Trenduri Inovaţie 2018
[ #p⊕vestealocurilor ]
Elimină elefantul din industria ta!
În 2012 şi 2013 în urma prezentărilor de la Forumul Naţional de Inovaţie am sesizat veriga lipsă dintre mediul antreprenorial şi mediul de cercetare. Culmea, din punct de vedere al brevetelor, România a stat, stă şi sunt convins că evoluţia o să fie pozitivă. Te invit să facem o retrospectivă şi o analiză mai detaliată. Până la urmă faci parte din mediul de afaceri şi te interesează fiecare informaţie despre performanţă, profit… inovaţie.
În septembrie 2014 la Romanian Sales Conference am discutat despre ‘ELEFANŢI’ şi despre cum poate un antreprenor român să se pregătească pentru momentul în care departamentul de vânzări o să dispară.
Practic, trebuie să te concentrezi pe principalele avantaje ale competiţiei tale şi să anulezi aceste avantaje exact cum a făcut Cirque Du Soleil în momentul în care a decis să elimine costurile generate de animale şi să devieze spre industria de teatru reducând în acest fel costul şi crescând valoarea adăugată în industria circului.
Noiembrie 2015: în momentul în care imperiul EDY Spedition s-a dărâmat am analizat principalele cauze din cauza cărora antreprenorul român evoluează greu * Păcatele unui antreprenor @ EDY Spedition. Începând de la percepţia eronată despre procesul de branding, incapacitatea acestora de a transmite viziune, lipsa de investiţie în educaţia / evoluţia echipei, inexistentă modelului de strategie, abordarea emoţională vs raţiune în decizii dificile finalizând cu imaginea de ansamblu eronată despre procesul de marketing strategic * 70% din cifra de afaceri a unei companii:
În decembrie 2015 scriam despre principalele impedimente pentru inovaţie prin care antreprenorul român trece constant… imită competiţia multinaţională, nu are departament de cercetare * R&D, controlează excesiv afacerea şi inhibă creativitatea echipei, nu controlează strategia furnizorilor, bugetul pentru strategie (* marketing strategic) este extrem de mic dacă nu inexistent şi are un departamentul de HR slab dezvoltat / cultură organizationationala.
În octombrie 2016 la conferinţa ANT-ului despre turism din Timişoara, am încercat să le explic atât ministrei turismului în exerciţiu de atunci Anca Pavel-Nedea cât şi predecesoarei sale Doamna Maria Grapini cât contează reputaţia în decizia de cumpărare a prospectului european. Prin faptul că România se află pe ultimul loc în Europa * pondere turism în PIB, corelat cu aspectele de mai sus şi cele următoare, avem toţi de suferit. Toate industriile, toţi antreprenorii români… absolut toţi. Această umbrelă, care este de fapt brandul de ţară, influenţează inclusiv diaspora.
La Iaşi Business Days 2017 am lansat o provocare interesantă spre audienţă, cum dezvoltăm 100 de multinaţionale româneşti * prezentare PDF. Nu suntem o agenţie de branding şi nici o companie de training. Suntem o agenţie de strategie şi dacă am rezolvat dilema brandului naţional începând de la poziţionare şi până la produsele finale, procesul de comunicare, practic putem face orice.
Te invit la final să analizezi concret
‘PRACTICĂ NU TEORIE’:Reasons to choose Romania as a destination
* poziţionare + 36 miliarde de dolari / an10 materiale video unice despre R⊕mania
* reputaţieTrenduri inovaţie 2018
Astăzi vreau să-ţi spun opinia personală pentru 2018. Până la urmă depinde de tine şi de echipa ta. Pentru 2018 eu vreau să îţi furnizez doar câteva citate de unde poţi să începi introspecţia 2018:
|
|
|
|
Tags: Anca Pavel-Nedea, B2B, B2C, Blue Ocean Strategy, Consultanţă Marketing în Turism, Daniel ROŞCA, Diaspora, Edy Spedition, Inovaţie, Jeffrey Gitomer, Maria Grapini, Marketing Strategic