[ elemente esenţiale pentru eficienţa reclamei ] [ mai mult despre comunicare ]

Publicitatea, o formă de cunoaştere …

Ştiu ce aţi auzit până acum despre advertising …

* un articol de Adrian Lupu, Kiss My Ads Online

Dar, aşa cum spune unul din personajele mele preferate de sitcom:
I’m here to tell you what’s not în the manual

Aveţi dreptate, trăim vremurile în care oamenii citesc de dimineaţă până seară despre culori, promisiuni, consistenţă, viziune şi alte arme din arsenalul publicităţii. Ni se spune des că frumosul înseamnă armonie, simetrie etc. Eu vă îndemn să lăsăm la o parte toate aceste consideraţii tehnice şi să încercăm să mergem spre un conţinut mai lucid de atât.

În definitiv, armonie nu ne oferă decât un criteriu pentru verificarea frumosului. Rămâne, desigur, întrebarea ce este frumosul – şi cum poate fi obţinut. Acum, să încercăm să înlăturăm încă un obstacol: cel al minţilor profesionalizate.

Adrian Lupu, Kiss My Ads Online

Ele vă vor spune că advertisingul este “agăţarea” unei idei abstracte într-o reprezentare concretă.

Potrivit acestor specialişti, tot ce are de făcut un creativ este să “găsească” acea reprezentare a cărui ecou conduce spre idea abstractă dorită. Astfel, putem citi în reviste că “ Beckam este imaginea L’Oreal ” (dacă ar fi) sau că un speaker de televiziune este imaginea credibilităţii (odată devenit politician).
Ei bine, nu. Există esteticieni şi filozofi care ne aduc mai aproape de adevăr: lucrurile nu sunt atât de schematice în advertising. Advertisingul ne oferă o experienţă estetică iar o asemenea experienţă este experienţa senzorială a unei aparenţe frumoase într-o imagine.

Deja avem o definiţie mai complexă: ce este aparenţă?
Ce înţelegem prin imagine?
Şi, din nou, ce este frumosul.

Reprezentările publicităţii nu au o esenţă abstractă precisă. Cu alte cuvinte, privind reprezentarea picturală a unui scaun nu accesăm acelaşi mecanism al înţelegerii pe care îl accesăm în cazul unui scaun real. Înţelegerea pe care o punem în joc privind pictura scaunului este o formă de căutare a înţelesului. Iar mintea noastră ia formă unui laborator în acest joc. Din acest punct de vedere, ca experienţă estetică … publicitatea este o formă de cunoaştere.

Şi există voci – intelectuali de anvergură – care deplâng faptul că lucrurile stau aşa întrucât, spun ei, trăim o epocă light. În care golul lăsat de dispariţia criticii a fost umplut, pe nesimţite, de publicitate, aceasta ajungând acum nu numai parte constitutivă a vieţii noastre culturale, ci şi un vector determinant. Publicitatea dă tonul decisiv în privinţa gustului, sensibilităţii, imaginaţiei şi obiceiurilor. Funcţia deţinută înainte, în această zonă, de sisteme filozofice, credinţe religioase, ideologii şi doctrine, precum şi de acei maeştri cunoscuţi în Franţa drept mandarinii unei epoci este astăzi exercitată de “creativii” anonimi din agenţiile de publicitate.” ( Mario Vargas LLosa, Civilizaţia spectacolului )

Mie nu-mi rămâne decât să spun că iubesc publicitatea că gimnastică a minţii, dar ( cu vârsta) am început să valorizez lucrurile: există şi lucruri mai demne de apreciere decât această gimnastică şi e bine să avem în vedere care este sursa fascinaţiei noastre …

… în definitiv, a oricărei fascinaţii. Adrian Lupu, Kiss My Ads Online

Adrian este specializat în copywriting şi a lucrat peste 10 ani în agenţii de publicitate din România, JWT, DMB&B, BBDO … pentru Coca-Cola, Vodafone, Ferrari, Shell, Canon, Beefeater … Împreună am finalizat procesul de audit gratuit orientat spre eficienţa canalelor digitale de promovare şi astăzi am avut plăcerea să-ţi supun atenţiei viziunea lui despre publicitate precum şi campania de lansare a blogului său din Luxemburg.

Click to tweet:

About #advertising @ Adrian, Kiss My #Ads #Online
I’m here to tell you what’s not în the manual

Brandul tău cum îşi spune povestea digitală ?

Vrei să scrii şi tu
pe blogul nostru ?

B2B vs B2C? Expertiză profesională fondator Agenţie B2B Strategy, Daniel Roşca, LinkedIn:

+40744336643 | letstalk@b2b-strategy.ro

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Cea mai performanta reclama:
P-ul numărul 4, Promovare
Pile, rude & amante experte în comunicare?
Brandul tău este o poveste ...
Cât durează un spot eficient ?
Timişoara, hai să povestim BIO ...

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie Comunicare
Studiu Pronat si Scufita Rosie Bunicuta
Comunicare B2B vs Comunicare B2C

[ neuroştiinţă * neuromarketing ] [ comunicare B2B vs B2C ]

Trainer Daniel ROŞCA
{ * mâna întinsă care nu ….. } [ training comunicare ]

Pilele, rudele, amantele, cunoştinţele … sunt numai potrivite pentru o asemenea experienţă ...

Close