Spunem poveşti sau te învăţăm să-ţi spui povestea brandului

Reclame memorabile prin neuroştiinţă * neuromarketing

Cum poţi să faci reclama memorabilă
utilizând neuroştiinţa * neuromarketing ?

Încă de pe timpul lui Platon și Aristotel, oamenii au încercat să înțeleagă arta de convingere, ceea ce înseamnă modul de a transforma o informație neutră într-o comunicare puternică. În zilele noastre, prin marketing, companiile și brandurile întotdeauna încearcă să înțeleagă mai bine și să anticipeze comportamentul consumatorilor, în scopul de a asculta și de a comunica mai eficient.

Un nou studiu de neuromarketing dezvoltat de Insight pentru ThinkBox pune accentul asupra unor legături între mecanismele creative din publicitate și capacitatea noastră de a ne aminti reclamele și marcile.

* neuroştiinţa / neuromarketingul a început să aibă impact în publicitate / marketing de la începutul anilor 90, începând cu activitatea profesorului de la Harvard, Gerald Zaltman.

5 elemente esenţiale
pentru eficienţa reclamei

* pentru aplicabilitate în România
NU sunt de acord cu punctul 1

1. Disregard ethnicity and gender

The neuroscience study revealed the ethnicity of actors in TV ads has no effect on encoding on our long-term memory. It also showed that whether women are portrayed in “traditional or non-traditional female roles” has no effect.

2. Don’t directly sell the product or list facts

Hard facts and direct sales do not help brands become memorable in TV ads. Ads that went for the “hard product sell” performed 17% worse than those that interspersed the product within the ad’s narrative. Those ads which used scientific information performed worst in the study.

3. Contrast the pace

Ads that mixed up pace, sounds, breaks, and pauses were 20% better at staying within a viewer’s long-term memory and affecting their future behavior than those which did not. This is because our brains tend to respond most actively to things they find intriguing.

4. Recognize the importance of people

Ads with high levels of conversation and affection are 10% more likely to stay in our minds than those with a low level of this kind of interaction. Interestingly, celebrities made little impact in terms of recognition of the brand at the end of an advert. However, celebrities increased our memories of specific calls to action by 13%.

5. Music should be active and drive the action.

Music can make or break an ad, according to Neuro-Insight. Ads that are driven by their soundtrack are best at creating long term memories — particularly when song lyrics match the action. Ads that used music like this were 14% more efficient than those that use passive, background music.

În reclamele noastre ce muzică am folosit …
* ce tiplogie de personaje …

* am vândut direct produsul ?

[ producţie video * de la 150 € / minut ]

Click to tweet:

Spunem #poveşti / #reclame …
#NeuroMarketing @B2BStrategy1
#Timişoara #Cluj #ClujNapoca #Bucureşti

B2B vs B2C? Expertiză profesională fondator Agenţie B2B Strategy, Daniel Roşca, LinkedIn:

+40744336643 | letstalk@b2b-strategy.ro

[vCitaMeetingScheduler]

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

More in Inovație
Vanatorul B2B Strategy Design de Retail FMCG FOOD BIO Route to Market
Hai să povestim BIO @ Pronat

Timişoara în alb & negru ? #haisăpovestim ... BIO.

Bugatti Chiron vs RIMAC
Bugatti Chiron , breaking new dimensions.

RIMAC * the world fastest car

Close