… ultimul produs al Academiei ROMâne?
Ciocolata romilor, a noastră, a tuturor… !
ROM cel mare?
Senzații tari. ROMânești.
Ciocolata ROM
Kandia Dulce
“… în iulie 2010, Julius Meinl a plătit mai puțin de 20 de milioane de euro pentru a redeveni proprietarul Kandia. În octombrie 2010, compania a revenit la vechea denumire, devenind Kandia Dulce. Julius Meinl este o companie deținută de familia Meinl din Austria. Familia Meinl și-a clădit averea estimată la 2 miliarde euro din comerțul cu cafea încă din vremea Imperiului Habsburgic…”
1. În atenţia Consiliulului Naţional pentru Combaterea Discriminării
Referitor la cererea dumneavoastra către Institutul “Iorgu Iordan-Al. Rosseti” prin care a fost recomandată rectificarea definiţiei cuvântului “ţigan” în Dicţionarul Explicativ al Limbii Române, ediţia a II-a din 2009.
Recomandarea a fost implementată de către Academia Română prin efectuarea modificărilor solicitate pentru cuvintele “ţigan” şi “jidan” în noul DEX.
rom1 / rrom (persoană)
adj. m., s. m., pl. romi / rromi;
adj. f., s. f. rómă / rrómă, pl. róme / rróme
Sursa: DOOM 2 (2005)
1) rom, -ă s. (țig. Rom, d. Român). Cam iron. Țigan.
Vǎ solicitǎm sǎ verificaţi dacǎ decizia de mai sus a Academiei Române a fost corectǎ (?) având în vedere urmatoarea situaţie discriminatoare.
Avem rugǎmintea sa începeţi procedurile legale pentru sesizarea instituţiilor publice care au autoritatea necesarǎ pentru eliminarea celor trei culori aferente tricolorului românesc de pe ambalajul / identitatea vizualǎ a brandului ROM aflat in proprietatea Kandia Dulce.
Deasemenea, asocierea brandului, a numelui de brand ROM cu tricolorul românesc corelatǎ cu decizia Academiei Române de mai sus transmit un mesaj subliminal discriminator pe nivelul întregii populaţii a Romaniei, excluzând bineinţeles minoritatea romǎ si alte minoritaţi.
Vǎ supunem atenţiei poziţionarea acestui brand:
“Sa vorbesti despre Rom inseamna sa vorbesti despre romani si Romania.
Martor al evenimentelor si schimbarilor socio-politice, Rom este batonul cu care am crescut multi dintre noi.” ROM Autentic / Kandia Dulce
2. În atenţia Academiei Române
Revenim la cuvântul “ţigan”?
Stimaţi Domni, Stimate Doamne
din cadrul Academiei Române,
Eliminǎm sugestia iniţialǎ a Consiliulului Naţional pentru Combaterea Discriminării și revenim la cuvântul “ţigan” sau eliminam ciocolata ROM de pe piaţǎ?
«ţigan» folosirea nu este recomandatǎ deoarece este considerat ofensator… definiţi minoritatea naţionalǎ în dreptul cuvântului «rom», care va deveni astfel termenul de referinţǎ în locul cuvântului «ţigan»”
3. În atenţia Consiliului Naţional al Audio Vizualului
ROM autentic?
Avem rugǎmintea sa re-analizaţi toata strategia de comunicare a producatorului Kandia aferentǎ brandului ROM în conformitate cu decizia Academiei ROMâne.
* modificare cuvânt “ţigan” în ROM
4. În atenţia INFOCONS
O nouă atitudine?
*Asociaţia Naţională Pentru Protecţia Consumatorilor
Click to Tweet: “. @o_9atitudine @Victor_Ponta ajutaţi-ne să educăm #ROMania. Suntem romi? @ROM_autentic #romaniansarecoming”
“Ajutaţi-ne să educăm consumatorii din România să devină cu adevărat consumatori europeni. Să reuşim schimbarea mentalităţii consumatorului Român din consumator pasiv în consumator activ adoptând o9atitudine!”
Domnule Sorin Mierlea, Avem rugămintea să ne ajutaţi si să ne reprezentaţi în sesizarea spre CNA, sesizare prin care ne dorim sa retragă / interzică difuzarea oricărui spot / mesaj de promovare al producatorului Kandia Dulce orientat spre poziţionarea ROM Autentic până la rectificarea in DEX a terminologiei.
4. În atenţia Domnului Prim Ministru al României
Domnule Victor Ponta,
Avem rugămintea să mobilizaţi toate instiţutile abilitate să coordoneze proiectul de rectificare a primelor 3 litere mari * ROM, din identitatea vizuală a brandului turistic ROMânia.
Click to Tweet: “Multumim @Victor_Ponta!
#NuSuntemROMi www.mdrt.ro/userfiles/ brosura_manual_brand.pdf @ROM_autentic “
Mai multe despre modificarea cuvantului “ţigan” in ROM:
Vă mulţumim anticipat!
ROMânia profundă
Ovidiu Slatineanu |
Alex Imreh |
Daniel Roșca |
Tags: A Treia Forţă, Academia Romana, Alex Imreh, CNA, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, Consultanţă Marketing în Turism, Daniel ROŞCA, Despre turism în ROMânia, Erori în marketing, INFOCONS, Kandia, Kandia Dulce, Motive fitomorfe, Neokoolt, Nu Suntem ROMi, Ovidiu Slătineanu, reBranding, Reputație, Rom, Rom Autentic, România profundă, ROMland, Sorin Mierlea, Strategie Turism, Strategie Turism România, Turism, Victor Ponta