♦ NOTORIETATE ♦ Gradul de recunoaștere / popularitatea al unei mărci / companii în rândul publicului (clienții potențiali), expresie a renumelui sau celebrității sale. Acest indicator se exprimă sub formă de procent din populația totală care recunoaște marca / compania / personalitatea respectivă.
Măsurarea notorietății unei mărci include următoarele niveluri de ierarhizare ♦ spontană – procentul de persoane care citează în mod spontan marca, fără nici un alt indiciu din partea recenzorului ♦ top of mind – procentul de persoane care citează (spontan) marca pe primul loc, raportat la celelalte mărci din categorie / industrie ♦ asistată – procentul de persoane care recunosc marca dintr-o listă cuprinzând mai multe mărci diferite, propusă de recenzor ♦ calificată – subiecții trebuie să indice, pe lângă numele mărcii, o serie de elemente suplimentare: mesajul publicitar, sloganul, logotipul, obiectul de activitate al firmei, poziționarea mărcii etc. ♦ TOMA ♦ un indicator de “conștientizare”. Brandul / produsul care apare primul în mintea clienților atunci când se gândesc la o anumită industrie. TOMA este o modalitate de a măsura cât de bine se poziţionează mărcile în mintea consumatorilor. Vezi studiul de caz Vampir vs Voievod. Lucrează cu noi la poziționarea mărcii companiei pe care o reprezinți.
Tags: Atribut brand, Comunicare, Notorietate, reBranding, SWOT