Ce lecţie poate să înţeleagă un marketer B2B din B2C?

Felul în care gândim, acționăm și comunicăm!

Modul în care creierul
uman procesează informația…

Această idee simplă explică de ce unele organizații și unii lideri pot să inspire în timp ce alții nu reușesc. O să definim termenii foarte rapid. Fiecare persoană, fiecare organizație de pe planetă știe ce face, întotdeauna. Unii știu cum o fac, fie că se numește propunere diferențiată de valoare sau proces brevetat sau USP (Unique Selling Proposition). Dar extrem de puține persoane și organizații știu de ce fac ceea ce fac. Și prin „de ce” nu mă refer la „a face profit”. Acesta e un rezultat. Întotdeauna e un rezultat.

Prin „de ce” mă refer la: care e scopul? Care e cauza? În ce crezi? De ce există organizația? Ce te face să te ridici dimineața din pat? Și de ce ar trebui să-i pese cuiva? În consecință, felul în care gândim, acționăm și comunicăm e din exterior spre interior. Începem cu cele mai clare lucruri și continuăm cu cele mai neclare. Liderii inspirați și organizațiile inspirate, indiferent de mărime și industrie, gândesc, acționează și comunică din interior înspre exterior.

Să vă dau un exemplu. O să iau Apple pentru că e ușor de înțeles pentru toată lumea. Dacă Apple ar fi ca toți ceilalți, un mesaj de marketing de-al lor ar putea suna astfel: „Facem computere excepționale. Au un design frumos, sunt ușor de folosit și sunt prietenoase cu utilizatorul. Vrei să cumperi unul?” „Nu…” Cei mai mulți dintre noi așa comunicăm. În mare parte, așa se face marketing și așa se vinde.

Majoritatea comunicăm așa și interpersonal. Spunem ce facem, prin ce ne diferențiem sau suntem mai buni și ne așteptăm la un anumit tip de comportament, la o achiziție sau la ceva similar. Aceasta e noua noastră casă de avocatură. Avem cei mai buni avocați și cei mai mari clienți. Clienții noștri sunt mulțumiti. Iată noua noastră mașină. Are un consum excelent. Scaunele sunt de piele. Cumpără mașina noastră. Dar nu te inspiră deloc…

Iată de fapt cum comunică Apple:

Prin tot ceea ce facem, credem în contestarea stării de fapt a lucrurilor. Credem în a gândi diferit. Contestăm starea de fapt a lucrurilor dezvoltând produse cu un design superb, ușor de folosit și prietenoase cu utilizatorul. Se întâmplă să facem computere excepționale. Vrei să cumperi unul?”

Total diferit, nu?

Ești gata să cumperi un computer de la ei. Doar au inversat ordinea informațiilor. Asta ne demonstrează că oamenii nu cumpără ceea ce faci; oamenii cumpără motivul pentru care faci ceea ce faci. Astfel se explică de ce fiecare persoană se simte perfect confortabil să cumpere un computer de la Apple. Dar ne simțim perfect confortabil să cumpărăm și un MP3 player sau un telefon de la Apple, sau un DVR de la Apple. Dar Apple e doar o companie de computere. Nu se diferențiază prin nimic de ceilalți competitori. Concurenții săi sunt la fel de calificați să facă toate aceste produse… Simon SINEK

360 ° Modul în care creierul uman procesează informația

* citește mai departe:

[ promoţie pachete video ] [ parametrii brand ]
Cum dispare satul r⊕mânesc ... ?
R⊕mânia * 8500 de ani de continuitate
Despre poziţionare, segmentare... elefanţi!
360 ° training strategie - dezvoltare atribut marcă
Propaganda COVID19 la 360 °

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie Comunicare
La Mesteceni Povestea Locurilor
Să moară şi capra vecinului…

Mai mult despre autoprogramare neurolingvistică ♦ propaganda ♦

Branding BIO Manual Brand Pronat Scufita ROSIE
Stilul de viață corporatist…

Un scop, o haită și o menire!

Close