{ reBranding România }

D A T I N A

Din străbuni…

dátină sf [At: URECHE, LET. I, 316/16 / V: (înv) dédi~, (reg) dét~ / Pl: ~ni, (înv) ~ne / E: vsl дадина] 1 (Asr) Regulă (2). 2 Deprindere păstrată din timpuri vechi, consacrată prin tradiție și caracteristică pentru un popor Management Marketing Studii de Caz Datina sau pentru o colectivitate mai restrânsă.

3 (Rar; îla) De ~ Tradițional. 4 (Îlav) După ~ (sau potrivit ~nei) Conform tradiției. 5 (Îal) Conform uzanței. 6-7 (Îvr; îlv) A (se) lua (sau a (se) face) ~ A (se) încetățeni. 8 (Îvp; adesea precedat de verbul a avea) Ceea ce este moștenit. 9 (Îvp; adesea precedat de verbul a avea) Particularitate. 10 (Îvp; pex; adesea precedat de verbul a avea) Obișnuință. 11 (Înv) Dată2.

Jurământul sacru!

Dardu Plopşor susţinea că, la Geţi, sarea era considerată ca având însuşiri mitico-magice, aşa-zisele fructiere getice nefiind altceva decît recipiente rituale pentru sare. Asupra însuşirilor mitice lucrurile sînt neîndoielnice. J.J. Ehrler (13. p. 46) scrie: Jurământul (românilor) se depune pe PÂINE şi SARE (subl. ns.), deoarece se ştie că românul – odată ce a jurat pe acestea – îndură mai degrabă tortura şi îşi dă viaţa decît să declare ceva sau să-şi trădeze complicii, aşa după cum s-a întâmplat în mai multe rânduri. Este vorba de un jurămînt sacru…

În Căluş, un ritual preistoric atestat numai în România, o datină multimilenară în legătură cu o zeitate zoomorfă (CALUL), în Cercul sacru se depun pentru a fi vrăjite de Căluş, numai produse – simboluri ale alimentaţiei – ale Spaţiului Românesc: DROB DE SARE, seminţe, dar numai din plante care cresc în Spaţiul Carpatic din străvechime: grâu, mei, orz, ovăz, secară, niciodată porumb (Ion Ghinoiu, Căluşul, comunicare prezentată la S.C.{. GETICA, la 19 iunie 1993).

360 °

7 5 2 8 de ani de continuitate

Tags: , , , , , ,

Leave a Reply

More in Branding / ReBranding
http://b2b-strategy.ro/b2b/wp-content/uploads/Sleep-Evolution-Manual-Brand-Green-Future.png
♦ sleep evolution ♦

Ce este un manual de brand / reBrand!?

http://b2b-strategy.ro/b2b/wp-content/uploads/Manualul-de-brand-si-arhitectura-de-brand-de-companie-si-de-produs.jpg
Manualul de brand

360 ° manual brand L I M I T L E S S

Close