ADN-ul Naţional, mai mult decât un brand… #NuSuntemROMi!

De ce suntem confundaţi in Europa? ROM autentic… senzații tari?

… ultimul produs al Academiei ROMâne?
Ciocolata romilor, a noastră, a tuturor… !

ROM cel mare?

Senzații tari. ROMânești.
Ciocolata ROM
Kandia Dulce

“… în iulie 2010, Julius Meinl a plătit mai puțin de 20 de milioane de euro pentru a redeveni proprietarul Kandia. În octombrie 2010, compania a revenit la vechea denumire, devenind Kandia Dulce. Julius Meinl este o companie deținută de familia Meinl din Austria. Familia Meinl și-a clădit averea estimată la 2 miliarde euro din comerțul cu cafea încă din vremea Imperiului Habsburgic…”

1. În atenţia Consiliulului Naţional pentru Combaterea Discriminării

Referitor la cererea dumneavoastra către Institutul “Iorgu Iordan-Al. Rosseti” prin care a fost recomandată rectificarea definiţiei cuvântului “ţigan” în Dicţionarul Explicativ al Limbii Române, ediţia a II-a din 2009.

Recomandarea a fost implementată de către Academia Română prin efectuarea modificărilor solicitate pentru cuvintele “ţigan” şi “jidan” în noul DEX.

rom1 / rrom (persoană)
adj. m., s. m., pl. romi / rromi;
adj. f., s. f. rómă / rrómă, pl. róme / rróme
Sursa: DOOM 2 (2005)
1) rom, -ă s. (țig. Rom, d. Român). Cam iron. Țigan.

Vǎ solicitǎm sǎ verificaţi dacǎ decizia de mai sus a Academiei Române a fost corectǎ (?) având în vedere urmatoarea situaţie discriminatoare.

Avem rugǎmintea sa începeţi procedurile legale pentru sesizarea instituţiilor publice care au autoritatea necesarǎ pentru eliminarea celor trei culori aferente tricolorului românesc de pe ambalajul / identitatea vizualǎ a brandului ROM aflat in proprietatea Kandia Dulce.

Deasemenea, asocierea brandului, a numelui de brand ROM cu tricolorul românesc corelatǎ cu decizia Academiei Române de mai sus transmit un mesaj subliminal discriminator pe nivelul întregii populaţii a Romaniei, excluzând bineinţeles minoritatea romǎ si alte minoritaţi.

Vǎ supunem atenţiei poziţionarea acestui brand:

Sa vorbesti despre Rom inseamna sa vorbesti despre romani si Romania.
Martor al evenimentelor si schimbarilor socio-politice, Rom este batonul cu care am crescut multi dintre noi.” ROM Autentic / Kandia Dulce

ROM Kandia Dulce

Print Screen

2. În atenţia Academiei Române

Revenim la cuvântul “ţigan”?

Stimaţi Domni, Stimate Doamne
din cadrul Academiei Române,

Eliminǎm sugestia iniţialǎ a Consiliulului Naţional pentru Combaterea Discriminării și revenim la cuvântul “ţigan” sau eliminam ciocolata ROM de pe piaţǎ? 

«ţigan» folosirea nu este recomandatǎ deoarece este considerat ofensator… definiţi minoritatea naţionalǎ în dreptul cuvântului «rom», care va deveni astfel termenul de referinţǎ în locul cuvântului «ţigan»”

3. În atenţia Consiliului Naţional al Audio Vizualului

ROM autentic?

Avem rugǎmintea sa re-analizaţi toata strategia de comunicare a producatorului Kandia aferentǎ brandului ROM în conformitate cu decizia Academiei ROMâne.

* modificare cuvânt “ţigan” în ROM

4. În atenţia INFOCONS

O nouă atitudine?

*Asociaţia Naţională Pentru Protecţia Consumatorilor

Click to Tweet: “. @o_9atitudine @Victor_Ponta ajutaţi-ne să educăm #ROMania. Suntem romi? @ROM_autentic #romaniansarecoming”

Ajutaţi-ne să educăm consumatorii din România să devină cu adevărat consumatori europeni. Să reuşim schimbarea mentalităţii consumatorului Român din consumator pasiv în consumator activ adoptând o9atitudine!”

Domnule Sorin Mierlea, Avem rugămintea să ne ajutaţi si să ne reprezentaţi în sesizarea spre CNA, sesizare prin care ne dorim sa retragă / interzică difuzarea oricărui spot / mesaj de promovare al producatorului Kandia Dulce orientat spre poziţionarea ROM Autentic până la rectificarea in DEX a terminologiei.

4. În atenţia Domnului Prim Ministru al României

Domnule Victor Ponta,

Avem rugămintea să mobilizaţi toate instiţutile abilitate să coordoneze proiectul de rectificare a primelor 3 litere mari * ROM, din identitatea vizuală a brandului turistic ROMânia.

Click to Tweet: “Multumim @Victor_Ponta!
#NuSuntemROMi www.mdrt.ro/userfiles/ brosura_manual_brand.pdf @ROM_autentic “

Mai multe despre modificarea cuvantului “ţigan” in ROM:

romania brand turistic ROM

Vă mulţumim anticipat!

ROMânia profundă

Ovidiu Slatineanu
Neokoolt

Ovidiu Slatineanu

Alex Imreh
A Treia Forţă

Alex Imreh, A Treia Forţă. România profundă

Daniel Roșca
B2B Strategy

Daniel Rosca

Copilul tău trebuie să viseze … 8500 de ani de continuitate ...

Unde gresesti?
Anatomia arhitecturii de brand
Judo vs Kyokushin @ Ioan CORDEA
Are Moldova un videoclip de prezentare păgân?
Biroul virtual
Masivul Parâng

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie B2B » B2C
1976
Elements of stories and storytelling » Hyundai & Evian

Bulova, 1941 » Prima reclama TV din lume... why you buy it?

Brand de turism Romania
“romland” | modificare cuvant “tigan” in ROM

Despre limba română... cum suna Romland?

Close