-36 de miliarde de USD anual „Greaua moştenire

🔥 monopolul multinaționalelor 🔥

Despre
economia de piață
și 😈 monopolul 😈
multinaționalelor!

O să vă doară capul.. când am făcut noi inițiativa de a uni producătorii autohtoni sub o marcă locală unică analiza SWOT a proiectului arăta așa. Anii 2011/2012, România locul 1 la producția de floarea soarelui în UE, deci produs brut din belșug. Logic la poarta procesatorului Argus Constanța trebuia să scadă prețul iar mai departe la raft uleiul să fie mai ieftin. În 2012 cifra de afaceri Argus Constanța  a scăzut cu 34%. Primele semne de întrebare au început să apară și am observat un aspect extrem de interesant, monopolul multinaționalelor. Am mers mai departe cu iterația și am extins spre analiză tot lanțul de valoare din industria alimentară.

♦ producător materie primă / primă
♦ trader de materie primă (în studiul nostru de caz cereale)
♦ procesator materie brută
♦ vânzători / comercianți produs finit (KA, IKA, Traditional Trade)

A ieșit din analiza noastră prima concluzie referitoare la strategia multinaționalelor, strategia de monopol a acestora. Am observat că între români, companiile cu capital românesc, ÎNTODEAUNA este un intermediar, să-i spunem o lipitoare multinațională. Reluăm lanțul de valoare de data aceasta cu actorii din studiul nostru de caz:

♦ producător materie primă / primă Porumboiu
♦ trader de materie primă Cargill
♦ procesator materie brută Argus Constanța & Napolact
♦ vânzători / comercianți produs finit (KA – Kaufland, IKA Metro, Traditional Trade – magazinul de cartier & strategia Metro, franciza “La doi Pași).

Până să ai toată imaginea de ansamblu vreau să îți mai explic ție cititorul nostru doar douâ noțiuni. Private Label & strategia de a elimina cumpărătorul propiu, da, clientul lor! Ca să existe într-adevăr o barieră care să controleze tot acest lanț de valoare trebuia extins controlul până la nivelul magazinului de proximitate din cartier să nu cumva să aibă acces direct procesatorul român Argus / producătorul autohton Simultan, direct la celălalt român(i), proprietarul magazinului din cartier. Concluzionând, METRO (un IKA care are profil B2B * pentru audiența care nu este de specialitate, vinde doar pe factură la alte entități juridice) a început să atace zonele rurale cu franciza “La doi Pași” eliminându-și practic în timp clienții săi, aceste mici magazine de cartier sau din sate. Tocmai ți-am explicat de ce! Pentru controlul lanțului alimentar, pentru monopol.

La finalul articolului o să ai în continuare pentru analiză & strategia polonezului turbat Rumburak “Profi România” care deschid 3 magazine pe o singură stradă, în același material o să înțelegi și rolul consultantului fără nicio experiență în economia reală, smecherașul îmbrăcat la 4 ace Caramitru ex McKinsey & implicațiile acestor consultanți în strategia permisivă a statului român care permite consolidarea acestui monopol al multinaționalelor. Pe lângă acești actori ca să definim concret monopolul multinaționalelor mai introducem din sertarul analizei noastre SWOT efectuată acum 10 ani următorii actori secundari dar după cum o să înțelegi acest rol secundar este doar de fațadă: Dacian Cioloș, fost comisar UE pe agricultură & fost premier al României.

După ce se interpun în lanțul de valoare român * multinațională * român și creează monopol companiile mulținaționale merg mai departe până la raft manipulând legislația prin acești actori secundari numiți guvernanți.

Lasă-mă te rog să îți explic! Atunci când mergi în supermarket o să observi tricolorul românesc pe anumite produse, semnalizând produsul “Fabricat în România” sau “Made in Romania”! Între timp finlandezii de la Napolact cu sloganul iredentist “lapte din inima Ardealului” după ce colectează laptele de la fermieri din Ungaria (subliminal, inima Ardealului este Budapesta?) vând în aceste supermarketuri produse semnalizate pe raft cu steagul României prin acest program “Fabricat în România” dezvoltat de stimatul actor secundar Cioloș fost comisar pe agricultură & fost premier.. Soluția pe care nu cred că după experiența dânsului era greu să o implementeze se numește “Produs Românesc” NU “Fabricat în România”, bineînțeles cu legislația aferentă de trasabilitate a materiei prime de la agricultor la procesator.

La final îți pun un ultim extras din analiza SWOT, strategia private label KA / IKA, care omoară producatorul român în negocierea de intrare în KA / IKA având marje / lățimi contractuale de volum uriașe și când scade prețul laptelui comandă de la mai mulți mai puțin iar când crește comandă de la un furnizor limita superioară. Private Label = marcă proprie a comerciantului care a devenit, culmea, mai nou, competitorul clientului său, competiție pe care o câștigă chiar cu marfa clientului.

Pentru ca tot acest cocktail numit monopolul multinaționalelor să fie complet mai există și ultima categorie numită media, Moise Guran, care aruncă cu noroi oricând un guvernant încearcă să echilibreze acest lanț care numai economie de piață nu se poate numi.. aruncă cu noroi tot în români și în eficiența acestora vs nivelul de salar minim pe economie iar în spatele cortinei vânzătoarea din Paris de la Auchan Paris câștigă 1700 euro lunar iar magazinul ei se află pe locul 5 în grupul Aucham după Auchan Militari pe locul 3 ca și profitabilitate, magazin în care românul nostru câștigă un pic peste salariul minim pe economie… curat murdar moncher!

Sintetizând, aceste submarine de război numite multinaționale se interpun în orice lanț de valoare, trimit infanteria media să șantajeze practic actorul secundar numit guvernant, angajează consultanții la 4 ace pentru prognoze macro-economice total false și scoase din context, modifică și influențează legislația consolidând noțiunea “monopolul multinaționalelor”. Nu există nicio economie de piață, scapă cine poate! PS: la parlamentare nu mai vota măsuri liberale de dreapta pentru că nu există nicio dreaptă!

Mergi mai departe cu analiza:

♦ Marcă 100% românească „Leru-i LER
♦ Rumburak cel agresiv „Caramitru & McKinsey
♦ -36 de miliarde de USD anual „Greaua moştenire
Testamentul politic & economic al lui Mihai EMINESCU
♦ 7528 de ani de continuitate 💙💛❤ reSTART România
♦ Brainstorming LinkedIn: cum DISPARE satul ROMÂNESC!

🇷🇴 reBranding ROMANIA 🇷🇴
Un proiect CSR B2B Strategy

* citește mai departe:

Experimentează povestea reală a lui Dracula … IMEX USA 2016
România în imagini * 12 perspective unice … despre antichitate !
[ România distrusă premeditat * statistică economică INS ]
[ procesul de consultanţă B2B * Business to Business @ Daniel ROŞCA ]
360 ° manual brand L I M I T L E S S
🏛️ Game Of Thrones 🏛️ Winter Is Coming 🏛️ Digital WARRIOR 🏛️

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie B2B » B2C
Business Model Strategy by B2B Strategy Romania
Procesul de consultanță

Servicii de consultanță la 360 °

Viitorul în automotive @ BIBUS SES Timisoara
[ viitorul în automotive ]

LIVE Strategy ™ @ BIBUS SES

Close