M A R K E T I N G pe
LinkedIn & Facebook
Despre publicitate digitală
Dacă ne uităm la mixul de marketing clasic 4P unde detaliem fiecare P după cum urmează 1 produs; 2 plasament; 3 preț & 4 promovare și dacă am finaliza analiza 5C unde 1 companie; 2 colaboratori; 3 clienți; 4 competitori & 5. Context 🔥 contextul economic din 2021 ne impune câteva modificări esențiale în aceste structuri de afaceri demodate:
1 produs
2 plasament
3 preț
4 promovare
5 p e o p l e
Apare un nou P în mixul de marketing. Chiar dacă discutăm despre departamentele interne de creatiedin companii, de freelanceri sau de agenții aceste trei categorii le putem încadra sub un singur cuvânt: m a r k e t e r.
🔥 f a l i m e n t u l 🔥
În conseciintă, marketerii, trebuie să fie pregătiți să gândească în primul rând diferit, pentru că a început lupta cu inteligența artificială. Algoritmii din ce în ce mai sofisticați ai rețelelor sociale pun o presiune suplimentară în primul rând pe costul de generare al leadului și în al doilea rând pe calitatea acestora. Dacă ciclul de vânzare este complex, mixul de marketing devine într-adevăr o provocare iar abilitățile necesare marketerilor se diversifică extrem de mult. Începând de la definirea buyer personas-ului, construcția propiu zisă a funnelului și până la conversie în funcție de parametrii de brand ai produsului aceștia duc o lupta la baionetă și contra-timp cu inteligența artificială.
Discutăm zilele trecute cu doi clienți de portofoliu despre performanțele canalelor de promovare și despre mixul ideal de comunicare în acest context complex. Dacă pe Facebook ajungi la ROAs * Return On Ad Spend de 5:1, cheltui 2000 de USD pe promovare digitală și vinzi de 10000 USD înseamnă practic că ai un nou acționar nevăzut până astăzi în afacerea ta / F A C E B O O K.
Chiar dacă vinzi de 20.000 de USD nu de 10.000 cum încearcă occidentalii mai sus să ne explice.. ajungi în momentul în care 10% din VENITURI merg exclusiv pe o singură bucată din mixul clasic de marketing. Acest procent însă este mult mai mare pentru că veniturile generate sunt susținute și de cheltuielile fixe, cheltuieli de producție și cu personalul. Chiar ar fi un studiu de caz interesant să identificăm acest ROA’s cât % reprezintă el… din totalul unei CA exclusiv provenită din online.
Dacă înaintea mediului digital procentul mediu din toată cifra de afaceri se situa undeva între 1% și 3% astăzi după cum observi doar promovarea digitală pe Facebook trage bugetul spre 10% și mai atrage ceva de dată această: f a l i m e n t u l companiilor medii și mici pe termen lung. Pe LinkedIn este și mai drastică realitatea, costul rețelei fiind mult mai ridicat..
AI vs Inteligența umană
Sintetizând, nu ai cum să îți repozitionezi afacerea astfel încât să aloci 20% / 30% din CA procesului de marketing. Aici te împinge acest mediu digital.. singura soluție este să optimizezi P R I S M A din afacerea ta astfel încât acest cost să nu te tragă spre faliment și să devină o investiție în oamenii / echipa ta. Ca să reușești să îți transformi entitatea juridică în fabrică de producție a conținutului necesar, aș spune chiar pentru supraviețuire, trebuie să îți dezvolți o a m e n i i pentru că până la urmă AI nu obosește și o să te împingă din ce în ce mai mult în corzi până la deznodământul final. Te aștept să îți povestesc mai multe despre acești mișei camuflați în nume pompoase LinkedIn, Facebook… dar mai ales hai să povestim cum poți să scapi din 🧀 cursa șoricelului 🧀
Tags: Buget promovare, Inbound, Linkedin, LinkedIn Pulse, Publicitate