
Dezvoltare Personala
Dezvoltare personala. Cariera. Pozitionare

Dezvoltare personala » Cariera » Pozitionare Diferentiata. Don’t Compete with Rivals, Make them Irrelevant » Choose my Vision!

Resurse Umane 2012 / 2013
Despre Resurse Umane, Profit si Initiative Strategice in 2012

Despre Resurse Umane, profit si initiative strategice in 2012. O singura viziune, HR si Marketing Strategic! 2013 » HR Strategic...

Close