Don’t Compete with Rivals; Make Them Irrelevant!

Războiul 🔥 PSD PNL 🔥

Harta “politică” BOS
Blue Ocean Strategy

Oceanul ROȘU
vs Oceanul ALBASTRU

🔥 5 puncte de reper 🔥

1. Elimină principalul avantaj / diferențiator al competitorilor tăi. Efectiv nu mai intra în competiție cu ei pe acel segment! Ca să înțelegi mai ușor, imaginează-ți industria circului unde Cirque du Soleil a eliminat spectacolele cu animale scăzând costul extrem de mult pentru că, implicit, nu au mai avut costuri uriașe de deplasare între locații, nu au mai investit atât de mult în achiziția animalelor, hrana lor, dresajul… și așa mai departe… 2. Analizează industriile complementare afacerii pe care o reprezinți și încearcă să îți extinzi noua gamă de produse și / sau servicii spre aceste industrii. 3. Dacă ai redus costul, acum trebuie să crești valoarea adăugată prin aceste tipologii de servicii / produse complementare. Scade costul și crește valoarea adăugată, aparent o utopie… practic, deja ai intrat în linie dreaptă pentru recalibrarea tipologiei de strategie a afacerii tale! După ce au analizat industriile complementare, echipa Cirque du Soleil a înlocuit spectacolele cu animale cu artiști și spectacole din industria de teatru. Au scăzut costul și au crescut valoarea adăugată pentru spectator! 4. Generează nevoia de cumpărare ♦ NONCUSTOMERS ♦ Echipa de strategie din industria circului a dat o nouă valoare generală spectacolelor îmbinând acrobația din industria clasică a circului cu artistul din teatru. Ce au făcut însă extrem de interesant a fost faptul că au extins extrem de mult baza de prospecți targetând atât persoane care nu erau 100% satisfăcute de spectacolul pe care îl oferă o reprezentație de teatru și în același timp au atins și consumatorul potențial care nu mergea la circ. În acest moment sunt numărul 1 atât în industria circului cât și în industria teatrului și dacă am face o analiză a veniturilor, garantat sunt mai mari decât suma veniturilor aferentă pozițiilor 2 din aceste două industrii!

5. Oceanul ROȘU vs Oceanul ALBASTRU un fel de război 🔥 PSD PNL 🔥 cu o singură mențiune! Ca să înțelegi și mai ușor primele 4 puncte de până acum imaginează-ți că în acest moment în România 65% dintre alegătorii cu drept de vot NU votează, toate partidele se canibalizează pe cei 35% rămași… acesta este oceanul ROȘU.

Acum imaginează-ți ce înseamnă din punct de vedere al potențialului cei 65% rămași și ecuația valorii care trebuie dezvoltată pentru acest segment de “NONCUSTOMERS”. La final când o să tragi linie o să înțelegi că ai scăzut costul pentru clientul tău, ai crescut valoarea pentru el și în același timp ai crescut profitul pentru compania ta * prețul biletului de intrare raportat la cheltuielile reduse, suprapus peste experiența pe care o oferi spre un nou segment de piață URIAȘ!

360 °

BOS industrie energie
♦ click pe fotografie pentru rezoluție mare ♦

Harta Vizuala Blue Ocean Strategy

* citește mai departe:

Timişoara 2021 * a. investiţii b. turism c. produse d. oameni & cultură * Parţa
* structură procese marketing B2B
[ ADN românesc ]
* evidenţiem produsele şi serviciile 100% româneşti!
[ vezi mai mult despre sesiunile noastre de training ]
360 ° module de training în vânzări

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Blue Ocean Strategy
Restart ENERGY Timisoara B2B Strategy
De la bănățeni pentru ♦ bănățeni ♦

Din B A N A T 360 °

reSTART Energy B2B
reSTART Energy

360 ° autonomie energetică

Close