Consultanta, instrument strategic? Care este rolul Consultantului in Marketing vs Marketing Managerul / Specialistul intern? ROI » Optimizare investitii?

Optimizeaza-ti resursele » O saptamana de consultanta 100% gratuita / luna?

Despre rolul Consultantului in procesele de diferentiere & performanta.

2014 » Sinergie Marketing » Vanzari?Forumul pentru Inovatie din Romania unde am analizat rolul Marketingului in profitabilitatea » stabilitatea companiei. Mai jos sunt doua exemple concrete din activitatea noastra in Social Media referitoare la performanta, capabilitati & anticipare vs stabilitate.

“Am o intrebare, ca sa va dau un exemplu… Cati dintre dumneavoastra acum cinci ani ati fi spus ca argumentul de Marketing nr. 1 ca sa vinzi in prezent o masina noua este o tableta conectata la internet?”

Florin Paun, Director Inovare Industriala Onera » Franta:

Marketing Manager vs Consultant / Expertiza externa:

Pentru ca discutam despre anticipare (proces Marketing Strategic) vs stabilitate (performanta interna Marketing Manager) vreau sa punctez un capitol pe care l-am neglijat pe blog.

Relatia dintre Consultant » Marketing Manager & Agentia de Marketing.

Un trio pentru performanta?

Pentru controlul profitabilitatii scopul Directorului General / CEO este sinergia celor trei entitati.

In unele cazuri cele trei roluri de mai sus se suprapun sau nu exista.

Consultantul are avantajul expertizei cumulate in diferite:

» industrii
» structuri organizationale
» contexte de business
» aspecte ale Mixului de Marketing (Strategie Vanzari vs Rebranding / Brand Equity Route vs Publicitate / Advertising)

Directorul de Marketing / Specialistul intern, are insa avantajul de a cunoaste:

» provocarile curente ale companiei
» dimensiunea pietei
» competitorii
» resursele umane disponibile
» toate incercarile nereusite de performanta, interne sau externe

Daca am face o analogie, Consultantul este arhitectul proiectului, Directorul de Marketing este inginerul structurist iar Agentia de Marketing (PR, Digitala, Publicitate / Advertising, Branding / Rebranding…) constructorul.

Marketing Digital vs Vanzari Digitale si Comunicare Online. Brainstorming LinkedIn:

Sinergie? Rolul proceselor de Marketing in profitabilitate, scopul discutiei de astazi.

Pentru cazul in care:

» competitia este din ce in ce mai acerba
» conflictul dintre Marketing & Vanzari se accentueaza
» relatia cu Agentia ta de Marketing nu este satisfacatoare
» nu este definit un proces intern de control al investiilor / performanta (ROI)
» nu exista pozitia de Marketing Manager in organigrama
» Marketing Manager-ul este supraincarcat cu sarcini operationale
» Departamentul de Marketing este subdimensionat

… considera relatia dintre cele trei entitati principala problema in profitabilitatea companiei.

Chiar daca discutam despre Agentia de Marketing care nu are capabilitati interne de Consultanta (imagine de ansamblu) si este specializata pe o singura nisa, Branding… Publicitate, vs necesitatile complexe ale companiei sau despre Marketing Manager pozitionat pe rol operational, cauza principala a performantei medii este aceasta relatie dintre cele 3 entitati.

“Because the purpose of business is to create a customer, the business enterprise has two–and only two–basic functions: marketing and innovation.

Marketing and innovation produce results; all the rest are costs. Marketing is the distinguishing, unique function of the business.” Peter Drucker

Nu este important daca se suprapun rolurile, este extrem de important rezultatul final. In consecinta, daca nu exista echilibru in acest moment, poti analiza in detaliu viziunea personala.

In acelasi timp, cu ocazia acestei conferinte in mare parte despre Marketing (complementar inovatiei), am realizat ca se impune o ajustare interna a serviciilor de Consultanta (infuzie externa de expertiza) vs Business Coaching (sustinere dezvoltare capabilitati client / antrenament in afaceri).

Pentru ca in acest climat economic rezultatele pe termen scurt sunt prioritare.

Lucreaza cu mine 1 saptamana / luna la sediul tau + suport digital (Antrenament) 24/24:

In 2014 vreau sa discut doar despre 4 afaceri pe care sa le ajut sa treaca la urmatorul nivel.

1000 euro lunar, total facturat spre organizatia ta? Cum?

Complementar serviciului de Business Coaching, suport digital 24 din 24, 1000 euro lunar investitie, adaug gratuit in fiecare luna 1 saptamana de consultanta in Marketing Strategic, Strategie & Management in Vanzari la sediul companiei tale.

100% free!

» 1: Ajuta-ti Marketing Manager-ul sa performeze!

» 2: Evalueaza-ti Agentia de Marketing!

sau

» 3: Dezvolta pozitia de Marketing Manager in organigrama companiei tale (Interimat, perioada determinata, scop de profitabilitate definit)!

Nu uita, rolurile sunt complementare. Detalii suplimentare proces:

Daniel Rosca. Structura proces sustinere in afaceri, 24 / 24:

* Competitia noastra vs Beneficiul companiei tale? “Ziarul Financiar: Care este tariful pe oră a unui consilier de manager în România? … între 180 de euro şi 500 de euro pe oră.”

Tweet this: Gandhi’s saying about ‪#‎change‬: “first they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win!”

 

Ramai informat(a) » Diferentiaza-te… !

 

Multumesc anticipat pentru feedback-ul tau!

B2B vs B2C? Expertiza profesionala fondator Agentie B2B Strategy, Daniel Rosca, LI:

+40744336643 | roscadaniel@gmail.com | office@b2b-strategy.ro

[vCitaMeetingScheduler]

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

One Response

  1. Daniel Rosca says:

    Un articol interesant, Dragos Alexa, Consultant Marketing Cluj:Dacă compania ta își permite să dea 4.000 – 6.000 de euro pe lună unui astfel de bucătar atunci îți vei permite unul cu 3 stele Michelin. Dacă îți permiți în schimb să dai „doar” 1.000 – 2.000 de euro atunci vei face următoarea chestie (care se face de când lumea în orice industrie): angajezi un bucătar Michelin să îți conceapă, să îți creeze meniul, să îl instruiască pe bucătarul tău și deci să ieși mai ieftin dar să ai totuși o direcție specială implentată de un expert care să îți ajute compania să răsară.”

Leave a Reply

More in Inovație
Marketing 20 » Marketing 30? De la produs la spiritul uman…

"You can't just ask customers what they want and then try to give that to them. By the time you...

Our vision vs Coca Cola
Invitatie Forum National Inovatie 2013:

Forum Inovare? “Faceti lucrurile simple dar nu simpliste!” Albert Einstein

Close