HR Strategic? Translatie Strategie Business, sinergie in climatul organizational?

HR Strategic? CEO » CFO » CMO » Strategie Business 3.0?

Strategie Business 2012 / 2013. 4 Diferentiatori, Nivel Strategic:

CEO » CMO » HR » CFO. HR Strategic?

Marketing 3.0? Strategie Business 3.0?

The old days of “Command and Control” by necessity are becoming the days of “Communicate & Enroll”. Transleadership? HR 3.0?

“Strategy, Leadership & the Soul”:


In sinteza despre Marketing 3.0 din platforma LinkedIn inceputa cu ocazia vizitei lui Philip Kotler la Bucuresti in care analizam pozitionarea optima in recesiune a companiilor prin nivelul strategic definit de CEO – CMO – HR si CFO, Mircea Predut a lansat o idee interesanta despre un posibil topic de analizat:

“Cum ar arata modelul HR 3.0 in Romania?”

Inainte sa dam startul acestui brainstorming profit de aceasta ocazie si finalizez procesul nostru de anticipare inceput in august 2011.

Ca sa fie sustenabila, Strategia de Business in 2012 / 2013 trebuie sa aiba pe nivelul strategic al companiei urmatoarea organigrama: CEO – CMO – HR – CFO

Daca analizezi suplimentar in platforma LinkedIn provocarile din era 3.0 in care tehnologia schimba practic modelul de business clasic in marea majoritate a industriilor, o sa rezulte o concluzie mai mult decat interesanta.

Rolul Strategic al HR-ului daca a fost neglijat nu mai poate sa fie! Schimbarile sunt atat de rapide si complexe incat alinierea Resurselor Umane la Strategia de Business a companiei devine una din prioritatile zero pentru evolutie / performanta in 2012 / 2013.

Performanta Echipa Vanzari, Nivel Tactic si Operational:

Spunem asta de la jumatatea lui 2011 dar am tinut sa incheiem si noi la randul nostru un ciclu de business si sa iti furnizam organigrama ideala pentru era 3.0 care este mai aproape decat ne imaginam. Prin definitie, insasi Kotler pozitioneaza Marketing 3.0 mai aproape de spiritualitate, de unde rezulta evident, chiar prin terminologie, importanta pozitionarii Resurselor Umane pe acelasi nivel strategic in organigrama cu CFO si CMO.

Stim, sunt multi care contesta capabilitatea HR-ului in Romania, dar asta este o alta latura a problemei pe care te invitam sa ne ajuti sa o clarificam in brainstormingul de mai jos. Este clar, in acest mediu economic Strategia de Business o sa fie optimizata printr-un proces transparent si coerent de translatie definit prin aceasta evolutie a HR-ului de pe rol de suport la nivel strategic in organigrama companiei din care faci parte.

In Romania companiile pot sa reuseasca diferit? Noi nu credem…

Pentru o Strategie de Business optimizata in mediul actual de “recesiune / transformare” implementeaza in organigrama companiei tale urmatoarele modificari:

  1. Pozitioneaza Directorul de HR la nivel Strategic, pe acelasi nivel cu CFO.
  2. Daca Marketingul inca nu este in linia 1, este cazul sa il repozitionezi iar Marketing Managerul tau sa fie inclus pe acelasi nivel, CFO – HR. Principalele sale responsabilitati in aceasta perioada trebuie sa fie inovatia, anticiparea si creativitatea. Sigur o sa obtii o pozitionare diferentiata care o sa delimiteze profitabilitate medie de performanta.
  3. Sinergia HR – CMO in recesiune o sa iti ofere stabilitatea de care ai nevoie. NU credem ca Philip Kotler nu stia lucrul acesta, consideram doar ca in prezentarea de la Bucuresti a fost relavant pentru audienta sugestia lui sa iti pozitionezi CFO langa CMO…printre altele era o conferinta de Marketing si nu de Strategie in Business chiar daca rolul CMO in definirea business planului este covarsitor…
  4. CFO-ul trebuie sa fie ambasadorul celor doi pe nivelul de decizie al CEO-ului si sa sustina performantele / viziunile / asumarea responsabilitatii pentru profitabilitate a celor doi.
  5. HR-ul tau este responsabil de sinergia Top Managementului, Top Management – Middle Management precum si de translatia Strategiei pe nivelul de executie / implementare.

Cum te-am obisnuit in ianuarie am anticipat din nou, de data asta in sfera Strategiei de Business, concluziile si viziunile a celor 10 directori de Resurse Umane din companii nationale si multinationale de mai jos. “Precizia anticiparii” noastre raportata la mixul concluziilor celor 10 companii a fost o experienta interesanta de inovatie.

“Agricola International, MSD Romania, TNT, Kraft Foods, Orange Romania, Continental Hotels, Danone Romania, Microsoft, Centrul Medical Medsana, Eurolines.”:

“Ce iti pregatesc sefii de Resurse Umane in 2012. Viziune Resurse Umane 2012 “

Ramane intrebarea lui Mircea referitoare la HR 3.0 si te invitam in platforma LinkedIn sa analizam daca cele 10 viziuni de mai sus sunt doar la nivel declarativ pentru mediul de business din Romania! Deasemenea, apreciem contributia ta referitoare la profilul ideal de HR 3.0 si daca in 2012 / 2013 aceasta pozitionare a lui la nivel strategic langa CFO si CMO este sustenabila in Romania din punctul de vedere al nivelului de pregatire al acestora.

Ne intereseaza insa sa ne ajuti sa definim profilul 3.0 si mai ales etapele pe care HR-ul le are de urmat in Romania pentru sustenabilitatea pozitionarii sale strategice. Noi le dam sanse si incurajam acest model de organigrama inca din 2011. Voi? Transmiteti mesajul vostru Departamentelor de HR din Romania in brainstormingul initiat, platforma LinkedIn:

Strategie Business 3.0 » Marketing 3.0 » HR 3.0 in Romania? “Strategy Leadership & the Soul” Capabilitati?

Multumesc anticipat pentru sharing-ul expertizei profesionale si nu uita in era 3.0 trebuie sa fim toti “more connected and more human”!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie B2B » B2C
Why CMOs Are Facing Extinction?

Marketing 3.0 » CMO » Philip Kotler. Don’t Compete with Rivals, Make them Irrelevant!

Daniel Rosca. Conferinta Marketing B2B, Athenee Palace Hilton
Conferinta Marketing Strategic, Athenee Palace Hilton » Concluzii:

Strategie Business 2013 » Don’t Compete with Rivals, Make them Irrelevant!

Close