0. concept 1. captarea atenției 2. interes 3. unicitate

Cum se compune o reclamă!?

Volvo vs Continental

Astăzi analizăm împreună structura de compunere a unui mesaj de comunicare. Am ales întâmplător layout-ul de comunicare din cauza vizitei în service dar este mai mult decât relevant pentru studiul nostru de caz. Dacă începem să ne uităm atent o să observăm că mesajul este structurat pentru mai multe tipologii de clienți finali începând de la cei care citesc superficial pentru care departamentul de marketing CONTINENTAL au îngroșat mesajul pe care doresc să îl transmită și până la cei care sunt atenți la detalii – GERMAN technology

… cu alte cuvinte atributele brand CONTINENTAL: siguranță – control – performanțe înalte.

Proces marketing CONTINENTAL Tires

Atributul de brand

Este acel cuvânt de care depinde tot. Este cuvântul care odată pus pe harta de strategie devine o adevărată obsesie pentru marketing. În 1973 în momentul în care și-au definit harta de strategie – VOLVO – a definit foarte clar segmentul țintă de consumatori – FAMILIA. Analizând contextul mai departe au realizat că decizia de cumpărare vine în principal din cauza membrilor mici – a copiilor. Siguranța acestora fiind principalul factor de care se preocupă părintele. Ca și o comparație, dacă tot suntem în sectorul – automotive, BMW are atributul de brand putere, AUDI – fiabilitate iar Mercedes oscilează între confort și extravaganță.

Dacă privești acum din nou toată imaginea de ansamblu s-ar părea că și-au împărțit extrem de meticulos piața nu? Dacă o să continui să analizezi o să înțelegi că performanța VOLVO din anii 2000 se trage tocmai din acest cuvânt numit siguranță. După ce și-au setat harta de strategie au făcut tot ce a depins de ei astfel încât la un moment dat când clientul final se gândește la siguranță – VOLVO să fie primul cuvânt care le trece prin minte. În această direcție au angajat cei mai buni ingineri la momentul respectiv și au investit enorm în cercetare fiind creatorii centurii în 3 puncte… castigori ai testelor Euro NCAP mulți ani la rând. Sintetizând, de la harta de strategie la strategia de brand – atributul de brand / segmentare… cum se compune o reclamă.

Brainstorming CIT Grup

La final facem și un exercițiu practic de identificare a segmentului țintă de clienți în urmă vizualizării unui material video. Este vorba despre liderul industriei de refurbished – CIT Grup. Introducem câteva detalii din materialul video cărora vrem să le aloci un pic de atenție: reducerea emisiei de carbon, Timișoara Capitală Culturală 2021, raportul cost-saving… avem doar două întrebări: care este unicul cuvânt din harta de strategie CIT Grup – cuvânt în jurul căruia se construiește strategia de brand CIT Grup? Care este cuvântul definitoriu pentru afacerea / compania ta?

Click to tweet: #VOLVO – a definit foarte clar segmentul țintă de consumatori – #FAMILIA. #Continental: #siguranță, #control și #performanțe înalte vs [ #refurbished – #CITGrup ]

* citește mai departe:

Alianţă strategică producători români * Route to Market » FMCG
Promovare România * Mai multe videoclipuri ... IMEX USA 2016
[ module training * training negociere ]
Contact: Laurenţiu POP * 0736375007, Daniel ROŞCA * 0744336643.
Procesul de reBranding la 360 °.
Flying the flag - discover the most valuable nation brands

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Strategie Comunicare
Timisoara in alb si negru
[ design ]

Transmiterea diferențiatorilor produsului - atragerea atenției clientului

Black friday 2019 B2B Strategy Training Vanzari reBranding branding comunicare
[ black friday ]

[ black friday 2018: reBranding, branding, comunicare - social media ]

Close