Mai mult despre pull marketing: who’s smarter than a bear?

Fenomenul de zapping

2010 vs 2019

Imaginează-ți câte se pot schimba în 9 ani… în mediul online… nu vreau să lungim la nesfârșit acest post dar îmi aduc aminte cu plăcere anul 2010 momentul în care am finalizat conceptul de marketing strategic pentru un client, moment în care am transpus în avantaj acest fenomen de zapping. Din offline spre online.

2010

Imaginează-ți că stai în sala de așteptare la dentist, reclama este pe peretele opus – nu ai cum să o eviți… iar în momentul în care te așezi pe scaun, fix deasupra scaunului, este layout-ul doi de comunicare din aceași campanie. Exact – zero șanse să eviți mesajul!

zápping s. n. 1995 Operația de schimbare frecventă a canalelor TV v. telecomandă (din fr. zapping; cf. it. zapping; fals anglicism; FS 227, 285; PN 1988)

Principalul canal de vânzare al nostru

Dacă în 2010 ne gândeam la zapping în 2019 am trecut la online unde observăm că procentul celor care vor să evite publicitatea este spre 60%. Până la concluzia de astăzi vreau doar să îți mai imaginezi că în 2010 competiția ta definită de companiile multinaționale era dispusă să plătească publicitate dublă doar că să îți blocheze ție – prospectului – posibilitatea de zapping. Lasă-mă să îți explic.

De câte ori nu a început pauza de publicitate pe PROTV și ai schimbat dar ai nimerit fix la aceași reclamă pe Antena3? De câte ori nu ai schimbat postul de radio ai nimerit în același calup de publicitate – același spot – pe următorul post? Putem să mergem mai departe cu iterația însă cred că deja ai înțeles. Pentru targetare exactă dar mai ales ca să se asigure că TU vizualizezi mesajul companiile sunt dispuse să plătească un preț mult mai mare.

2019

Procentul celor care folosesc AD Block a crescut foarte mult de la an la an: 20% în 2016, 32% în 2017, 59% în 2019… 84% obișnuiesc să schimbe canalul TV în timpul pauzei publicitare și 37% în timpul pauzei publicitare de la radio * influența propagandei prin radio. 7 din 10 preferă conținutul online scurt și la obiect și doar 3 din 10 conținutul detaliat. iSense Solutions

În 2019 principalul canal de vânzare al nostru este mediul online. Bine, vreau acum să înțelegi exact cum ne imaginăm noi aceste procentaje. Procesul de vânzare începe întodeauna la prima interacțiune cu prospectul fie că ești vânzător și mergi activ în hunting fie că vorbim despre departamentul de marketing unde indicatorul numit lead generation trebuie să califice lead-urile pentru vânzări. Cu alte cuvinte NOI nu avem departament clasic de vânzări.

Prima interacțiune în marea majoritate a cazurilor o face prospectul nostru urmând ca ulterior să îl contactăm și să începem procesul clasic de vânzări – detalii servicii – studii de caz – expertiză vs experiență… contract – client mulțumit.

Push vs Pull

În 2010 am finalizat cu succes conceptul de poziționare al proiectului de publicitate indoor BDN MATRIX. Datorită eliminării fenomenului de zapping a crescut valoarea de vânzare a rețelei, calitatea ei. În 2019 vrem să îți arătăm cum să elimini și tu acest fenomen astfel încât publicitatea companiei tale să fie eficientă și să aibă un procent de ROI maxim.

Te invităm la un scurt material video să înțelegi cum eliminăm noi fenomentul de zapping – noi nu cumpărăm reclamă. Noi dezvoltăm intern – pull marketing – reclama pentru un procent de ROI maxim – pull marketing. Este ca un fel de pânză de păianjen. Folosim rețelele sociale pentru atragerea prospectului – nu le capitalizăm prin cumpărare de reclamă.

În multe cazuri când fac afirmația că rolul vânzătorului se schimbă până la eliminarea acestui rol din organigramă fiecare partener de discuție zâmbește dar realizează instant că discuția este serioasă în momentul în care îl întreb cum a ajuns el la serviciile noastre, cum ne-a contactat!? Atunci realizează concret prin propiul nostru exemplu că procesul de vânzări evoluează… devine mai deschis și putem inova împreună. Vezi mai mult – modul în care creierul uman procesează informația:

Click to tweet: Procesul de #pullmarketing – un fel de pânză de #păianjen
[ #spiderMAN #digital #socialmedia #inbound ] @B2BStrategy1

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

More in Inovație
OXYGEN GTC Electric CAR EUROELECTRIC
GTG Oxigen

[ profilul cumpărătorilor maşinilor electrice ]

video prezentare marketing industrial
[ marketing industrial ]

[ scade costul & crește calitatea... blue ocean strategy ]

Close