Franţa vs Coreea de Sud vs România? Abordari Blue Ocean Strategy în Franţa.

Ce strategie are Coreea de Sud?

Cum tricksterii occidentali şmecheresc lumea

* un articol de Ha-Joon Chang

Ha-Joon Chang (Hangul: 장하준; hanja: 張夏准; born October 7, 1963) is a South Korean institutional economist specialising in development economics. Currently a Reader in the Political Economy of Development at the University of Cambridge, Chang is the author of several widely-discussed policy books, most notably Kicking Away the Ladder: Development Strategy in Historical Perspective (2002). Chang was ranked by Prospect magazine as one of the top 20 World Thinkers in 2013.

„În ceea ce priveşte ţările în curs de dezvoltare, agenda neoliberală a fost promovată de o alianţă de guverne ale unor ţări bogate conduse de Statele Unite şi mediate de „Treimea Păgână” a organizaţiilor economice pe care le controlează în mare parte (SUA – n.n.) – Fondul Monetar Internaţional (FMI), Banca Mondială şi Organizaţia Mondială a Comerţului (OMC). Guvernele bogate îşi folosesc bugetele de ajutor şi accesul pe pieţele lor interne drept momeală pentru a convinge ţările în curs de dezvoltare să adopte politicile neoliberale”. Aşadar, acordarea unor împrumuturi ţărilor sărace este mereu însoţită de deschiderea pieţelor respective pentru mărfurile şi capitalurile străine. Iar guvernele aborigene sunt fericite să execute întocmai comandamentele noului cult, susţinute de o armată întreagă de şamani de peste ocean şi vrăjitori locali, alimentaţi financiar din granturi occidentale.

Ha-Joon Chang arată că, contrar opiniei eronate destul de răspândite, ţara lui n-a dat curs „indicaţiilor preţioase” venite dinspre instituţiile pe care prin părţile noastre exponenţii zisei societăţi civile se încăpăţânează să îi numească „parteneri de dezvoltare”. Dimpotrivă. Autorul scoate în evidenţă câteva aspecte fundamentale ce au determinat succesul economic al ţării sale:

„Ceea ce a făcut Coreea în aceste decenii a fost să sprijine, de fapt, anumite industrii noi, alese de guvern după consultări cu sectorul privat, prin taxe vamale protecţioniste, subvenţii şi alte forme de sprijin de stat (de exemplu, servicii de marketing extern oferite de agenţia de export de stat) până când acestea „au crescut” suficient de mult pentru a face faţă concurenţei internaţionale. Guvernul era proprietarul tuturor băncilor (!), astfel încât a putut furniza seva necesară afacerilor – credite ( aici şi în continuare subl. ne aparţin – Iu. R.). Unele proiecte mari au fost întreprinse direct de către companii aflate în proprietatea statului – producătorul de oţel POSCO fiind cel mai bun exemplu -, deşi ţara avea o atitudine mai degrabă pragmatică decât ideologică faţă de proprietatea de stat; iar dacă unele companii private erau conduse prost, adeseori guvernul le prelua, le restructura şi de obicei (dar nu întotdeauna) le punea din nou în vânzare” … continuare articol. ”

Mă întreb cum e să lucrezi la Zf, să-l vezi alunecând în Cancan-iada și la fiecare postare “breaking news” publicul tău răspunde cu “unfollow” și își mai și dă silința să îți scrie asta. Şi nimic să nu se schimbe. Mă întreb ce rațiuni de marketing te îndemână sa mergi in zona supra-aglomerată a tabloidelor, părăsind zona de top business unde erai rege. De ce Zf? Învață-mă pt. că zău că nu înțeleg. Până atunci, unfollow și de la mine. Mă obligă igiena mentală.” Valentin Haicu

Citeşte mai mult despre strategia României

[ România distrusă premeditat * statistică economică INS ]

[ Prostituţia, adevăratul brand de ţară @ Nadia Comăneci ]

Click to Tweet:Cum tricksterii occidentali şmecheresc lumea
* #Strategie #Franţa vs #Coreea de Sud vs #România. “

B2B vs B2C? Expertiză profesională fondator Agenţie B2B Strategy, Daniel Roşca, LinkedIn:

+40744336643 | letstalk@b2b-strategy.ro

[vCitaMeetingScheduler]

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

More in Blue Ocean Strategy
Blue Ocean
Abordari Blue Ocean Strategy în Franţa

Mind for energy ... blue ocean strategy * don't compete!

Steve Jobs, lansare iPhone 2007
2007, lansarea iPhone, o lecţie de poziţionare unică …

Don’t Compete with Rivals, Make them Irrelevant!

Close