Salut,
In 2012 mai mult ca niciodata o sa ai nevoie de sinergie intre Marketing si Vanzari.
Daca o sa poti sa intelegi profilul de client in 2012 analizand atent tipologia deciziei sale de cumparare probabil o sa obtii unul din cei mai importanti diferentiatori in optimizarea performantei companiei tale.
Iar ca sa intelegi in perioada de recesiune aceasta tipologie aflata in proces continuu de schimbare trebuie sa existe sinergie intre procesele tale de Marketing si Vanzari…in felul acesta vreau sa interpretez mesajul subliminal al celor de la The Chartered Institute of Marketing!
Va supun atentiei un articol aparut in editorialul Marketing Week care analizeaza pozitionarea recenta a celei mai mari organizatii de Marketing din UK, The Chartered Institute of Marketing care sustine ca in urmatoarea decada functia de Marketing din cadrul organizatiilor o sa fie subordonata pe rol de suport celei de Vanzari…”CIM forecasts that separate sales and marketing departments will disappear over the next ten years…Marketing’s reputation will suffer too, with the discipline inevitably reaching the end of its path with no way of moving forward.”
Articolele le regasesti aici:
CIM: ‘Marketing needs to merge with sales to safeguard its future’
The CIM is mis-selling the concept of marketing
Personal, intodeauna am sustinut faptul ca un Marketing Manager dezvoltat profesional din Sales comparativ cu un Marketing Manager ce a avut cariera progresiva exclusiv in Marketing (Marketing Executive, Trade Marketing…Marketing Manager) are o viziune despre mediu de business mai practica.
Prin analogie cu sportul am putea sa comparam acest nou profil de Marketing Manager 2012 cu profilul antrenorilor din footbal.
Care profil de antrenor (Marketing Manager) o sa performeze mai bine in 2012, Jose Mouriniho (Real Madrid) sau Josep Guardiola (Barcelona)?
In primul caz avem Marketing Managerul cu formare profesionala in Marketing dar fara contact direct cu terenul in procesul sau de dezvoltare (a se citi tipologie decizie cumparare client) iar in al doilea caz am avea exact profilul de care discutam, format prin experienta practica in legatura directa cu clientul (a se citi teren, echipa, implementare, executie concepte marketing), tipologie de antrenor (Marketing Manager) dezvoltata din jucator de footbal (Manager Vanzari).
Opinie sustinuta de interactiunea acestuia in mod direct cu profilul de client ce se afla intr-un proces continuu de modificare in ultimii ani…de experienta personala pe partea cealalta a baricadei in care a avut ocazia sa testeze conceptele de pozitionare si sa isi dezvolte abilitatile din prisma dublei experiente (feedback spre Marketing si implementare in piata prin Management Vanzari a conceptelor acestuia), finalizand cu perioada de recesiune in care contactul direct cu paradigma deciziei de cumparare a clientului poate sa faca diferenta pentru noul profil de Marketing Manager din 2012 cu formare initiala in Vanzari…dar pana sa emiti o teorie despre subordonarea functiei de Marketing celei de Vanzari cred totusi ca este cale lunga si de fapt articolul mentionat este doar o eroare de comunicare pana la urma…
Aceasta pozitionare a socat Marketerii din UK…
Marketingul o sa ramana pozitionat ca leading function in organizatii iar pentru inceputul anului 2012, mai ales in Romania, trebuie sa contribuie la pozitionarea conceptuala a business-ului vostru…
Insa, in cel mai rau caz, putem aprofunda odata cu aceasta pozitionare abilitatile care trebuie sa le aiba un Marketing Manager ca sa performeze in mediul economic 2012.
Un profil de Marketing Manager cu dezvoltare profesionala anterioara in Vanzari ar putea sa fie intr-adevar o solutie reala pentru 2012 din prisma interactivitatii directe cu piata si cu aceasta paradigma a deciziei de cumparare pe timp de recesiune.
Dar asta nu inseamna excluderea rolului Strategic al Marketingului…sau subordonarea acestuia departamentulului de Vanzari…in cel mai bun caz poate sa fie o miscare care scurteaza drumul spre client prin optimizarea sinergiei Marketing – Vanzari.
Insa, conditia obligatorie pentru ca o asemenea abordare sa poata sa fie sustenabila este existenta capacitatilor proprii de a putea formula o imagine de ansamblu asupra business-ului de catre acest profil de Marketing Manager cu formare in Sales.
Nu stiu insa cum sa evaluez pozitionarea institutului si mai ales nu pot sa anticipez cum o sa refaca reputatia castigata de-a lungul timpului…probabil a fost o eroare de comunicare…probabil se incearca pozitionarea mai aproape de client prin sinergie Marketing-Vanzari in aceasta perioada de recesiune…
De neinteles este pozitionarea lor in raport cu functia de Marketing si rolul sau Strategic… inevitably reaching the end of its path with no way of moving forward…o sa urmeze, sunt mai mult decat convins, o repozitionare a lor…forma insa nu pot sa o estimez…
Daca in segmentul B2B putem interpreta acest articol ca o incercare de pozitionare spre sinergie Marketing Vanzari in 2012, unde rolul tactic al Departamentului de Vanzari poate sa fie extins spre mixul de Marketing pana la optimizarea Strategiei de Vanzari impreuna cu Marketingul, in B2C aceasta pozitionare a CIM este insa si mai greu de inteles si cred aproape imposibil de interpretat ca in B2B.
In procesul nostru de comunicare cu prospectii nostri, prin toate mediile de comunicare (Newsletter – pozitionare HR la nivel Strategic…) din urmatoarea perioada o sa sustinem in continuare abordarea pe trei niveluri (Strategic, Tactic, Operational) in optimizarea proceselor de business pentru ca paradigma schimbarii deciziei de cumparare in randul consumatorului final pe timp de recesiune nu poti sa o rezolvi strict la nivel Tactic sau Operational…acest proces de optimizare a performantelor in business in mod evident nu poate sa fie guvernat de Sales…
Ca sa ai o imagine preliminara referitoare la posibilitatile de dezvoltare a performantelor business-ului tau in 2012 iti recomand analiza noastra in curs de desfasurare care compara modalitati de optimizare a performantelor in business pe nivel Strategic cu modalitati de optimizare pe nivelul Operational (Training): Marketing vs Training!
Pentru ca esti cititorul nostru si pentru ca vrem sa fii informat corect am decis sa alcatuim acest scurt rezumat si sa ne asiguram pentru inceputul lui 2012 ca nu incepe sa se contureze o perceptie eronata in viziunea ta referitoare la posibilitatile de optimizare a performantelor in business pana la elucidarea acestui articol.
Ei, The Chartered Institute of Marketing, sigur o sa se repozitioneze!
Iti recomand in continuare sa optimizezi afacerea ta pe cele 3 niveluri de abordare cu ajutorul procesului de Marketing Strategic care sa il folosesti in dezvoltarea Strategiei de Marketing…proces care o sa iti subordoneze in mod evident Departamentul de Vanzari celui de Marketing si in 2012 / 2013:
Nivel Strategic: Marketing Strategic
Nivel Tactic: Optimizare Strategie Vanzari
Nivel Operational: Management Vanzari
Pentru optimizarea procesului de sinergie din compania ta in 2012 te poate interesa si:
Harta profitabilitate business 2012!
Marketing sau Training in 2012?
Optimizarea Strategiei de Vanzari prin Middle Management!
Tipologie de Strategie in Business pentru 2012?
sau
Marketing Online, integrare in Strategia de Business?
“The aim of marketing is to make selling unnecessary.” Peter Drucker.
Concept Noncustomers, mix de servicii: Traning, Business Coaching & Consultanta:
Sinergie Marketing & Vanzari? Download concept Noncustomers.
Daniel Rosca
Sales & Marketing Manager » Angajeaza-ma
0744336643 | roscadaniel@gmail.com
Tags: 2013, Anticipare, Poziţionare, Sinergie, Strategie Business, Viziune
Lucuri ziditoate si folositoare am gasit pe aceasta pagina.
Va veau mult succes in ceea ce faceti.