Despre Resurse Umane, profit si initiative strategice in 2012. O singura viziune, HR si Marketing Strategic! 2013 » HR Strategic & Marketing Strategic? Restructurare?

Despre Resurse Umane, Profit si Initiative Strategice in 2012

Resurse Umane, prima prioritate pentru 2012?

11 companii, nationale si multinationale, o singura viziune pentru profitabilitate in 2012! 2013?

79% din angajatii tai nu sunt implicati… ! De ce?

Implicare angajati

In 16 ianuarie va inaintamconcluziile anului 2011 si sintetizam pentru performanta business-ului vostru din 2012, 6 initiative strategice prin analiza Harta profitabilitate Business 2012. Astazi am gasit intamplator rasfoind editorialul de business Wall Street urmatorul articol, postat in data de 17 ianuarie:

“Provocarile anului 2012 in HR. Vezi ce iti pregatesc sefii de resurse umane.”.

In perioada de inceput a unui nou an aflat in plina recesiune, cand presiunea este din ce in ce mai mare pe departamentele de HR, apreciez viziunea pentru performanta 2012 descrisa in articol de cei 10 Directori de Resurse Umane din urmatoarele companii, multinationale si nationale:

Agricola International, MSD Romania, TNT, Kraft Foods, Orange Romania, Continental Hotels, Danone Romania, Microsoft, Centrul Medical Medsana, Eurolines.

Consider important mesajul acestora care includ in initiativele lor strategice notiunea de Resurse Umane pe care o pozitioneaza in primul plan pentru sustenabilitatea performantei in business pe acest inceput de 2012. Pentru ca pana la urma fiecare business este construit din Resurse Umane cu ajutorul carora in 2012 o sa fie facuta diferenta intre profitabilitate medie si performanta.

De ca va scriu acest scurt rezumat?

Pentru ca in urma analizarii celor 10 viziuni ale Directorilor de Resurse Umane mentionati in editorial si in urma suprapunerii acestor viziuni peste viziunea echipei B2B STRATEGY, inaintata catre voi in 16 ianuarie, rezulta o varianta cel putin interesanta, poate mai usor de asimilat!

Va supunem atentiei aleator cateva comparatii intre viziunea echipei noastre si viziunea Directorilor de Resurse Umane mentionati. Daca studiem analiza B2B STRATEGY si daca o suprapunem peste cele 10 viziuni, varianta simplificata de performanta in 2012 nu o sa mai contina 6 initiative strategice!
Cele 6 am putea sa le sintetizam in doar 2.

Initiative strategice definite prin urmatorii 2 termeni, Resurse Umane si Marketing Strategic.

Cum?

De ce?

Brainstorming HR 3.0? http://lnkd.in/dmYKD8

Ramona Popa, Director Resurse Umane Agricola International:

“Este necesar un refresh in cultura organizationala”

“Credem in managementul talentelor, ca principala sursa de valoare adaugata si generator de avantaj competitiv. Pozitionarea HR ca partener strategic in cadrul companiei este un alt obiectiv indraznet”

Analiza B2B STRATEGY, punctul 2, Pozitioneaza Departamentul de Resurse Umane la nivel strategic ca si catalizator in Business!

Dorin Grigorescu, Director Resurse Umane Kraft Foods:

“Dorim sa transformam modelul de operare, pentru a ne pregati pentru viitor”

“El spune ca in anul anterior compania s-a concentrat pe “lucrurile importante care ne asigura un avantaj competitiv, din punct de vedere strategic: oamenii, branduri si excelenta in executie…Ne propunem sa mentinem aceeasi calitate in pachetul de compensatii si beneficii si sa continuam sa sprijinim dezvoltarea fiecaruia dintre angajati”, a precizat el.”

Analiza B2B STRATEGY, punctul 2/4 Optimizeaza performanta la nivel operational prin excelenta in executie.

“Iti sugeram sa uiti pe cat posibil in 2012 sintagma, “orice om poate fi inocuit”, desi este perfect adevarata!…Optimizarea Strategiei de Vanzari prin Middle Management nu mai este o optiune de neglijat in 2012 pentru ca ei sunt in prima linie a luptei tale de guerilla si doar ei pot sa iti furnizeze in timp real rezultatul pozitionarii companiei tale de la nivel strategic.”

Oana Farcasanu, Director Resurse Umane Danone Romania:

“Inovatia, una dintre provocarile acestui an!”

“Am avut obiective foarte ambitioase pe care le-am atins: am dezvoltat si implementat sisteme de evaluare si dezvoltare individuala in toate departamentele operationale si toti angajatii au beneficiat de formare profesionala…Danone Romania se va concentra si in acest an pe dezvoltarea profesionala si personala a oamenilor, atmosfera de lucru si motivarea angajatilor.”

Analiza B2B STRATEGY, punctul 1/2 Pune accentul pe Sinergie!

“Ghideaza departamentul de Resurse Umane catre suportul pe care acesta trebuie sa il ofere Managerilor organizatiei tale inca de la alcatuirea trasei de cariera a membrilor din echipele lor si pana la intocmirea proceselor de evaluare a performantelor.

Daca reusesti, cu siguranta finalul 2012 o sa vina cu un procent crescut al performantei organizationale si asta doar prin sinergie realizata cu ajutorul acestui catalizator numit Departament de Resurse Umane.”

Vlad Bog, Director Resurse Umane Microsoft:

“Clientii nu isi vor mai permite in 2012 niciun fel de risipa.”

“Anul 2012 va fi probabil marcat de continuarea dificultatilor economice. Clientii, indiferent de categorie ori segment, nu isi vor mai permite nici cea mai neinsemnata risipa si vor fi mai atenti la calitatea achizitiilor si la serviciile care vin cu acestea.”

In acelasi context economic mentionat mai sus, companiile la randul lor isi vor reduce nivelul asumat de risc. Asta se va reflecta intr-o selectie mult mai amanuntita, procese de interviuri mai lungi si mai complexe, centre de evaluare. De asemenea, ma astept ca majoritatea organizatiilor sa se concentreze pe ceea ce stiu sa faca mai bine, pe activitatile cheie si sa renunte la activitatile conexe. In cadrul acestor activitati cheie, previzionez o crestere a accentului pus pe performanta individuala, sustenabilitatea rezultatelor si masurarea acestora.”

Analiza B2B STRATEGY, punctul 5 Funnel-ul de Marketing clasic este pe cale de disparitie.

“…notiunea de retentie nu mai exista in 2012 pentru ca la fiecare proces de fidelizare in propriul portofoliu de clienti ai de fapt in fata de fiecare data un “client nou”…!

In 2012 nu mai exista notiunea de client fidel! Nimeni nu isi mai permite sa fie un client fidel in detrimentul raportului beneficiu personal vs pret platit per serviciul / produsul achizitionat!!!.”

Stim, la o prima vedere si noi am fost socati de asemanarile intre viziunea proprie si viziunile celor 10 entitati distincte…analiza publicata de noi in 16 ianuarie la o zi in spatele articolului de mai sus…

Viziunea B2B STRATEGY despre posibilitatile de performanta in mediul de business autohton 2012 suprapusa peste cele 10 viziuni distincte a Directorilor de Resurse Umane amintiti mai sus ne confirma daca mai era nevoie ca eforturile noastre din ultimele luni ale anului 2011 au generat o resursa importanta pentru profitabilitatea ta din acest an al provocarilor!

Regasesti analiza completa aici: Harta profitabilitate Business 2012!

In final, ca o sinteza a analizei B2B STRATEGY putem simplifica cele 6 initiative strategice recomandate pentru profitabilitate in acest an al provocarilor 2012 in doar 2.

Unde punctul 1 o sa fie reprezentat de initiativa strategica de orientare spre Resurse Umane.

Acest nou punct 1 o sa inglobeze punctele 1, 2 si 4 din analiza noastra ( Pune accentul pe Sinergie! = Punctul 1, Departament Resurse Umane pozitionat la nivel Strategic = Punctul 2, Optimizeaza-ti performanta la nivel operational prin excelenta in executie = Punctul 4).

Pentru ca prin intermediul acestei notiuni de Resurse Umane obtii in calitate de leader al organizatiei tale Sinergie si doar daca iti pozitionezi departamentul de Resurse Umane pe nivelul strategic al business-ului tau!

In acelasi timp punctele 3, 5 si 6 din analiza noastra pot fi sintetizate intr-unul singur, Marketing Strategic!

Cum si mai ales de ce?

Pentru ca procesul de Marketing Strategic (punctul 6) ghideaza pozitionarea companiei pe care o reprezinti spre noua tipologie de Marketing 3.0 in care pentru a intelege profilul de consumator este absolut obligatoriu sa existi in Marketing-ul Online (punctul 5).

In acelasi timp, procesul de Marketing Strategic dezvolta si optimizeaza Strategia de dezvoltare a business-ului tau (punctul 3).

Ca si concluzie, a doua initiativa strategica “sintetizata” pe care o recomandam pentru 2012 o sa fie reprezentata optimizarea procesului tau intern de Marketing Strategic.

Nu uita, pentru a face diferenta intre profitabilitate medie si performantanta in 2012, principalele initiative strategice sunt reprezentate de notiunile:

Resurse Umane si Marketing Strategic

Ramai informat(a) » Diferentiaza-te

B2B vs B2C? Expertiza profesionala fondator Agentie B2B Strategy, Daniel Rosca, LI:

+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Cea mai performanta reclama:
2 întrebări pentru 2016 & alergarea de dimineaţă... după 26 de ani.
Beneficii externalizare arhivă @ Stanciu Marian, Savedoc
De ce o să eşueze afacerea ta ?
[ ce mai fac clienţii noştri * II ]
Cum pierdem ≈ 23% din PIB anual ...

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie B2B » B2C
Harta profitabilitate business 2012 2013
Harta Profitabilitate Business 2012

Pozitionare? Harta profitabilitate business 2012: Sinergie, Resurse Umane, Tipologie Strategie, Marketing Online, Marketing Strategic, Blue Ocean Strategy. 2013?

Vanzari 2013
Sinergie Marketing Vanzari in 2012?

Analiza tipologiei de cumparare a clientului prin sinergie intre Marketing si Vanzari, diferentiator important in performanta business-ului tau din 2012!...

Close