Reputația în Branding
Valoarea percepută a unei mărci este un fel de patrimoniu imaterial, o valoare intangibilă, care se construiește în timp, cu răbdare, pornind de la definirea unor parametrii extrem de tehnici. Dacă ieri am discutat despre influență și în săptămânile anterioare despre atributele asociate mărcilor astăzi facem o sinteză despre atribute și influență în procesul de construcție al unei mărci.
Reputație
Castelul Peleș (* fotografia asociată acestui post) transmite inevitabil atributul “regalitate”, un atribut interesant care poate să fie folosit extrem de ușor în procesul de construcție al unei mărci premium sau ultra-premium. Dacă facem transferul de la Castelul Peleș spre Castelul Bran o să facem și transferul de la atributul “regalitate” spre următoarele atribute “agresivitate” “noapte” “vampir” “usturoi” “frică” “teamă” și așa mai departe… atribute construite în timp, cu răbdare, de celebrul DRACULA. Vampir vs Voievod … sau mai exact regalitate versus agresivitate. Da, diferența dintre o marcă premium și una low care îndepărtează prospectul încă de pe nivelul subliminal este acest parametru numit reputație. Vezi mai multe despre “procesul de asociere al atributelor în comunicare” și despre “dracii și vârcolacii la români“.
Tags: Branding, Castelul BRAN, Castelul Peleș, Comunicare, Dracula, Dracula Untold, Reputație