360 ° Motorul economiei românești

† apocalipsa economiei †

4 măsuri pentru
optimizarea strategiei
în timpul crizei COVID19

Este o fereastră în timp, un fel de gaură neagră – care poate să îți aducă oportunități sau care poate să pună crucea pe afacerea ta, la propiu. Am indentificat trendurile de migrare spre procesul de marketing digital începând din 2012 împreună cu Cristian Manafu la Conferința de Marketing B2B unde am și anticipat pentru prima dată transferul din P-ul promovare spre P-ul Placement – Vânzare a mediului digital. Social media / mediul digital – nu vinde (* clientul) și NU trebuie să vândă (* agenția) – dilema anului 2012.

Lucrurile au evoluat, dilema anilor 2012 – 2015 s-a transferat spre nebunia anilor 2015 – 2019 – promovare… facebook, boost post… un fel de spam centralizat la nivel de agenții și un fel de canibalizare a brandurilor în online. Nebunie ce a împins și mai departe consumatorul în carapace – l-a făcut mai rezistent la strategia brandurilor de promovare și în același timp l-a obligat să analizeze și mai atent ce să întâmplă în jurul lui… panica actuală COVID19 2020 a pus punctul pe i.

Digitalizarea afacerilor
mici & mijlocii
4 etape

1. Am văzut locații de lux din horeca care au început să livreze meniul zilei format din sarmale la domiciliu și doar după două săptămâni au înțeles că marja de 30% a partenerului de transport din industria multinațională de mobilitate îi erodează spre zero profitul. Ce nu au înțeles încă respectivele locații este că brandul lor deja a migrat spre zero. Sarmalele din meniul zilei livrate la domiciliu echivalează cu poziționarea întregii locații pe segmentul fast food / low end… sunt curios dacă HR-ul din corporațiile multinaționale care a refuzat să vadă videoclipul de promovare al sarmalelor boost-uit pe facebook o să fie îngăduitor în iarnă când o să ia decizia de cumpărare pentru ziua companiei – evenimentul nișat / premium – al întregii sale echipe ce a trecut prin foc în 2020. Rămâi calm – dacă după 15 zile începi să comunici în exterior panică riști să îți compromiți toate eforturile din anii precedenți…

2. Am văzut agenții de comunicare care recomandă clienților să nu se oprească din promovare… noi îți sugerăm să oprești orice campanie de comunicare ai în mediul digital Google Adwords și Facebook ADS din mai multe considerente.

Costul crește în această perioadă și nu poți să te lupți la nesfârșit în bugete de comunicare.
Transmiți panică… percepția bazei tale de prospecți este capitală în aceste momente.

Oprește bugetele de promovare, strânge rândurile echipei tale – și dezvoltă blogul intern al companiei începând de la măsurile pe care ați început să le luați vs igienă și siguranță. Fă-le cunoștiință prospecților cu echipa ta tot prin intermediul aceluiași blog intern de companie și de ce nu prin video storytelling intern… pull marketing în detrimentul soluțiilor de push marketing.

3. O cauza nobilă – CSR – o să îți strângă în jurul brandului o comunitate care o să te ajute în momente similare de recesiune. Implică-te în acțiuni spre beneficiul comunității din care faci parte – și ai ajuns spre pasul final – recomandarea lor către apropiați, amici, prieteni, colegi, șeful lor… mediul digital te ajută categoric să dinamizezi aceste inter-acțiuni.

4. Și nu în ultimul rând auditează serviciile / produsele, segmentul de consumatori precum și modalitatea de cale spre piață – unde recomandarea noastră este să poziționezi mediul digital exclusiv pentru vânzări digitale. Digitalizarea afacerii începe de la produsul tău și forma lui de prezentare – inbound marketing – înainte să fie scos în mediile de promovare clasice prin push marketing. Dezvoltă-ți propria pânză de păianjen.

Digitalizarea afacerii începe de la produsul tău. Rămâi calm, oprește bugetele de promovare – strânge rândurile, implică-te în acțiuni spre beneficiul comunității din care faci parte și folosește mediul digital pentru dinamizare – word of mouth. Și nu în ultimul rând – poate să fie chiar prima acțiune – dezvoltă-ți propria pânză de păianjen.

Garantat o să eviți
† apocalipsa economiei românești † !

360 °

strategia de propagandă
Motorul Economiei Românești
goana după drojdie & făină

Tags: , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Digital » Pull Marketing
Imagination and future
COVID19

360 ° 3D Video Orașul Viitorului

DATA SWOT Annalysys B2B Strategy
Social advertising study

Use your competition energy...

Close