Fără viață
Toată industria de carne procesată este o industrie fără viață… din definiția procesării cărnii… în terminologia de specialitate mezelării se numesc procesatori nu producători! Dacă ai amenințarea potențială “fără viață” nu ai cum să faci următoarele erori… în lanț… decât dacă… ?
Lasă-mă te rog să îți explic, sunt convins că o să înțelegi.
Proces reBranding Agricola Bacău
“Imaginea brandului de produs – Inimă de prospeţime – este marcată printr-o identitate vizuală, o frunză de tei văzută dintr-o perspectivă ce îi conferă formă unei inimi pe care se află aşezată o picătură de rouă, ce inspiră prospeţime.”
Două identităţi vizuale
În urma procesului de rebranding, compania a adoptat două identităţi, una corporate adresată partenerilor şi una de brand, adresată consumatorilor. Astfel, brandul de produs este marcat printr-o identitate vizuală ce inspiră prospeţime – atribut pe care consumatorii l-au identificat ca fiind caracteristic Agricola. Noua identitate de produs este alcătuită dintr-o frunză de tei văzută dintr-o perspectivă ce îi conferă forma unei inimi, pe care se află aşezată o picătură de rouă. Sloganul brandului de produs este coerent cu noua imagine: „Inimă de prospeţime”.
De asemenea, noua imagine a brandului corporatist valorizează un puternic simbol românesc, fiind o reprezentare modernă şi stilizată a piesei „Cloşca cu puii de aur” a tezaurului de la Pietroasa.
|
Cel mai mare tezaur în aur al lumii!
Brandul de produs – “Inima de prospețime”: mai degrabă picatura de rouă exprimă răcoare, rece… fără viață… da, elementul vizual în branding / reBranding îl putem considera fundația care susține întregul proces. Ce se întâmplă când este eronat dimensionată fundația de către inginerul structurist?
Brandul de companie – Tezaurul de la Pietroasele alias „Cloșca cu puii de aur” tezaur arheologic format din 22 de piese, descoperit în 1837 în localitatea Pietroasele, Buzău. Până în 1923 a fost cel mai mare tezaur în aur al lumii… detronat de tezaurul din mormântul lui Tuthankhamon. Dacă ţinem cont că în limba egipteană veche sunt peste o sută de cuvinte comune cu limba noastră strămoşească se poate să nu fie încă detronat!
Structura unui proces de reBranding
cu 1 milion de euro bugetat eronat…
Atunci când identifici eronat cuvântul cheie de la care pornești în brandul de produs – totul decurge într-o direcție necontrolabilă. Atunci când nu există singergie între brandurile de produs și cel de companie haosul devine și mai accentuat… dar să folosești identitatea neamului românesc stilizată până pe nivelul în care puii de găină se confundă cu picăturile de rouă cred că este deja mult prea mult pentru un proces de branding. Eu am găsit doar o singură cauză la aceste erori în lanț. Agricola Bacău fiind o companie privatizată pe metoda MEBO cu un stil de management, să-i spunem, mai conservator… pe parcursul procesului de reBranding de un milion de euro cu siguranță au încercat să își lase amprenta în ADN-ul mărcii – de 50 de ani prezență în fața consumatorului român.
Cu alte cuvinte, mă felicit și acum pentru decizia luată acum 7-8 ani. Încasez 100% în avans 95% din proiecte pentru a nu fi tentat să cedez influențelor externe – pentru că până la urmă, clientul este o influență externă în expertiza noastră. Expertiză responsabilă să facă cocoșul să cânte de două ori atunci când este necesar… până la urmă după cum observi tot tu în calitate de client câștigi din plata 100% în avans.
Resurse:
Atelier marketing strategic
Audit marketing / comunicare
1 milion de euro bugetat eronat…
|
Tags: Cloșca cu puii de aur, Erori în marketing, Pietroasa, reBranding, Rotofei