Dumping?“Dumpingul (din limba engleză: to dump) descrie vânzarea unor produse sub prețul de producție, de multe ori cu scopul de a elimina alți concurenți de pe piață. Actualmente, termenul de dumping este folosit mai des în contextul comerțului internațional, și semnifică exportul unor anumite mărfuri într-o anumită țară la un preț sub prețul pieței din țara respectivă (și de multe ori sub costul de producție al producătorilor din acea țară). Dumpingul este o formă de concurență neloială, și este ilegal în multe economii de piață.” |
Facem un experiment impreuna?
Nu ai o problema de Pret / Strategie de Negociere!
* ai o problema de produs… daca ai!
Cred ca este absolut normal sa iti ofer un discount mai mare daca cumperi mai mult… ?
-49% pentru cazul in care organigrama companiei tale are 6 persoane | -58% vs 10 persoane
Este normal sa creasca pretul daca cumperi mai mult? Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, cere o oferta furnizorului de Training pentru 4 zile, 6 persoane / 10 persoane si compara ceea ce primesti cu dinamica de pret a produsului tractor al nostru de mai jos!
Experiment? Multumesc anticipat pentru feedback-ul tau!
Produs tractor? Anuleaza Strategia de Negociere a competitiei!
-58% vs +65%? Fara competitie?
Dinamica pret Training / Produs tractor B2B Strategy
Diagrama efectuata cu Blue Ocean Strategy Visualizer by Michael Olenick, INSEAD. © Kim & Mauborgne.
M-am decis sa scriu acest post in blog pentru a delimita corect notiunile de Dumping, Cross-Selling & Up-Selling. Structura de produs de mai sus nu defineste o pozitionare de dumping. Analizeaza informatiile urmatoare si obtii harta pentru stabilirea corecta a pretului, Strategiei de Negociere & o imagine de ansamblu referitoare la diferentiatorii necesari unei astfel de pozitionari (Blue Ocean Strategy).
Atentie, totul porneste de la produsul tau! Dupa cum observi noi nu avem o problema de pret… nu negociem… pentru ca nu avem ce sa negociem dar mai ales nu avem competitie!
De doi ani iti repet termenul “Fara competitie”, acum ai un alt exemplu concret de produs fara competitie conform citatului Blue Ocean Strategy:
“Don’t Compete with Rivals, Make them Irrelevant!”
Cum arata diferentiatorii gamelor tale de produse / servicii?
Mai exista presiune pe Echipa de Vanzari?
* nu uita, te pot ajuta gratuit in clarificarea notiunilor
Cross-Selling vs Up-Selling
Upselling “Upselling is a sales technique whereby a seller induces the customer to purchase more expensive items, upgrades, or other add-ons in an attempt to make a more profitable sale. Upselling usually involves marketing more profitable services or products but can be simply exposing the customer to other options that were perhaps not considered.” |
Cross-Selling “Cross-Selling is the action or practice of selling among or between clients, markets, traders, etc. or the action or practice of selling an additional product or service to an existing customer. This article deals exclusively with the latter meaning. The approach to the process of cross-selling can be varied. The objectives of cross-selling can be either to increase the income derived from the client or clients or to protect the relationship with the client or clients.” |
Stabilire Pret vs Strategie Negociere:
* pretul, tipologia de negociere & diferentiatorii produsului sunt principalele aspecte care fac diferenta intre faliment si performanta in recesiune! Nu neglija detaliile care fac diferenta si mai ales nu pune o presiune distructiva pe Echipa de Vanzari! Cum ai vazut mai sus nu este in totalitate responsabila pentru performanta!
Tweet This: “Every sale has five basic obstacles: no need, no money, no hurry, no desire, no trust.” @ATKearney #Dumping
Ramai informat(a) » Diferentiaza-te… !
[vCitaMeetingScheduler]
Tags: 4P, 4P vs 5C, A.T. Kearney, Anticipare, Blue Ocean Strategy, Blue Ocean Strategy Visualizer, Consultanta Afaceri, Cross-Selling, Daniel ROŞCA, Diferentiere, Firme Consultanta, Frank Bilstein, Inovaţie, Insead, Kim & Mauborgne, Lead Generation, Marketing Online, Marketing Profitabil, Marketing Strategic, Marketing Strategy, Marta Gheorghe, Michael Olenick, Nedcon Maritime, Negociere, Online, Pricing Full Potential Analyzer, Pricing Full Potential Analyzer A.T. Kearney, Pricing Pilot Roland Berger, Pull Marketing, Roland Berger Strategy Consultants, Strategie Negociere, Strategie Online, Strategie Vânzări, Strategie Vanzari 2014, Training Vânzări, Up-Selling, Upselling, Vanzari, Zig Ziglar