Roboții industriali
vs Eficiența umană?
♦ Continuitate ♦ Fiabilitate ♦
♦ Eficiență ♦ Cost Saving ♦
T R A S A B I L I T A T E
Apariția și evoluția conceptului
Se disting două situații care au generat nevoia de trasabilitate: prima se referă la protejarea consumatorilor, cea de a doua are în vedere imaginea și simțul de responsabilitate al producătorului. Sunt frecvente astfel de situații în ultimii ani îndeosebi în domeniile în care competiția este acerbă: medicamente, industria auto, serviciile turistice, serviciile de asigurări etc. Un adevărat război al informațiilor este întreținut de media internațională și în legătură cu produsele alimentare: episodul „vaca nebună“, carnea de cal (ca substitut al cărnii de vacă), laptele praf, fructele iradiate ș.a.m.d.
Trasabilitatea produselor și serviciilor poate fi asigurată, până la un anumit nivel al volumului de activitate, în formula clasică a înregistrărilor pe suport de hârtie; este o formulă convenabilă pentru firmele mici. Când însă volumul de informații sporește (ca urmare a creșterii volumului producției, a creșterii vitezei proceselor de fabricație / ambalare etc.) se simte nevoia folosirii de mijloace dedicate (calculatoare, fișiere specializate – excel ș.a.) și de păstrare a datelor pe suporturi fizice de mare capacitate (hard-diskuri). Pentru procese ample și rulaj de date numeroase, care depășesc posibilitățile de înregistrare ale unui operator, îndeosebi când este nevoie de operarea în timp real cu datele create este nevoie de sisteme informatice dedicate (softuri specializate, calculatoare în rețea etc.); aceste sisteme se implementează de către entitățile care au implementate sisteme de management al calității și au nevoie de generarea automată a documentelor de conformitate și de înregistrări instantanee ale datelor.
Transparență
= Trasabilitate
♦ Depistarea neconformităților ♦
♦ Siguranță ♦ Precizie ♦ bibus.ro ♦
Principalele avantaje ale trasabilității vizează: securitatea preventivă (datele relative la produs / serviciu însoțesc producția / prestarea , permițând fundamentarea încrederii consumatorilor în produsele / serviciile / procesele firmei); posibilitatea acţiunii sigure în cazuri de depistarea neconformităților și de aplicare operativă a eventualelor decizii de reperare și retragere a mărfii, împiedicând astfel răspândirea informațiilor indezirabile, limitarea numărului de consumatori expuși riscurilor etc.; delimitarea strictă a responsabilităților și posibilitatea comensurării răspunderilor.
Între beneficiile trasabilității se regăsesc: alinierea la cerințele formulate expres de legislație (în domeniul alimentar, dar și în alte domenii) privind acordarea avizului de funcționare; consolidarea încrederii consumatorilor în produsele și serviciile companiei, asigurarea unor relații corecte, sănătoase, cu organele de control și supraveghere, îmbunătățirea mediului concurențial ca urmare a creșterii gradului de transparență privind activitatea operatorilor economici.
Click to Tweet: [ viitorul în automotive ]
Vezi mai mult: tipuri și categorii de trasabilitate.
[ promovează-ţi afacerea prin advertoriale ]
Tags: Advertorial, Audit Marketing, Automotive, B2B, Bibus, Bibus SES, Marketing Industrial