Este o întrebare absolut normală dacă te gândeşti la competiţie… nu? Cu alte cuvinte democraţia înseamnă libertate de exprimare care se traduce în putere de influenţare media. Astăzi analizăm trendul invesţiilor necesare în activităţile de marketing iar la final ai două exemple. Dacă mergem mai departe spre optimizarea investiţiei ajungem la creativitate… distribuţia reclamei în mod natural… dar acesta este alt topic.
Dupa cum am analizat deja sunt
3 parţi distincte, 3 bugete separate:
• bugetul pentru plata agenţiei de marketing, freelancerului sau a consultantului
• campania de promovare aferentă lansării conceptului
• viziunea pe termen mediu şi lung / optimizare şi investiţii constante în promovare
Cât trebuie să investeşti în promovare / publicitate?
* bugetul numărul 3
* Gartner CMO Spend Survey 2015 / 2016
Nu este greu de făcut o scurtă analogie. Dacă ai avut în 2014 o cifră de afaceri de 5 milioane de euro bugetul tău aferent 2014 a fost 500.000 euro iar în 2015 în jurul sumei de 550.000 euro. Aceaşi comparaţie este valabilă pentru companiile aflate la început de drum dar care au ambiţii mari. Deci, dacă îţi imaginezi să ajungi la o cifra de afaceri de 5 milioane euro cam trebuie să te gândeşti cum optimizezi bugetul anual de 550.000 euro. Vorbim despre bugetul total. Dacă facem referinţă strict la bugetul de publicitate / promovare, din experienţa noastră, este 1/3 din bugetul de marketing.
* în România cifrele sunt un pic mai mici, între 3 şi 7% din cifra de afaceri
* în 2016 o să scadă bugetul nu o să crească
Distribuţia reclamei în mod natural?
* creativitate
Competiţia ta ce cifră de afaceri are?
Cât investeşte în marketing?
Tweet: “Cât trebuie să investeşti în #marketing?
* @Gartner_inc #CMO Spend Survey 2015 / 2016 #ROMânia?”
Tu ce cifră de afaceri vrei să ai în 2016?
Despre publicitate şi impactul în dezvoltarea companiei…
+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro
[vCitaMeetingScheduler]
Tags: Agenţie Digitală, Agentie Marketing, Agentie Publicitate, Buget Marketing, Buget promovare, Campanie Publicitate, Gartner Group, Optimizare Buget 2016, Promovare, Publicitate, Reclama