De la Scufiţa Roşie
|
|
|
[ segmentare vs poziţionare ]
Hai să discutăm despre câteva personaje: bunicuţa, scufiţa, vănătorul… DRACULA. Acum, te rog să-ţi imaginezi ce se poate întâmpla dacă în procesul de comunicare al unui brand asociem bunicuţei produse aferente persoanelor categoriei de vârstă a treia iar dacă lui DRACULA îi asociem momentan cuvântul reputaţie.
Dar dacă în interiorul unui magazin de produse BIO am separa raionul de produse cosmetice de cel de produse pentru copii de exemplu, iar pentru delimitare am alege să colaborăm cu un pictor care să ne ajute să îţi facem alegerea mai uşoară, orientarea în interiorul magazinului… ? Dacă l-am ruga să picteze povestea în tot magazinul iar produsele pentru persoane de vârstă a treia să fie încadrate de bunicuţă, cele cosmetice de mama scufiţei iar cele pentru copii de scufiţă… ce am reuşit noi să facem? În marketing se numeşte segmentare!
Dacă ulterior în procesul de inbound marketing pentru clientul nostru dezvoltăm conţinut pe fiecare categorie de produse în parte (* prin intermediul unui sistem tehnic J), aceste categorii separate (* aparent) se asociază între ele şi formează de fapt povestea brandului? În marketing se numeşte storytelling * blog Scufiţa Roşie. Începând de la atributul de brand al Scufiţei şi până la latura finală de comunicare tot procesul este definit de cuvântul poziţionare. Da, trebuie să ai viziune integrată asupra proceselor. Altfel, o să investeşti mult mai mult în marketing… iar ROI o să fie garantat mai mic.
Citeşte mai mult despre poziţionare…
DRACULA * reputaţie
|
Tags: B2C, BIO, Comunicare, Dracula, Dracula Untold, Emanuel Popa, FMCG, Poziţionare BOS, ProNat, Scufiţa Roşie, Segmentare, Storytelling, Storytelling Branding, Strategie Comunicare, SWOT