360 ° atelier strategie blue ocean

Bătălia se dă la nivelul psihicului uman…

Marketingul ca război

• 96% din industrie este controlată de companiile străine
• doar 4% din PIB este sub controlul statului roman
• 1256 întreprinderi româneşti distruse în 26 de ani
• ultimul loc în Europa * pondere turism în PIB
• diaspora este confundată cu etnia romă
• nu mai exportăm nimic

Cu o contribuție totală de 5,1% a turismului la PIB, România figurează pe ultimul loc în Europa… devansată printre altele de Albania (16,7% din PIB), Bulgaria (13,3%), Ungaria (10,6%), Cehia (8,4%) și Slovacia (6%).Contribuția totală a turismului la angajări plasează de asemenea România pe ultima poziție în rândul țarilor vecine și pe locul 136 în lume.

,,Cea mai bună apărare este atacul” Sun Tzu

Al Ries şi Jack Trout sunt de părere că cea mai bună carte despre marketing nu a fost în niciun caz scrisă de un professor de la Harvard sau de oricare mare întreprindere de success. Ei consideră că un general prusac în retragere, Karl von Clausewitz, este “responsabil” pentru stabilirea liniilor de bază şi a principiilor pe care se bazează strategiile de marketing de success.

În mod clasic însă, marketingul se defineşte că având că obiect principal de activitate satisfacerea cerinţelor consumatorului. Kotler vede marketingul că fiind “activitatea umană orientate spre satisfacerea cerinţelor prin procese de schimb”, iar Americam Marketing Association percep marketingul ca “realizarea activităţilor comericale ce orientează fluxul bunurilor şi serviciilor de la producător spre consumator”.

Toate aceste definiţii însă, pe cât de logice şi idealiste, pierd însă la partea de aplicabilitate, în idea că nu sunt evidenţiate tehnicile şi condiţiile în care se atinge succesul în acest domeniu. Pentru a avea azi success, o companie trebuie să se concentreze asupra concurenţei şi să lanseze atacuri de marketing asupra punctelor slabe identificate. Este mult mai uşor să te menţii în vârf, decât să ajungi acolo, iar asta mai ales în perioade de recesiune sau de fluctuaţii economice.

Specialiştii în marketing trebuie să fie în acest sens pregătiţi să se angajeze în acest sens într-un război de marketing. Un “general” de marketing se caracterizeză prin flexibilitate, loialitate, perseverenţă, curaj mental, hotărâre, îndrăzneala, noroc şi nu în ultimul rând trebuie să dispună de o bună cunoaştere a regulilor jocului. Războiul de marketing este o încercare de a aplica gândirea militară, bazată în mare parte pe studierea tehnicilor de ofensivă şi devensivă, problemelor de marketing. La fel ca un război modern, bătălia se da în mare parte la nivelul psihicului uman.

Oamenii vor mai mult cu mai puţin…
Scade preţul și crește valoarea adăugată… Blue Ocean Strategy!

La Iași Business Days am demonstrat audienței cum toate paradigmele din marketing nu mai sunt de actualitate… Am demonstrat concret faptul că Philip Kotler este demodat. Am discutat în aprilie despre poziţionare şi diferenţiatori, analiză SWOT și despre Blue Ocean Strategy. Am analizat poziționarea Egiptului și a Greciei și am concluzionat prin estimarea impactului asupra economiei românești, aproximativ 36 de miliarde de dolari anual.

* implementarea tipologiei de strategie Blue Ocean Strategy în România
* aproximativ 89,042 locuri noi de muncă create

 

O postare distribuită de ?? ?? ?? Daniel ROŞCA ?? ?? ?? (@roscadaniel) pe

 

O postare distribuită de ?? ?? ?? Daniel ROŞCA ?? ?? ?? (@roscadaniel) pe

 

O postare distribuită de ?? ?? ?? Daniel ROŞCA ?? ?? ?? (@roscadaniel) pe

 

O postare distribuită de ?? ?? ?? Daniel ROŞCA ?? ?? ?? (@roscadaniel) pe

+36 de miliarde de USD anual!

Daca ne gândim împreună la PIB-ul nostru care oscilează între 145 și 175 de miliarde de USD anual ajungem într-un punct mort? Vreau să mă lăsați încă câteva momente să vă explic p⊕vestea:

P * plăcuţele de la Tărtăria
O * templul mare circular din Sarmizegetusa Regia
V * matricea de la Sarmizegetusa
E * uriașul de piatră din Munții Măcin | Hyperborea
S * “carul roman” din Civilizația Danubiană Gârla Mare
T * zeiţa mamă / Cultura Cucuteni
E * tezaurul GETIC / Agighiol
A * Cetatea Sighişoara

Te invit în continuare să descoperi și semnificația literelor din ROMANIA OLD EUROPE, conceptul pe care în 2016 l-am prezentat la cele mai mari târguri de turism din lume, IMEX America / Las Vegas și World Travel Market Londra.

7527 de ani de continuitate, o călătorie în timp şi în spaţiu.
[ don’t compete with rivals, make them irrelevant ]
* how to create 89,042 new jobs

ADN-ul naţional, mai mult decât un brand… ! Un articol de Daniel ROȘCA

* citește mai departe:

“ Natura separată de istorie nu poate să intre în competiţie cu Elveţia, Croaţia … ” Daniel Roşca
R⊕mânia * 8500 de ani de continuitate
Don’t Compete with Rivals; Make Them Irrelevant!
[ 6500 B.C. ] [ future City * imagination & vision ]
Atribut brand / audit gratuit.
Eliminăm bariera dintre marketing și vânzări - B2B Strategy™

Tags: , , , ,

Leave a Reply

More in Blue Ocean Strategy
Flirting-With-Civilization-Old-Europe
Marketing strategic în turism

360 ° Blue Ocean Strategy în turism

Despre structura de externalizare a proceselor de social media B2B Strategy @ Daniel Rosca
Unde a greșit UDREA?

Necropolele uriașilor, revoluția neolitică & tezaurul getic... 7527 de ani...

Close