Industria FMCG
Provine din Fast Mover Consumer Goods și înseamnă “Bunuri de Larg Consum”. Bunurile de larg consum sunt produsele cu rulaj mare de vânzări și prețuri relativ mici. Industria FMCG cuprinde zone de producție, distribuție și vânzare din diverse categorii de produse.
Top 3 provocări FMCG
1. Produsul FMCG. În cele mai multe industrii produsul este afectat de mediul macro-economic și geo-politic începând de la subvențiile în agricultură, subvenții diferite în țări diferite și până la politica internă a fiecărui stat, politică referitoare la strategia alimentară a fiecărui stat în parte.
2. Canalele de distribuție FMCG. Deasemenea, în momentul în care produsul este optimizat urmează una din cele mai mari provocări din industrie. Calea spre piață / Route to Market sau mai simplu canalele de distribuție. Aici vreau să îți ridic doar un semn de întrebare. De ce METRO și-a dezvoltat franciza “La 2 Pași” pe care ulterior a poziționat-o exact lângă magazinele de cartier sau cele din Traditional Trade, adică exact lângă clienții lor primordiali și principali? Pentru că în această așa zisă economie de piață NU EXISTĂ O PIAȚĂ LIBERĂ. Totul este monopol!
3. Strategia de comunicare FMCG / brandul – marca, povestea și legătura directă cu consumatorul. Dacă ai reușit într-un final fără ajutorul statului să îți creionezi un produs cu diferentiatori evidenți înseamnă că te-ai încumetat să îl listezi și în marile rețele de supermarketuri unde o să te confrunți cu cea mai mare problemă din acest top. Noi o numim legătura directă cu consumatorul, în cazul supermarketului noțiunea de “Private Label” fiind competitorul din umbră al produsului tău și nu numai al produsului… în multe cazuri supermarketul fiind la ușa ta pentru negocierea internă de producție sub brandul lor.
Da, totul se leagă de această legătură DIRECTĂ A MĂRCII TALE CU CONSUMATORUL. Cu cât mai puternică este ea cu atât mai sigură este afacerea ta, cu atât mai puternică este marca ta și asta influențează toți parametrii FMCG: viteza de rotație, procentul de produse expirate, perisabilitate * îți oferă șansa să ai un produs mai curat din cauza rulajului mare… Concluzionând, marca – strategia de comunicare și povestea mărcii tale fac diferența între profit și faliment mai ales în vremurile zilelor noastre unde nimic nu mai este ca înainte.
Vezi câteva povești de succes din industria FMCG: carne procesată, smeurată, sirop și dulceață de zmeură, păstrăvi, urdă și brânză de oaie, murături, legume și fructe, lapte & brânză de vacă, miere & pâine. Let’s talk FMCG, 0758273142, letstalk@b2b-strategy.ro.
360 ° Salvarea Fermei Ţărăneşti
Tags: B2B Strategy™, B2C, Daniel ROŞCA, FMCG, FMCG Food, Marketing B2C, Training FMCG