De ce dezvoltă un producător
german game de produse
tradiţionale italiene ?
Istoria cafelei espresso este aceeași cu istoria aparatului care o produce, espressorul.
Primul aparat de preparat espresso a fost construit și brevetat în anul 1884 de către italianul Angelo Moriondo din Torino. Metoda pentru prepararea rapidă a cafelei a fost realizată în anul 1901 de italianul Luigi Bezzera. Bezzera ar fi inventat acest aparat pentru că angajații lui pierdeau prea mult în pauza de cafea …
Espresso este o cafea concentrată, cu o aromă intensă, pregătită sub presiune într-un aparat special numit espressor.
A fost preparată pentru prima dată în Italia, iar numele provine de la timpul rapid de pregătire.
Pe suprafața unui espresso, se formează o spumă groasă, de culoarea alunii, denumită cremă. Cu cât cafeaua este mai comprimată, cu atât aroma este mai puternică, mai complexă.
Aceasta este produsă prin emulsionarea uleiurilor din cafeaua măcinată într-un coloid, care nu apare în alte metode de preparare a cafelei. Cafeaua espresso conține cu 18% mai puțină cofeină.
* rețeta clasică pentru un espresso este: 6,5- 7,5 g de cafea fin macinată, 30 ml. apă la temperatura de 88-92° C, presiune maximă 9 atm și 25 de secunde timpul de extracție. Espresso-ul trebuie să aibe crema de culoare maro închis, groasă de 2-3 mm timp de 2 minute.
* Tchibo este cea mai mare companie producătoare de cafea din Germania …
Astăzi discutăm despre experiențe
… intensitatea momentului.Exact acum 1 an am analizat principalele 6 impedimente pentru inovaţie:
1. … imită competiţia multinaţională.
2. Nu există departament de cercetare.
3. Controlul excesiv al afacerii / inhibă creativitatea echipei.
4. Nu controlează strategia furnizorilor.
5. Bugetul pentru strategie (* marketing) al antreprenorilor autohtoni este extrem de mic.
6. Departamentul de HR este slab dezvoltat / cultură organizationaţionala, R&D / Inovaţie.18.12.2015
“De ce are nevoie Nike de game de produse diferite, atât de diferite ? Sunt tipologiile de clienţi diferite ? Cum integrează Adidas tehnologia partenerului BASF în propriul proces de producţie şi în poziţionarea gamelor sale de produse ?
Competiţia dezvoltă mai multe branduri pentru tipologiile de consumatori sau un brand mamă cu sub-branduri ? Aceste aspecte le-am discutat săptămâna trecută în analiza despre tipologia arhitecturii de brand la rubrica alocată proceselor de branding şi rebranding. Astăzi mergem mai departe, spre inovaţie, strategie.
O să fim mai aproape să înţelegem de ce eşuează freelancerii în design şi uneori chiar şi agenţiile experimentate.
Trecem din latura clasică a unei agenţii de marketing spre interiorul companiei client, ne îndreptăm spre capabilităţile pe care clientul nostru în mod uzual ar trebui să le aibă în curtea proprie.
Din experienţa ultimilor 7 ani pot să îţi spun că lupta este inegală, companii autohtone vs multinaţionale …
Ai nevoie de multă creativitate pentru a surmonta decalajul.”
Extras din articolul Construcţia gamelor de produse * 18.12.2015.
De ce imită Tchibo competiţia ?
|
Tags: Analiză SWOT, Espresso, HEDONE, Marketing Strategic, Poziţionare, Segmentare, Tchibo