* principalul vector de cultură Timişoara 2021

Libertate, egalitate, fraternitate …

Timişoara 2021

Luminează oraşul prin tine !
* de la lumină prin întuneric
şi înapoi … 20.12.2021

TIMIŞOARA. Ne imaginăm o călătorie extraordinară de la singurătate la apartenenţă, de la lumină, prin întuneric şi înapoi, parcurgând trei teorii ce abordează provocările cu care se confruntă Europa astăzi: oameni, locuri şi conexiuni. Timişoara e locul potrivit pentru iniţierea unui demers cultural puternic şi sistematic, cu scopul de a readuce speranţa în comunităţile europene tulburate. Ne axăm pe public, pe oameni, cetăţeni, voci – neauzite, dar nu pierdute. Avem o poveste de spus – aceea a unui oraş cosmopolit, a unui oraş care a rezistat şi apoi s-a reinventat, la hotarele Europei Centrale şi de Sud-Est.

Uneori marile schimbări încep la colţ de stradă. În 1884, Timişoara a fost primul oraş din Europa continentală cu iluminare stradală electrică. În 1989 scânteile Revoluţiei împotriva regimului Ceauşescu s-au aprins pe străzile Timişoarei. Pornind de la puternica metaforă a luminii dorim să exportăm valorile în care credem, în alte oraşe din Europa, pentru a stimula o atitudine deschisă, vizionară, în rândul cetăţenilor. Sloganul campaniei este esenţa mesajului nostru: Luminează oraşul prin ţine Echipa condusă de Simona Neumann a dat măsură creativităţii şi a încântat comisia de experţi ai Uniunii Europene.

Sloganul ‘Luminează oraşul prin tine’
şi logo-ul desprins din soare

Pornind de la faptul că lumina a jucat un rol important în istoria Timişoarei, programul e centrat în jurul luminii. Luminează oraşul prin tine! ( Shine your light – Light up your city ! ) reflectă călătoria de la individ la cetăţean european conştient şi implicat în care sunt înrădăcinate valorile comunităţii şi pasiunea. Sloganul Timişoarei e o invitaţie la dublă mobilizare: pe de o parte invită cetăţenii să îndrăznească să îşi exprime valorile şi atitudinile, descrise metaforic că o lumina interioară, iar pe de altă parte să folosească această lumina pentru a îndepărta întunericul şi pasivitatea din jurul lor printr-un proces civic alimentat de cultură.

Logo-ul în galben şi negru exprimă totalitatea şi integralitatea unui disc ca reprezentare primară a luminii. Soarele galben pe un fundal negru e transformatorul de energie, furnizorul de lumină şi dătătorul de viaţă. Soarele la răsărit străluceşte deasupra tuturor, fără discriminare, dând tuturor energia de a se implica, de a participa şi de a intra în legătură cu toţi cetăţenii locali şi europeni, au explicat cei care au întocmit dosarul.

TM2021 logo

De la toleranţă la fraternitate …

Recunoaşterea şi respectul reciproc sunt principiile fundamentale ale comunităţii interculturale, multiconfesionale şi antreprenoriale a oraşului. De secole întregi locuiesc aici peste 30 de culturi diferite: români, germani, maghiari, sârbi, croaţi, italieni, spanioli şi bulgari. De asemenea credincioşi ortodocşi, catolici, evrei, protestanţi, luterani, reformaţi, musulmani şi de alte confesiuni îşi practică religia în pace şi libertate, sensul cuvântului ‘toleranţă’ a evoluat către ‘fraternitate’.

Linia de program Spaţii de lumină şi întuneric este o oportunitate de a pătrunde dincolo de mentalităţile rigide care nu permit oamenilor să trăiască experienţe sociale noi.

Participanţii sunt invitaţi să exploreze locuri pe care le trec cu vederea din obişnuinţă ori din cauza felului în care sunt percepute în spaţiul public. Atenţia se va îndrepta spre o nouă şi neaşteptată dimensiune verticală a oraşului: cerul şi spaţiul cosmic de deasupra noastră.

Ce faci în 20 decembrie 2021 ?

… spre sfârşitul programului nostru artistic, desfăşurat pe parcursul anului, suntem siguri că dorinţa oamenilor de a-şi largi orizonturile va deveni mai vie şi va fi omniprezentă. Linia de programe Peisaje de lumină exprimă nevoia noastră de a ne raporta propria gândire la o paradigmă globală, aceasta fiind o modalitate certă prin care putem consolida comunităţi locale prospere. În plus, va pune bazele viziunii despre viitor şi va dezvălui rezultatele introspecţiilor cu privire la efectele pe care TM2021 le va lăsa în urma sa.

În 20 decembrie 2021, Timişoara va fi pregătită să reînceapă o viaţă nouă alături de locurile şi oraşele în care lumina şi energia oraşului s-au răspândit, conturând o geografie umană a empatiei, colaborării şi interacţiunii. La sfârşitul acelei nopţi magice, oamenii cuprinşi de Raza fără de sfârşit trimisă de la Timişoara, vor fi alături, simbolic, de noile oraşe Capitale Europene ale Culturii.

Libertate, egalitate, fraternitate
* Timişoara 2021 brand book

Strategia culturală a Municipiului Timişoara 2014-2024 este un document de politică publică ce va fundamenta şi ghida activitatea Primăriei Municipiului Timişoara în domeniul culturii fomulând paşii necesari de urmat de sectorul cultural pentru realizarea viziunii comune …

Click to tweet:

#Libertate, #egalitate, #fraternitate
* de la #lumină prin #întuneric şi înapoi …
* 20.12.2021 @timisoara2021

B2B vs B2C? Expertiză profesională fondator Agenţie B2B Strategy, Daniel Roşca, LinkedIn:

+40744336643 | letstalk@b2b-strategy.ro

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

De ce brandurile mari nu vând? #adrenalină
De la suspect la prospect...
Brandul tău este o poveste ...
Cum pierdem ≈ 23% din PIB anual ...
Old Europe
[ live IMEX USA 2016 ]

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Branding / ReBranding
Brand ReFresh atributul de brand Deloitte
Deloitte Brand ReFresh

Brand ReFresh, the defender of quality … !

B2B Strategy logo
The defender of quality …

Totul despre Branding & ReBranding ...

Close