De ce ai nevoie
de sfătuitor !?
V A G A B O N D U L ™
În toate cazurile legătura principală se face pe nivelul de top management, al proprietarilor de afaceri, consultantul fiind o resursă alocată de acționarul majoritar propriei echipe. În calitate de consultant, de multe ori am fost pus în situația în care să fiu față în față ori cu Directorul de vânzări al companiei client ori cu cel de marketing… ca și resursă după cum am amintit. Însă nu în toate cazurile echipa internă înțelege rolul consultantului și astăzi vreau să te fac și pe tine să îl înțelegi într-un mod foarte simplu, printr-o analogie.
Doamna și vagabondul 💡
Această analogie este inspirată din viața reală … pentru a depăși momentul în care atât Directorul de marketing de mai sus cât și cel de vânzări mă privesc ca și pe un competitor direct, situație nefastă atât pentru mine în calitate de consultant, dar mai ales pentru beneficiar, pentru acționarul principal, eu personal fac o simplă analogie: Doamna și vagabondul… în care bineînțeles consultantul joacă rolul vagabondului unde experiența de viață este decisivă, experiență acumulată din tomberon în tomberon, de pe o stradă pe alta, în frig și ploaie sau căldură și secetă.. comparativ, coker spaniel-ul pieptănat, tuns și alintat, care nu a simțit niciodată o ploaie torențială pe propria piele și care întodeauna mănâncă la ore fixe… a se citi, experiența consultantului care învață de la fiecare client în parte ceva unic, preia informațiile necesare pe nivelul strategic și nu se implică în bucătăria internă caracteristică industriei unde specialistul intern clar este mai bine informat și are șanse mult mai mari să performeze cu această infuzie externă de la vagabond.
letstalk@b2b-strategy.ro
Ce culoare are coker spaniel-ul tău?
Tags: B2B Strategy™, Blue Ocean Strategy, Consultant, Consultant Branding, Consultant Marketing, Consultanta, Consultanta Afaceri, Consultanta in Afaceri, Daniel ROŞCA, Firme Consultanta, V A G A B O N D