Cum poți să dezvolți materiale video!?
8 etape pentru un material video reușit.
Kotler ne spune de ceva vreme și tot îl ignorăm… fiecare companie o să fie obligată să se transforme în companie de media. Pentru că viteza proceselor care te înconjoară crește și efectiv nu mai există timp util pentru a angaja freelancerul sau agenția de producție să îți dezvolte materialele… astăzi discutăm despre materiale video. Știu că poate este un pic cam avansat topicul având în vedere că pentru mulți este o dilemă prezența în rețele sociale dar rolul acestui blog a fost, este și o să fie în continuare, un maraton în educația de afaceri.
Am înțeles împreună că mișcarea a fost și este încă percepută că și o amenințare astfel încât modul în care creierul uman procesează informația și o prioritizează de fapt ne împinge inevitabil în postura de a dezvolta la un anumit moment un material video pentru afacerea noastră. Sintetizând am înțeles împreună de ce este util materialul video… astăzi o să învățăm câteva etape prin care putem să îl dezvoltăm în house fără să apelăm la o terță parte.
1. Investește un buget minim într-o cameră. Sau de ce nu… investește un buget minim în telefonul fiecărui membru din echipa. În acest fel îți transformi toată compania în “mici reporteri de teren” de pe câmpul de bătălie – din casa clienților tăi. O să înțelegi mai departe când o să discutăm despre tehnici folosite în dezvoltarea materialelor video că este impetuos necesar volumul și diversitatea. Cadrele din 90% din materialele de prezentare pe care le dezvoltăm intern pentru noi sunt “trase” cu un iPhone 8 cameră de 12 MP, diafragmă ƒ/1,8, zoom optic 2x; zoom digital de până la 10. 2. Folosește o multitudine de tehnici pentru dezvoltarea volumului necesar unui material video: slow-motion, timelapse, fotografie, text – copywriting, voiceover.
3. Procesează materialele într-o singură viziune – materialul tău video. 4. În funcție de resursele disponibile intern și de expertiza lor poți să utilizezi softuri de procesare manuală sau… recomandarea noastră pentru început – softuri de procesare semi-automată care te ajută să elimini expertiza nișată. 5. Animoto vs Snapseed. Noi folosim Animoto și Snapseed care este extrem de util în procesarea fotografiilor. 6. Selectează o imagine reprezentativă pentru cover-ul youtube al materialului video. Rezoluția de 1200/800 este absolut suficientă. 7. Include în descrierea materialului video – de pe rețeaua socială unde îl urci – youtube sau facebook – principalele cuvinte cheie, dacă discutăm despre SEO, sau o descriere cât mai scurtă și cât mai atractivă pentru a crește șansele de viralitate naturală. Cu alte cuvinte, publicitate gratuită. 8. Sunt doar 7 etape. A 8-a este de fapt concluzia noastră. Știu că ar suna ciudat dacă mâine ți-aș recomanda să cumperi tuturor din companie iPhone 10… APARENT O CHELTUIALĂ NEJUSTIFICABILĂ… însă, mai gândește-te o singură dată la strategia unui păianjen, unde cea mai grea perioadă în dezvoltarea strategiei de supraviețuire este perioada în care păianjenul își țese plasa – perioada în care echipa ta se obișnuiește să se transforme într-o companie media conform viziunii lui Kotler.
Resurse: cum se compune o reclamă; fenomenul de zapping & producție video. |
Click to tweet: #concert #digital #înspatelescenei @B2BStrategy1 |
Tags: Advertorial, Agentie Advertising, Banatica Events™, Comunicare, Digital, Inbound Marketing, Inbound Marketing Blog, Philip Kotler, Producţie Video, Pull Marketing, Reclame, Slow motion, Timelapse, Video 3D, Voiceover