Demonstrăm respect partenerilor de afaceri @ Carla Rossini

Eticheta în afaceri @ RAPEL

Eleganţă şi bun gust?
* handmade

O bună etichetă în business permite afacerii tale să urmeze un trend ascendent prin construirea de relaţii bine definite şi de lungă durată cu partenerii de afaceri dar şi prin instaurarea unei atmosfere pozitive în cadrul firmei, atunci când este aplicată şi în interiorul ei.

Ce este cu adevărat eticheta în afaceri * business?

Eticheta in afaceri @ Carla Rossini Geanta Piele AD

Nimic mai mult decât un set de standarde comportamentale prin care demonstrăm respect partenerilor de afaceri, colegilor sau colaboratorilor.

Prin adoptarea acestor standarde transmitem un mesaj clar tuturor că afacerea este una de succes iar oamenii implicaţi în ea sunt integri, demni de încredere, care ştiu ce, cum şi când să spună.

În plus, aceste standarde previn întotdeuna neînţelegerile între oameni, pentru că un comportament profesional adecvat impune o comunicare clară şi onestă, ce nu lasă loc de interpretări greşite. Comunicarea verbală şi non-verbală trebuie să faciliteze exprimarea părerilor sau a ideilor într-un cadru plăcut şi care denotă respect pentru interlocutori, dress code-ul adoptat să fie unul serios şi de bun gust iar punctualitatea şi bunul simţ sunt practic obligatorii.

Cei care exemplifică o bună etichetă în business arată respect poziţiei pe care o ocupă, cunosc termenul de curtoazie în orice relaţie, practică netiquette şi îşi iau performanţele în serios. Dar mai ales, respectă aceste standarde dincolo de birou, în viaţa de zi cu zi.

Referitor la comunicare, doar 7% din comunicarea interumană se bazează pe cuvinte, arată studiile. Restul înseamnă comunicare paraverbala (tonalitate, dicţie, accent, pauze în vorbire) şi nonverbală, care include gesturile, poziţia corpului. Aşadar, este de evitat folosirea unor expresii considerate ”clişee”, încercând să avem un stil de a vorbi propriu, original. Clar, este exclus să facem glume deplasate doar în ideea că putem destinde atmosfera.

Când vorbeşte o persoană, ceilalţi o ascultă cu atenţie şi nu o vor întrerupe iar eventualele întrebări sau sugestii vor fi formulate după ce a terminat ce avea de comunicat. De asemenea, este de preferat să se evite orice discuţie în contradictoriu, iar dacă există opinii diferite, acestea trebuie formulate cât mai politicos.

Eticheta in afaceri @ Carla Rossini Detaliu Inchizatoare Geanta Piele AD

O mare atenţie trebuie acordată şi gesturilor, limbajul trupului. Privitul pe fereastră sau spre tablouri în timp ce partenerul de întâlnire vorbeşte, este de-a dreptul nepoliticos. Cele mai jignitoare gesturi sunt, de exemplu, privitul ceasului sau verificarea update-urilor de pe telefonul mobil.

O regulă de aur este că în momentul în care se participă la o întâlnire de afaceri, telefonul să fie setat pe modul silenţios şi pus în buzunar / servietă.

Cât de mult contează eticheta de business pentru prima impresie? Răspunsul corect îl aflăm în rezultate, în cifra de afaceri. Iată de ce trebuie pus accentul pe primele 9 secunde cruciale, în care ceilalţi îşi pot forma o primă impresie…

Eticheta business @ Carla Rossini Detaliu Curea Geanta Piele AD

O impresie generală, făcută doar din felul în care arătăm, comunicăm şi ne comportăm… Bertram Gawronski, cercetător în cadrul Universităţii „Western Ontario“ spune „Imaginează-ţi că ai un nou coleg la serviciu şi ţi-ai făcut o impresie nu tocmai bună despre acesta.

Câteva săptămâni mai târziu, îl întâlneşti la o petrecere şi descoperi că este o persoană plăcută. Deşi realizezi că prima impresie pe care ţi-ai făcut-o a fost greşită, nu vei fi apropiat de el decât într-un context similar celui în care l-ai cunoscut mai bine – petrecerea.

Prima ta impresie va continua să domine toate celelalte contexte“, exemplifică specialistul.

În formarea primei impresii, un impact deosebit îl are felul în care arătăm. Studiile arată că 90% din acestă impresie este bazată pe vizual. De multe ori, outfit-ul adoptat ne garantează succesul sau eşecul în relaţiile cu potenţialii clienţi sau parteneri de afaceri.

De preferat este adoptarea unuia dintre stilurile agreate, general sau power business, unde culorile pot fi diferite iar imprimeurile alese cu mare exigenţă. Printre accesoriile must have ale unui businessman regăsim articole precum geantă sau servietă din piele, portofelul, portcardul, portvisitul şi agenda sau mapa, alături de un portstilou. Ele trebuie să denote eleganţă şi bun gust şi să fie expresia succesului deţinătorului.

Pe scurt, prezenţa şi comunicarea contribuie foarte mult la succesul unui businessiar. Aceste câteva reguli impuse de eticheta de business, dedicate respectului, onestităţii şi consideraţiei, ajută enorm atunci când vrei să devii parte din mediul de afaceri. Chiar dacă unele se mai schimbă în timp, fiind fluide, ele nu s-au demodat niciodată şi rămân necesare atunci când vrem să avem relaţii durabile şi parteneriate de succes.

[nggallery id=46]

Promoţionale business din piele?

Articol sporizat de către Carla Rossini, o marcă înregistrată a RAPEL S.R.L., o societate privată de producţie, fondată în 1994 la Răhău-Sebeş, judeţul Alba, România. Compania a luat naştere într-o zonă cu o îndelungată tradiţie în marochinăria din piele. Astăzi compania se bucură de 20 ani de experienţă şi produce o varietate de articole din piele naturală.

Contact: Țigău Anamaria – On-line Manager sales@rapel.biz.

[ promovează-ţi afacerea prin advertoriale ]

Click to tweet:

Demonstrăm #respect partenerilor de #afaceri?
Doar 7% din comunicarea interumană se bazează pe #cuvinte

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in [ companii 100% româneşti ]
Employee engagement cu Radu Ticiu Banat IT si PICster ™
Satisfacţia angajaţilor @ PICster™

Employee engagement @ PICster ™

Lupul cel lacom
Rețea BIO Scufiţa Roşie

Despre poziţionare, segmentare... elefanţi!

Close